[END]Kind(eren) mee naar wedstrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

[END]Kind(eren) mee naar wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 15:49

Mama's van het forum. Is het goed te doen je kleine meisje (of jongen als je die hebt) van 2,5 mee te nemen naar een wedstrijd?????
Ik wil graag man EN kind mee hebben Haha!
Mijn lieve man Lovers wil toch wel mee, maar ben helemaal trots als mijn kleine meisje staat te wachten Afgod
Laatst bijgewerkt door Djilna op 13-05-08 22:42, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd in titel ter verduidelijking ;)

tones

Re: Kind(eren) mee naar wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:50

Als Man goed op haar let, waarom niet?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:49

volgens mij kan dat wel hoor! Terwijl je aan het rijden bent kan hij op zijn gemakske alles klaarzetten voor aankomst en dan rustig met de kleine gaan rondwandelen of iets drinken Lachen

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:55

Ik ben dan wel geen mama, maar wil wel mijn mening geven over kinderen op concours.
90% van de tijd gaat het prima en zijn de kids "onder controle".
Maar 10% van de kinderen willen nog wel eens voor irritaties zorgen. Tuurlijk kinderen kunnen de paarden nog niet helemaal goed inschatten en dat snap ik best, geen problemen mee als mijn paard er dan een keer van schrikt.
Maar 2 kinderen die op een kleedje naast mijn ring liggen, terwijl mama aan het losrijden is (zonder toezicht) en die dan onder mijn proef een aantal keer het kleedje gaan uitkloppen, daar hou ik toch echt niet van.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:58

Als je de kids maar inprent dat ze niet rennen, schreeuwen, gillen, springen, etc tussen de paardjes. Dan kan het best. En altijd zorgen dat ze onder begeleiding zijn.

Oh ja en zorg dat ze daar blijven waar het 'publiek' geacht wordt te zijn.... dus niet midden op het inrijterrein ofzo..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:59

met goed opgevoede kinderen hoeft dat geen probleem te zijn...
en er moet iemand bij zijn, dus 1 op 1 controle...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:23

de vraag is:

heeft jouw dochtertje van 2.5 er wat aan om mee te gaan?

in mijn ogen niet
wat moet zo'n kleine hummel op een terrein waar niks is voorzien voor haar
waar het vol staat met wagens en paarden
en waar laat je je kleine als je man jouw groomt?

ik ben zelf mama van 3 kinderen en heb ze nooit meegenomen, net als dat ik mijn honden niet mee neem
soms komt mijn man kijken en neemt dan de kinderen mee maar dan staan ze onder zijn verantwoordelijkheid en hij hoeft mij verder niet te helpen
langer als een uur houden ze het vaak niet vol, er is niks te doen voor hun

kinderen zijn in de regel veel beter af op een kindvriendelijke locatie of thuis

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:08

Spatter heb jij 3 kids???? Da had 'k nu echt nog nie in je gezien Lachen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:50

Haha! ja, ik heb er 3, inmiddels 13(zoon) , 11 en 10 jaar(dochters) oud
de meiden rijden nu beide, maar zelf rijden is wat anders als op een terrein rond hangen

ik ben altijd op wedstrijd blijven gaan, maar nam nooit mijn kinderen mee
mijn man bleef thuis en paste op hun

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 20:51

Nee mijn man komt niet mee om te groomen, maar om belangstelling te tonen. En daar ben ik erg blij mee Ja
Hij houdt zich bezig met andere PK's Haha! Hij weet echt niet hoe je een paard moet verzorgen Tong uitsteken
Naar het circuit gaat ze ook altijd mee, daar rijden zat motoren over de pitlane, daar mag ze dus absoluut niet komen! Ze is dus wel wat gewend.
En ja ik ben een zeer goede strikte mama Bloos Dat durf ik dus echt wel van mezelf te zeggen. Ik heb geen krijsend, jankend, eisend kind in de winkel of waar dan ook. Geef de mijne wat steentjes en takjes of haar poppetjes en ze vind het OK dan!
Bij Cisco in de wei mag ze ook nooit lopend komen, alleen dat ik ze draag. Wel mag ze in het voerhok waar Cisco niet komt. Dan gaat ze geitenbrokjes staan te eten Haha!
De vraag is meer, is het vaak bij een taverne of ergens waar je wat kan drinken? En zijn er meerdere mensen die ze meenemen? Ik wil wel eens ervaringen van mama's die het WEL doen Bloos
Laatst bijgewerkt door 1Boefje op 13-05-08 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 20:53

