[WN] Western oefeningen voor VZH pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sassielvr

Western oefeningen voor VZH pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 18:36

Hey hallo,

Ik heb een veelzijdigheids pony van 13 jaar jong waarmee ik dressuur,
spring, men en lekker buiten rijd. Maar na het gisteren zien van een Western clinic waarbij er verschillende oefeningen werden gedaan en uitgelegd vind ik dit ook wel erg interessant.

Dus daarom mijn vraag, Is het mogelijk Western oefeningen te leren/ uit te proberen met mijn pony die hier geen ervaring mee heeft (en ikzelf ook niet.) Tijdens de clinic lieten ze bv. een gang tussen stap en draf in (jog...?) zien. Zou ik dat mijn pony nog (zelf) kunnen leren of bv. in een L-vorm achterwaarts.. of moet ik dan wel echt op Western les onder begeleiding?

Graag hoor (of eigenlijk lees) ik jullie advies en mening.

groetjes,
Kimberley F./ Sassielvr

trickywonder

Re: Western oefeningen voor VZH pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:53

ik zou zeggen, lessen. Want westernrijden is toch net even anders dan engels rijden. Al is het in de basis hetzelfde dus de overstap zal echt wel lukken hoor. Ja
Maar lessen is altijd goed voor je zelf gaat (ver)prutsen. Knipoog
ik heb een fjord van 17, heeft ook altijd van alles en nog wat gedaan. en nu sinds een maand western. Ze pikt het super op. Naar mijn idee zijn de western hulpen ook duidelijker natuurlijker voor een paard dan de engelse hulpen. (Waarbij je naar mijn idee vooral veel tegelijk doet, en benen eraan houden en je handen. veel opsluiten)

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 08:32

Inderdaad gaan lessen, je hoeft dan niet perse een westernzadel aan te schaffen, kijk eerst maar eens wat je er van vind en of je pony het leuk vindt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:40

Maar ze wil niet overstappen toch? Ze wil alleen de oefeningen proberen.

Ik zou dit net als de andere al zeggen, onder begeleiding doen. De oefeningen zien er makkelijk uit, maar dat kan flink tegen vallen en dan is iemand die verstand van zaken heeft, wel handig.

Sassielvr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 13:22

capopjekop schreef:
Maar ze wil niet overstappen toch? Ze wil alleen de oefeningen proberen.

Ik zou dit net als de andere al zeggen, onder begeleiding doen. De oefeningen zien er makkelijk uit, maar dat kan flink tegen vallen en dan is iemand die verstand van zaken heeft, wel handig.

Ja, dat bedoelde ik eigenlijk Bloos

Ik heb net al contact gezocht met een organisatie die Western lessen geeft en
denk dat ik eerst zelf een introductieles ga nemen (nog niet met mijn eigen pony dus).

Hartstikke bedankt voor jullie reacties!