Rijden na een voorstekruisband reparatie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Esly

Rijden na een voorstekruisband reparatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 16:39

Hallo allemaal,
(ik weet niet of het hier goed staat)

Ik ben pas geopereerd aan mijn knie. Ik heb een nieuwe voorste kruisband gekregen.
Nou is mijn vraag zijn er meer bokkers die dit hebben gehad, zo ja? Hoe is het verlopen en na hoelang ging je weer rijden?

Groetjes Esly

ikenindi

Re: Rijden na een voorstekruisband reparatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:46

reparatie of operatie? titel Knipoog

_Esly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 17:11

het is een reparatie, maar het is wel operatief gebeurd! Knipoog

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 14:05

Ik heb ook een kruisbandreconstructie gehad. Bij is er vanuit mijn hamstring wat weggehaald en daar is weer een kruisband van gemaakt. Ik heb ruim 2 mnd niet gereden en daarna ben ik zonder dat de chirurg het wist er stiekem weer opgegaan. Heb toen alleen uitgestapt dus niet fanatiek gereden. Dat heb ik pas gedaan om het moment dat ik groen licht kreeg. Was geloof ik ruim 3 maand na de operatie. Dit alles is in 2005 gebeurt en ben pas sinds een klein jaar zo goed als pijnvrij. Had altijd last met het opstappen. Deed dit dan ook netjes vanaf een verhoging. Nu kan ik weer zonder pijn op het paard komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:22

RUI --> AP.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 12:46

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:33

Wil toch nog wel even reageren hoor.
Mijn vkb is december vorig jaar gerepareerd / gereconstrueerd. Via de hamstring. Nu ben ik wel anders dan een gewone vkb reconstructie want ik heb reumatische artritis, dus dat komt er zeg maar bij qua herstel.
MAAR ik ben super tevreden want heb weer een zeer stabiele knie en kan ook weer wat betreft de knie goed rijden. Heb wel een andere rijbroek gekocht (een jodphur broek) want mijn gewone rijbroeken zaten net op het litteken te drukken.
Helaas kan ik door mijn beperking niet erg lang rijden, maar dat ligt dus niet aan die gereconstrueerde vkb.
MAAR ik zou wel echt goed gaan revalideren. De kans dat het weer afscheurt is de eerste 3 a 4 maanden na de operatie aanwezig en dat wil je natuurlijk echt niet. Ik ben er pas weer op gegaan toen ik akkoord kreeg van de chirurg, dat was na 4 maanden. Beter een maandje langer niet dan weer een operatie !