willeke_nijs schreef:
volgens mij kan dat wel hoor! Terwijl je aan het rijden bent kan hij op zijn gemakske alles klaarzetten voor aankomst en dan rustig met de kleine gaan rondwandelen of iets drinken Lachen

hihihi, als ik haar water klaar laat zetten ligt er meer over haar kleren heen dan dat er in de emmer blijft zitten Clown

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:56

Haha! dan heb je aan mij niks

ik heb ook een vent die van die PK's houdt, al blijft hij op de weg en hapt hij geen zand
zoonlief gaat ook die kant op

ik heb maar 1 wedstrijd meegemaakt(endurance dan hé) maar daar waren geen kinderen, was wel bij een manege met café(lanaken)

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:57

Ik ging vroeger ook mee op wedstrijd. Haha!
Maar dat was met een vriendin ( nu al 32) ik bleef altijd in de buurt van de trailer, waarin er altijd wel een shet. stond Haha! zolang je iets kan drinken, is het best oké hoor, als er leeftijdsgenootjes zijn is het natuurlijk nog leuker, maar iets om te kunnen doen, dus bijv. je shet meenemen, dan is het wel heel leuk.. Haha!

joepiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:58

Tuurlijk kan dat, als je man jou tenminste niet hoeft te helpen. Ik neem aan dat je een opgevoed kind hebt die niet gaat staan krijsen. Gewoon zorgen dat ze vlak voor je proef arriveren en vanaf een afstandje kunnen kijken. Jij en je lezer kunnen dan ongestoord jullie best doen. Je man kan dan na de proeven terwijl jij je paard uitstapt je lezer op een drankje trakteren. Na een kwartiertje komen ze jou weer helpen om paard op de trailer te zetten. Veel plezier!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:00

hallooooo, we hebben het wel over een endurance wedstrijd!
geen dressuur of springshow

joepiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:03

Ooooh, nu zie ik het!! Bloos Oeps!

Succes met kilometers maken dan!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 21:21

hihihi. Blijft een gezellig bijeenkomst Haha!
In de manege is hij wel 3x geweest met kleine Bloos

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:45

Hey
Mijn dochter is inmiddels 6, maar gaat al jaren mee.
geen enkel probleem, ze vermaakt zich prima.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:55

Ik denk dat het ook afhankelijk is van het kind. Ik zou mijn zoontje van bijna 4 echt geen plezier doen met zo'n dag denk ik. Misschien zou alleen even komen kijken wel oke zijn, dat zou hij wel leuk vinden. Maar de hele dag mee lijkt me geen succes omdat het voor hem gewoon niet leuk is. En ook ik ben een strikte mama met duidelijke regels maar dat maakt een dergelijk evenement niet leuker voor kinderen.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:29

Hoi, ik zie dat je endurance rijdt? Ik zou even kijken of je kindje er zelf wat aan heeft en misschien alleen aan het einde komt kijken. Als je man er goed op let en ze is gewend om met je mee te gaan naar de paarden, waarom niet?

