[WN] Rocky terug @ work na tips

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

Rocky terug @ work na tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 20:47

Ik heb geprobeerd om te gaan met jullie tips, dus hopelijk terug een verbetering!
Mijn beugels zijn een gaatje langer, en ik heb eerst losgewerkt op 2 handen (moet opletten dat ik gelijke lengte hou), waardoor ik beter en rechter blijf zitten nog. Hierna ga ik op 1 hand, waarbij heel mooi zakt naar beneden al.
Omdat het buiten nog zo warm en laf was, heb ik niet teveel moeilijke dingen geprobeerd. Gewoon lekker cirkels en overgangen.

Afbeelding

Vliegje aan oor, Duivel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cool

_Moonwalker_

Re: Rocky terug @ work na tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:01

De laatste foto's vind ik een leuk ontspannend beeld geven.Op sommige foto's lijk je erg streng met je handen maar kan momentopnamen zijn.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 21:08

Bedankt! Dat zullen idd momentopnames zijn, want ik let er altijd goed op direct na te geven na een momentje van doorvragen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:05

leuke foto's, ik heb je vorige topic (nog) niet gelezen dus weet niet wat je tips waren.
Ik vind wel dat je een beetje te ver met je benen naar voren zit, ook bij western hoort de lijn oor-schouder-heup-enkel in 1 lijn te zitten, vooral op de laatste foto zie je dat goed. Misschien kun je je fenders wat naar achteren schuiven of kan dat niet bij dit zadel?

Ook lijkt het door dat dikke dekje wat je op je zadel hebt wel erg ver bij je paard vandaan te zitten waardoor je misschien minder zn bewegingen voelt, maar goed, ieder zn smaak Lachen
Verder ziet het er lekker ontspannen uit, probeer niet teveel naar beneden te kijken dan ga je ook rechter zitten Lachen
succes

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 08:51

Heel erg bedankt voor de tips cissy!

Mijn benen zijn idd te ver naar voor, ik weet ook niet hoe het komt, misschien omdat ik mijn fenders langer had gezet, ik nog beetje het nieuwe evenwicht moest zoeken? Ik weet in elk geval waar op te letten nu! De fenders van dit zadel zitten wel redelijk naar voor gebouwd, ik kan ze helaas niet verplaatsen.
Bedoel je de seatsaver? Ja, das zo'n dikke wollen zachten, misschien moet ik alleen houden voor de wandelingen, kan zijn...
Zal het in elk geval proberen.

Ik kan pas zondag weer rijden helaas, omdat ik enkele dagen wil wachten, hij heeft zijn been gestoten aan een blok in de wei (direct eruit gehaald) en stond beetje dik, is nu al gelukkig beter.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 01:25

Dat zou ik de beugels weer 1 gaatje korter maken, kijken of dat helpt

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:13

Ik vind je idd nu wat lang zitten, je kan amper je enkels goed uitdrukken en je voeten glippen steeds verder je beugels in.

Waarschijnlijk is het al een keer of wat gevraagd, maar ook omdat ik je vorige foto topic niet heb gezien, waarom als je aan het trainen bent met beginners dingen al zo een bit in?
Neem gewoon een snaffeltje dan oid.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:38

Ziet er alweer beter uit!
Zitten mooie ontspannen plaatjes tussen, de galop valt nog wat uit elkaar maar volgens mij gaat dat ook nog erg hard Haha!
Ik zou dat bontje onder je bil vandaan halen en je beugels zo houden. Die seatsaver is voor buitenritten en je kunt inderdaad veel minder inwerken met je zit zo.

Ga zo door!! Ja

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 10:15

Galop gaat vooral op de rechte zijdes nog hard, maar op cirkels kan ik hem al mooier ronder houden, zal eens een filpmje proberen erop zetten. Bontje gaat weg, fenders terug gaatje korter en dan zien we wel weer! Bedankt!

Ik rij hem met een Billy Allen, dubbel gebroken, en wissel af met training met een gewone snaffle.