welke wedstrijd?? kan niet kiezen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Troelaatje

welke wedstrijd?? kan niet kiezen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 17:53

tja, de titel zegt het al. ik kan niet echt kiezen welke wedstrijd mn volgende moet worden. dus ik heb wel belang bij info van de ervaren mensen.... Knipoog
ik heb ommen-vilsteren en holten als kennismakingsklasse gestart (1 en 2 jaar geleden) en ben dit jaar gestart in de klasse 1. eerst naar Vaassen, kootwijk en afgelopen weekend naar zelhem geweest en dat was allemaal geweldig. Kootwijk tot nu toe toch wel een beetje favoriet. Haha!

ik rijd met een forse fjordenmerrie van inmiddels 12 jaar en ze vind het super. ze staat op stal in lemele, dus de lemelerberg en sahara (ommen-vilsteren en ommen-vechtdal) zijn onze trainingsroutes.

nu zit ik te twijfelen tussen ginkelse heide en marcroix soest en evt onstwedde (maar deze is weer wat verder rijden..)
ginkelse heide lijkt me heel leuk maar schijnt behoorlijk mul te zijn (tankbanen) nou is dit normaal geen probleem, maar met erg warm weer......
en heeft iemand ervaring met het terrein van soest?
veel langs de weg is geen probleem maar heeft niet mn voorkeur.. Knipoog

alles lijkt me zo leuk.. lastig als je moet kiezen.... Bloos
dus tips, favo's en adviezen kom maar op!!

Yinka

Re: welke wedstrijd?? kan niet kiezen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:59

Mijn zus heeft de ginkelse heide gereden. Ze zei dat het door een heel mooi gebied ging met vele kronkelende bos paadjes wat voor een leuke rit zorgde Lachen
Toen ze hem reed was het ook bloedheet, maar haar paard kon goed tegen de warmte.

Tja meer kan ik je niet vertellen, want ik was maar een groom. Ik vond het wel een leuke wedstrijd om te groomen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:43

Soest en ginkelse heide heb ik nog nooit gereden, maar onstwedde wel.

Onstwedde is vlak, recht toe recht aan, vrij saai maar zeer makkelijk. Als ik de keuze zou hebben zou ik naar soest of ginkelse heide gaan en niet naar onstwedde, zeker niet als je er een flink stuk voor moet rijden.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 07:51

Ginkelse heide is mijn trainingsgebied en valt qua zwaarte echt wel mee.
Bij echt aanhoudend heet weer kunnen de tankbanen wat mul zijn, maar zeker niet muller dan de gemiddelde rijbaan met zulk weer (zonder eb en vloedsysteem natuurlijk)

Als het geen 30 graden is zijn de paden gewoon normaal, stevig.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:16

Ginkelse Heide klasse I, heb ik nu twee keer gereden. Daarnaast is Soest mijn eigen trainingsgebied en organiseer ik (mede) Marcroix Endurance Soest Vork

Ginkelse Heide vind ik een heerlijke wedstrijd en een prachtige route. Liefst rij ik deze wedstrijd ieder jaar! Haha! In mijn ogen is dit niet zo zwaar terrein; de tankbanen worden enigszins mul maar dat is dan ook alles. Tankbanen worden leuk afgewisseld met kronkelige bospaadjes!

Soest is ietsjes zwaarder (denk ik) hoewel het niet heel veel van elkaar verschilt. Er zit wat hoogteverschil in de route van Soest en een paar stukken met flink mulle paden en een zandverstuiving (het gebied heet niet voor niets de Soesterduinen). Heide en bos wordt afgewisseld, zeer mooie en afwisselende route.

Blijft natuurlijk altijd persoonlijk wat paard en ruiter als zwaar (of niet) ervaren.

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:49

Ik kan alleen oordelen over de Ginkelse Heide, vond dit echt een prachtige rit! Ik vond vorig jaar die tankbanen ook wel meevallen maar toen waren ze ook niet echt heel mul geloof ik.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:42

Onstwedde is idd goed te doen. Recht toe recht aan, lekker brede paden en geen mul zand oid. Ik vond het een erg leuke wedstrijd eigenlijk. Ginkelse heide is ook erg mooi en goed te doen.
Soest wordt mijn eerste keer dit jaar.

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 16:58

aan jullie reacties te horen denk ik dat onstwedde afvalt. vlak is nix mis mee, maar ik heb liever de kronkelige en hobbelpaadjes.. Haha!

ginkelse heide is iedereen toch wel heel erg enthousiast over! zo te horen vallen de tankbanen wel mee. we zijn natuurlijk wel wat gewend! Knipoog maar soest klinkt ook leuk...
misschien toch maar allebei...? Tong uitsteken

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 18:22

willemien, de ginkelse heide kun jij wel aan met jouw tank hoor!
is een erg gave wedstrijd dus doen!

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 20:34

susan schreef:
willemien, de ginkelse heide kun jij wel aan met jouw tank hoor!
is een erg gave wedstrijd dus doen!

haha!! ja een tank is ze wel ja.. Haha!
ik ga toch zeker voor de ginkelse heide. dat klinkt allemaal super!!
en wie weet plak ik soest er nog wel achteraan.. (dat zien we dan wel weer) Knipoog
Thanx!!