Tenuta bij de Utrechtse Heuvelrugrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Tenuta bij de Utrechtse Heuvelrugrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 19:17

Vanmorgen vroeg Tenuta slapend uit het land getrokken en ook in Leersum was ze nogal slaperig. Met de voorkeuring was haar hartslag 40, zo laag is hij nog nooit geweest! En ademhaling 20 (normaal 16) en netjes een A. Starttijd aangevraagd, voorbespreking gehad. En toen langzaam op gaan zadelen.

Moeder met Nuut
Afbeelding

Opweg naar de start
Afbeelding

We kunnen samen altijd erg charmant kijken
Afbeelding

Afbeelding

Om 10.06 van start gegaan en ze ging gelijk erg actief en vrolijk weg (terwijl ze daarvoor echt alleen maar stond te slapen). Al snel haalde ik iemand in, die even later in het zand lag. Dus toen heb ik het paard gevangen en daarna weer verder met een wat nerveuzer paard. Maar eigenlijk voelde ze wel erg fijn!
Het lag in de planning om niet al te hard te rijden, maar toch reden we flink tempo en de eerste 10 km flink door gedraafd. Op een gegeven moment haakte er iemand aan en al snel volgden er nog 2 mensen en zo reden we met zn vieren richting de P/A. Het koelen ging dit keer ook redelijk goed en vlak voor de P/A heeft Nuut uit een plas staan drinken (En Nouk maar roepen: braaaaaaaaaaaaaf goed zooooooooo).

Afbeelding

2 km gestapt, waarvan 1 gelopen en na 6 minutan aangeboden. Hartslag van 52 dus we mochten verder. Groepje verlaten en alleen verder gegaan.
Heerlijk verder gereden, flink tempo. Nuut wilde liever galopperen dan draven, dus we reden eigenlijk stevig door. Zelfs zo erg dat mijn ouders erg verrast waren me op het groompunt te treffen. Maar het ging gewoon lekker.
Tot.. ik op een gegeven moment dacht "wat gek dit herken ik van vorig jaar, toen lagen hier toch die stenen, goh wat raar dat Sandra dat niet gezegd heeft." (ondertussen sprong Nuut eerst naar rechts en toen naar links maar ik zat nog) Toch maar doorgereden en na een km of 4 besloten om te draaien, want dit leek niet goed. Na 2 km kwam ik een andere klasse I ruiter tegen en die zei dat het toch goed was zo, dus toch weer het pad vervolgd samen. Bleek geen goede keuze want zo hoorde het in elk geval niet.
We kwamen een een andere "gewone" ruiter tegen die ons de weg wees en via een alternatieve weg weer op de route beland. Resultaat was dat ik bijna 10 km omgereden heb, door mul zand (want dat soort dingen gebeuren altijd op die fijne lichte paden Knipoog ) Onderweg heeft ze voor het eerst staan plassen!!! (ooooh braaaaaaaaaaf, goeeeeed zooo Nuuuut) Vlak voor de finish begonnen een aantal herten te rennen, oeeeeh eng!!!!!!!! Maar toch een harslag van 60 op de finish.

Opweg naar de finish
Afbeelding

Afbeelding

Lekker naverzorgd (ze dronk en at goed!) en bij de nakeuring hartslag 48, ademhaling 12 en een A. En ze leek nog erg fit, dat vind ik het belangrijkste! Thuis ging ze in draf de wei in nadat ze lekker gegeten en gedronken had. Snel even de uitslag bekeken bij de prijsuitreiking, eerste deel 10,... gereden en tweede stuk 8,... met dank aan de extra kilometers, want we hebben het tweede stuk harder gereden.

Al met al ben ik trots op Nuut en ben ik blij hoe ze aan voelde! Kon haar redelijk goed bij me houden en ze voelde allert, blij en voorwaarts. Trots op mijn kanjer!
En nog even complimentje voor de organisatie. Mooie route en alles goed geregeld!!

Fleda

Re: Tenuta bij de Utrechtse Heuvelrugrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:59

Super! Gefeliciteerd met het uitrijden! Toch altijd fijn als ze eenmaal thuis gekomen nog zo fit zijn!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:05

Gefeliciteerd!! Volgens mij heb ik jullie nog wel voorbij zien komen bij een oversteek Lachen

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:47

gaaf hoor! was een mooie rit!

rachelmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:45

Dat stuk dat je verkeerd gereden hebt, dat is niet toevallig een stuk langs een met prikkeldraad afgezet gebied (aan de rechterkant)? Inderdaad met mul zand en na een afslag naar rechts gemist te hebben? (mij dus overkomen....)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 08:27

Jup dat stuk Ja
En daar ben ik even 3x overheen gegaan *LOL*

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:43

leuk verslag!! Ik vond het ook heel erg leuk! en gezellig om een stuk met je meegereden te hebben Haha!

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:09

Nouk leuke foto's!
En wat een verhaal gaaf hoor!
Ook leuk dat Nuut het zo goed doet!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:11

Leuk om jullie weer in actie gezien te hebben! En onder die extra kilometers heeft ze zo te horen niet geleden! Lachen

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:31

Zo te horen heb je een fijne rit gehad Lachen

Jammer van het stuk dat je de weg kwijt was, maar zo te horen was dat qua conditie ook totaal geen probleem voor jou en Nuut, super, ben weer trots op jullie!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:38

Super leuk verslagje en foto's anouk!
Echt tof om te horen (naja eigenlijk lezen) dat het zo goed gaat met jullie twee Lachen