Wat heb ik genoten!
Vanavond had ik mijn zadel mee naar stal genomen, werd toch wel tijd om hem eens op Spot te passen want mocht hij niet passen had ik genoeg tijd om een ander zadel voor hem te vinden. Maar het zadel lijkt vrij goed te liggen, en met een boomloos zadel kan hij lekker een jaartje uitgroeien, en dan kijken we eens verder.
Voor Spot was dit de 3e keer dat hij een zadel op zijn rug had, en deed het allemaal super braaf. De draf was voor hem geen probleem en hij liep alsof het de normaalste zaak van de wereld was, galop vond hij nog erg spannend en daar kwamen de meest gekke bokkensprongen voorbij.
Even lekker loswerken in de roundpen ;

Wat heb ik nu weer op mijn rug?

Braaf paard.

He joh, haal het er af!

Is het er nog niet af?! Misschien als ik me rond maak, en spring.

Nee joh, ik kan het al hartstikke goed...

En vind het helemaal niet zo erg.
Na 10 minuutjes vond ik het wel mooi geweest, daarna nog even lekker grondwerken in de roundpen zonder zadel. Spot vond het allemaal wel best en stond een beetje te dromen. Gister en een paar dagen daarvoor had ik al even op hem gehangen, en gister vond hij het nog erg spannend zodra hij stapjes moest zetten. Toen we in de paddock stonden even wat hulp gekregen, en daar hing ik. Na wat rondgestapt te hebben al hangend, eens geprobeerd te gaan zitten. Eerst heel laag gebleven, beetje wiebelen en toen steeds ietsje hoger totdat ik zat.......
En daar zat ik dan, op mijn Spot, wat een onwijs leuk gevoel. En toen zat ik daar, en toen kwam Miss_Montana langsgereden op Whis en dat was wel erg grappig!

En de eerste stapjes zijn gezet, en hopelijk zijn dit de stappen naar een weg vol gezondheid, en zonder ellende van zijn castratie. Die ontsteking moet nu echt wegblijven!
Spot was echt zo ontzettend braaf, heeft geen stap verkeerd gezet en vond het uiteindelijk allemaal best, wat een heerlijk paard heb ik toch
Echt te gek, éindelijk zit je dan op je eigen grote vriend, de eerste stappen op zijn rug, samen onderweg naar de prachtige toekomst die voor jullie ligt!