ligt aan de klasse en dus niveau van het paardje. en alle andere omstandigheden natuurlijk zoals werk.
in de klasse I hebben we wel eens ik meen 8 of meer wedstrijden gereden. dat was geweldig. nu kunnen we door werk en andere omstandigheden niet zo vaak weg en rijden we tussen de 3-5 per jaar maar daar zit dan ook wel eens een klasse II of III bij.
hoe langer de afstand, hoe minder wedstrijden je idd rijdt tenzij je meerdere paarden hebt en die ook in een opleidingstraject zitten. vanaf klasse II moeten we ook vaak overnachtingen gaan regelen dus dan worden de kosten per wedstrijd hoger en plan je wat minder wedstrijden in.
het ligt er ook aan of je een voorkeur voor bepaalde wedstrijden hebt, zand of juist geen zand. heuvels.
dat laatste heeft mijn voorkeur en daarvoor moet je verder rijden, dus ook overnachten, dus weer wat minder wedstrijden inplannen.
voor sommigen is het ook handig wanneer veel wedstrijden op feestdagen vallen zodat je niet extra vrij hoeft te nemen van je werk. soms vallen die feestdagen ongunstig en rij je dat jaar ook weer wat minder wedstrijden.
ik vind het altijd knap wanneer mensen heel hun hebben en houden diverse malen per seizoen 'verhuizen' voor deze sport/hobby. op CEI niveau lijkt me dat helemaal een hele onderneming.