[SGW] Cross lessen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cross lessen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:17

hoi,

uhmm ik vroeg me iets af en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen Lachen

ik had een lijst gevonden over de cross tereinen in NL en nou wouw ik over een tijdje met mijn paard een cross les doen (even kijken of het wat voor ons is) maar wat ik nu niet snap is:

zijn het vaak bepaalde datums dat er cross lessen zijn. of kun je op de tereinen altijd terecht (op afspraak) want zelf wil ik dan wel graag les aangezien ik onervaren ben en mijn paard ook. moet je meestal zelf een trainer mee nemen of zijn daar vaak trainers die er bij "horen". nouja ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

dagdag nina
(sorry als het wat onduidelijk is)

Scum

Re: Cross lessen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:00

Wat leuk dat je crosslessen wil gaan nemen!

Er zijn verschillende mogelijkheden. Per regio zijn er crosstrainingen. Vaak moet je dan wel de hele serie meedoen. Je gaat dan met een groepje wat bij jouw niveau past verschillende terreinen bezoeken waar je les krijgt.

Je kunt ook naar een terrein gaan waar een trainer bij hoort. Bijvoorbeeld Hernen (Rob Jansen), of Renswoude (Boonzaaijer), Biddinghuizen (Alice Naber), en zo zijn er nog meer.

Voor de trainingen van Rob Jansen kun je je ook voor een losse training opgeven. Hij bezoekt verschillende terreinen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:05

oke heel erg bedankt. tsja het liefst wil ik eerst 1 training doen. om gewoon te kijken of het wat voor ons is.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:09

Ik weet niet of er nog plaats is, maar er is 21 juni een training bij Rob Jansen.
[SGW] Trainingen Rob Jansen - voorjaar 2008

Je zou Lielle dan even moeten mailen om te kijken of je er nog bij kunt. Hernen is redelijk goed te doen vanuit Eindhoven. Gewoon even erbij zeggen dat het je eerste les wordt en welke ervaring je verder nog hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:09

oke heel erg bedankt Lachen

edit: ik zie net dat 21 juni 1 dag na mijn ponykamp valt. dus lijkt het mij niet verstandig om dan meteen te gaan. maarja ik blijf het allemaal zo veel mogelijk volgen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:14

Waar kun je dan lijsten vinden met data en hoe kun je je opgeven? En als je wilt rijden zonder begeleiding of met je eigen begeleiding, kun je dan altijd terecht na een telefoontje? Of mag je alleen onder begeleiding rijden?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:35

Nu ik wat winstpunten in 't B springen heb, wil ik ook graag gaan crossen. Het leek mij ook verstandig om eerst eens een lesje te nemen.
Ik zou dan samen met een vriendin komen, dus het liefst een les voor ons tweeën. Bij wie valt dat dan het beste in te plannen?

Wij komen uit Amersfoort trouwens. Lachen

megg14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:11

anneliesdj schreef:
Waar kun je dan lijsten vinden met data en hoe kun je je opgeven? En als je wilt rijden zonder begeleiding of met je eigen begeleiding, kun je dan altijd terecht na een telefoontje? Of mag je alleen onder begeleiding rijden?

ook wel benieuwd naar, niet voor nu maar voor over een tijdje Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:16

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:55

voor info over trainingen bij Rob graag je email adres sturen naar sgwtraining AT tiscali.nl (AT = @ Knipoog )

Sokje87, dat kan bij vrijwel iedere instructeur. Gewoon bellen, tel nrs staan op de site die Nini_roosje noemt.

Citaat:

In zijn algemeenheid: voor data, zie de site van Nini_roosje (bij trainingen). Voor Rob kun je bij mij terecht, zie email adres hiervoor. Volgende training is 21 juni in Hernen, data van het naseizoen zijn nog niet bekend.

Wb oefenterreinen, meestal kun je daar vrij makkelijk terecht. Bij sommige terreinen is begeleiding verplicht, maar dat kun je met de eigenaar bespreken. Eigen begeleiding meenemen kan meestal wel, maar in bv Ede niet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:19

En wat is een mooi terrein om de stevigere hindernissen te oefenen, zeg M niveau?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:25

Er zijn er wel meerdere. Renswoude, Baarle Nassau, Ysselsteyn, Minderhout...

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:29

Die van eeh.. dinges toch ook?
Lozeman ofzo? (A)
Familie van Alice Naber in elk geval..
Die heeft geloof ik ook wel wat steverige hindernissen..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:37

Graag in Overijssel of Drenthe, dan zal Biddinghuizen van Alice het dichtstbij zijn gok ik.
Watvoor niveau heeft die staan?

Edit; het gaat me vooral om wat meer technische hindernissen, een enkele heg of afsprong hoef ik niet te oefenen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 07:21

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:57

tja wat is technisch en dik. Wij hebben van alles staan, en daar traind ook iemand die 2 en 3* rijd.
Ik ga ook M starten en ben blij met wat wij hier hebben.
www.manegedehulhorst.nl in Roden of zie foto's bij sgw en eventing ITP