[WN] western wedstrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lido_4_ever

western wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 19:14

hallo allemaal

ik heb een paar vraagjes
ik ga ik oktober starten met western wedstijden nou ik dit voor het eerst en ik rij nu zelf net 3 maanden intersief western en train 2x per week hier komen mijn vragen
*wie weet er in de omgeving van delft zuidholland een goede instuctriece die aan stal les kan geven
*wie weet wat de kleding code is
*wat voor laarzen ik mag dragen

ik hoop goede tips te krijgen gr shirley

Elliebelle

Re: western wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:30

Ik denk dat je dit beter bij western algemeen kan plaatsen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:32

Dit moet bij western. Ik zal even temmen Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:34

--> WN AM

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:22

misschien moet je de volgorde van je priortiteiten even aanpassen, ik zou eerst les nemen en dan pas gaan denken aan wedstrijden en al die vragen kun je dan aan je instructeur voorleggen.
Maar goed, dat zal je wel niet willen horen. Lachen

Kledingcode: lange broek met pijpen die lang genoeg zijn om je laarzen te bedekken, blouse met lange mouwen en knoopjes tot aan nek dicht of een ander truitje tot aan je hals, blote nekken en armen worden niet op prijs gesteld.
Riem om je broek en blouse in je broek, verder kleur etc zou je alles op elkaar kunnen afstemmen met de kleur van je paard en de pad.
Laarzen moeten een hak hebben en bij voorkeur een randje om je sporen (als je die draagt) niet af te laten zakken en verder zou ik een antislip zoolnemen, wat kleur en stijl betreft ben je vrij.
In jouw geval zul je waarschijnlijk met cap rijden dus om een hoed hoef je je nog geen zorgen te maken.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:10

lido_4_ever schreef:
hallo allemaal
ik ga ik oktober starten met western wedstijden nou ik dit voor het eerst en ik rij nu zelf net 3 maanden intersief western en train 2x per week hier komen mijn vragen
*wie weet er in de omgeving van delft zuidholland een goede instuctriece die aan stal les kan geven

Hier heb je een lijst met trainers [WN-AM] Western trainers en maneges

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:51

Er staat nergens in de regels dat je een riem om moet of dat je bloes moet zijn ingestopt. Ook staat nergens dat je broek over je laarzen moet vallen. Dat zijn 'ongeschreven regels' en die hebben met smaak te maken en waar eigenlijk bijna iedereen zich wel aan houdt. Maar verplicht is het niet.

Dit staat in het regelboek van de WRAN:

400. In alle onderdelen is bindend voorgeschreven passende westernkleding te dragen. Daartoe behoren een westernhoed (evt. veiligheidscap), westernlaarzen en een hoog gesloten overhemd (evt. met pullover) met lange mouwen. Bij het betreden van de westrijd- en inrijarena moeten hoed en startnummers gedragen worden.