Wie van de westernruiters heeft er eigenlijk les van een 'engelse' instructeur/trice en waarom? Ik heb er zelf ook een tijdje les van gehad toen we niet van het erf afkonden en zo heel slecht was dat nou ook weer niet. Ook zij kunnen wel zien of je paard ontspannen, soepel, aan de hulpen etc loopt. Overleg onderling is denk ik wel heel belangrijk. Het voordeel is vaak ook dat het dichterbij is, betaalbaarder etc. Nadeel is misschien wel de snelheid/activiteit van de gangen en specifieke dingen zoals trailoefeningen etc. Maar als ik heel eerlijk ben vind ik vaak wel de engelse instructie rijtechnisch beter onderlegd. Ik denk niet dat het een complete vervanging kan zijn voor westerninstructie maar dat je toch wel een hoop eraan kan hebben. Ik wil hier zeker geen ruzie oid mee uitlokken maar ik ben gewoon nieuwsgierig. Ik kom namelijk ook weleens engelse ruiters tegen die weer lessen hebben van een westerninstructeur e.d.

.
Andersom kom ik dus ook weleens engelse ruiters tegen die af en toe les hebben van een western instructeur/trice. En ik denk dat je ook wel een eerlijke instructie nodig hebt, die ook zegt als ze iets wel of niet kunnen. Maar dit geldt eigenlijk ook voor westerninstructie, ook zij verwijzen je weleens door als ze in een bepaald onderdeel niet helemaal bekwaam zijn. Bedankt voor jullie antwoorden.