[END]hoeveel wedstrijden rijden jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CxX

[END]hoeveel wedstrijden rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 14:47

hoeveel wedstrijden rijden jullie per jaar ong. ?
Laatst bijgewerkt door Djilna op 30-05-08 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd..

L_ola

Re: hoeveel wedstrijden rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:48

Haha, het zullen er op zijn hoogst 2 zijn.
Onderlinge, waarom?
De ponyclub is op woensdag, en dan heb ik voetbaltraining, dus dat kan niet.
Dus helaas heb ik geen startkaart. Lachen

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:50

euhm veeel. hou het niet bij ik bewaar de startcoupons wel maar heb geen idee hoeveel het er per jaar zijn, rij bijna elke week wedstrijden. is het niet met de ene pony dan is het wel met de andere en soms met beide.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:51

Dit topic gaat wel over endurancewedstrijden hè. Knipoog

Ik zit al vanaf mijn eerste seizoen op 5-7 wedstrijden per jaar. In het begin waren het er zo weinig omdat Ret daarnaast ook nog SGW liep, daarna zijn het er niet meer geworden omdat de afstanden langer werden (en ik hem dus meer 'rust' ging geven tussen de wedstrijden). En verder zijn endurancewedstrijden over het algemeen niet echt naast de deur, kwestie van plannen (want ik heb nog zoveel andere dingen te doen).

Het wedstrijdseizoen in NL is 7 maanden lang, dus dat is voor mij gemiddeld één rit per ca. 6 weken.

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:44

ligt aan de klasse en dus niveau van het paardje. en alle andere omstandigheden natuurlijk zoals werk.
in de klasse I hebben we wel eens ik meen 8 of meer wedstrijden gereden. dat was geweldig. nu kunnen we door werk en andere omstandigheden niet zo vaak weg en rijden we tussen de 3-5 per jaar maar daar zit dan ook wel eens een klasse II of III bij.
hoe langer de afstand, hoe minder wedstrijden je idd rijdt tenzij je meerdere paarden hebt en die ook in een opleidingstraject zitten. vanaf klasse II moeten we ook vaak overnachtingen gaan regelen dus dan worden de kosten per wedstrijd hoger en plan je wat minder wedstrijden in.
het ligt er ook aan of je een voorkeur voor bepaalde wedstrijden hebt, zand of juist geen zand. heuvels.
dat laatste heeft mijn voorkeur en daarvoor moet je verder rijden, dus ook overnachten, dus weer wat minder wedstrijden inplannen.
voor sommigen is het ook handig wanneer veel wedstrijden op feestdagen vallen zodat je niet extra vrij hoeft te nemen van je werk. soms vallen die feestdagen ongunstig en rij je dat jaar ook weer wat minder wedstrijden.
ik vind het altijd knap wanneer mensen heel hun hebben en houden diverse malen per seizoen 'verhuizen' voor deze sport/hobby. op CEI niveau lijkt me dat helemaal een hele onderneming.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:52

Streven is bij mij ook zo'n 6 wedstrijden per jaar. Meestal zijn het er toch minder. Ik heb er nu 5 in de planning voor dit seizoen. Vanwege een blessure van mijn paard begin ik in UHR met mijn 1e wedstrijd dit seizoen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:56

Ligt erg aan het niveau en de leeftijd van je paard en de klasse.
Met een jong paard rij je minder wedstrijden en in een hogere klasse rij je ook minder wedstrijden.

Het eerste jaar in klasse 1 reed ik 7 wedstrijden.
Voor dit jaar heb ik vier wedstrijden gepland, waarvan 2 al geweest zijn. Eén klasse 2, één klasse 3, één klasse 4 en de vierde hangt er een beetje vanaf hoe alles gaat lopen.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 16:03

Okee, duidelijk Lachen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:05

ongeveer 1 keer in de 4 tot 5 weken rijd ik er een maar de kleine klasse 2 alleen. dan totaal 7 dit jaar. tenzij ik er ergens nog een uit haal dat kan zo gebeuren namelijk

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 07:48

Uhh, dit jaar worden het er denk ik een stuk of 6, maar allemaal lekker in klasse 1. Volgens jaar misschien een klasse 2 Lachen

Griet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:15

In Belgie met mijn paard die endurance al een jaar endurance rijd(10):
Ik denk 3/4 van de wedstrijden. Het 1/4 wordt dan niet gereden omdat het te ver is. Ik rij wel nog maar 40 kilometer; Dus 2 weken wedstrijden na elkaar is geen probleem.

In Frankrijk met mijn paardje die voor de eerste keer endurance zal rijden:
Helaas nog geen een. Licentie enzo is in orde maar ik krijg mijn franse papieren en stamboekpapieren maar niet terug van de Haras nationaux. Normaal begin ik in de 20 kilometer en probeer ik dan zoveel mogelijk wedstrijden mee te pikken zolang ze niet op dezelfde datum als in Belgie vallen.
Koe Hier baal ik echt van, de helft van het seizoen is al weg. En in Frankrijk zijn de licenties duurder nl. 80 euro voor amateur (vanaf 20km)

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:27

Ik heb met Rex altijd 6-7 wedstrijden per jaar gereden, behalve afgelopen jaar toen het er door drukte en de vele afgelastingen in België minder waren.
Ik probeer altijd zeker 3-4 weken tussen 2 wedstrijden te laten, niet zozeer alleen voor het lopen van de afstand maar vooral het hele circus er omheen (vervoeren, vreemde plaatsen etc.) Ik wil het voor mijn paard ook leuk houden. Lachen

Elles_

Re: [END]hoeveel wedstrijden rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:32

aangezien ik alleen op zondag kan en niet verder ga dan 1.5 of 2 uur (hangt van de klasse af) reizen blijven er voor mij ongeveer vijf á zes per jaar over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 08:09

Veel wedstrijden zijn er niet in het noorden, en moet dan helaas gelijk weer ver rijden.

Voor ons zijn het dan 5/6 wedstrijden in het hele seizoen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:49

Vorig jaar heb ik maar 2 wedstrijden gereden (klasse 1) en dit jaar heb ik er al 2 opzitten ook weer klasse 1. Waarschijnlijk rijd ik nu nog 3 misschien 4 waarvan 1 hopelijk in klasse 2 Lachen