Heb zelf 2 kids, de ene kan er uren vertoeven, de andere vindt er geen fluit aan en heeft het na een kwartier wel gezien.

willeke_x

Re: [END]Kind(eren) mee naar wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:44

voor zover ik gezien heb is er altijd wel een gelegenheid om iets te drinken hoor... ik ben nog niet naar veel wedstrijden geweest maar die van de vet daar is bijvoorbeeld altijd een kantine of een tent waar ze drankjes schenken en de wedstrijden die'k van vlp al gezien heb eigenlijk ook... Dus als je man niet helpt dan moet dat wel kunnen Lachen Je kan ook afspreken met je man dat hij komt tegen dat jij aankomt. Dan hoeven ze geen ganse dag rond te hangen Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:35

Als je man alleen maar komt om te kijken en verder geen taak heeft vind ik dat ze best mee kan. Je man kan dan op d'r passen.

En over een paar jaar kinderendurance Haha!

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:45

Zoezi schreef:
Nee mijn man komt niet mee om te groomen, maar om belangstelling te tonen. En daar ben ik erg blij mee Ja
Hij houdt zich bezig met andere PK's Haha! Hij weet echt niet hoe je een paard moet verzorgen Tong uitsteken
Naar het circuit gaat ze ook altijd mee, daar rijden zat motoren over de pitlane, daar mag ze dus absoluut niet komen! Ze is dus wel wat gewend.
En ja ik ben een zeer goede strikte mama Bloos Dat durf ik dus echt wel van mezelf te zeggen. Ik heb geen krijsend, jankend, eisend kind in de winkel of waar dan ook. Geef de mijne wat steentjes en takjes of haar poppetjes en ze vind het OK dan!
Bij Cisco in de wei mag ze ook nooit lopend komen, alleen dat ik ze draag. Wel mag ze in het voerhok waar Cisco niet komt. Dan gaat ze geitenbrokjes staan te eten Haha!
De vraag is meer, is het vaak bij een taverne of ergens waar je wat kan drinken? En zijn er meerdere mensen die ze meenemen? Ik wil wel eens ervaringen van mama's die het WEL doen Bloos

wij doen het al vijf jaar, vanaf luiertijd zeg maar. er zijn veel voordelen en nadelen. we hebben alleen weinig keus want we hebben geen opa's, oma's andere oppasadressen dus als ik de keus had zou ik het niet altijd doen. op 5 jarige leeftijd vindt emma het wel heel erg leuk. als baby merken ze er weinig van tenzij pa moet groomen en even vergeet luiers/flesjes te doen. in vetgates is het niet handig, kinderen worden toch al gauw ondersteboven gelopen door paarden en dat ligt niet altijd aan kinderen die wel of niet luisteren want ook aan het handje van papa worden ze gewoonweg eens niet gezien door ruiter of begeleider en ja dan schrik je wel als een vierbenig kilootje of 400-500 je kind rakelings mist. toegegeven, kinderen horen ook niet thuis in vetgates maar ja als je effe niet anders kan..
er is vaak wel een taveerne of andere toko aanwezig waar manlief en kind rond kunnen scheuren en zich vermaken. bij mooi weer is het trouwens minder een probleem omdat je kind in een bak zand (rijbak etc) kunt zetten en die vermaken zich wel. vinden dat prima. het grootste nadeel vind ik dat je zo moet opletten. paardrijwedstrijd en spelende kinderen gaan vaak qua veiligheid niet samen maar het grote voordeel is wel dat je als mama je gezin bij elkaar hebt en dat is ook wel een heel goed gevoel.
nog lastiger om mee te nemen: 2 kinderen en 3 honden; gaan we te Banholt uitproberen haha. tot nu toe was kind en 2 honden nog net te doen. gelukkig zit het 2e kind nog in de buik Tong uitsteken

gewoon eens proberen dus en heel mooi dat manlief wil meekomen, toch? als het een korte wedstrijd is dan zit ie zijn tijd wel uit.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 21:15

Lenneke_ schreef:
En over een paar jaar kinderendurance Haha!

Ja Dat is natuurlijk de bedoeling hé! Ja

Elles_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:50

mijn nichtje is op haar vijfde voor het eerst een hele dag mee geweest om te helpen groomen!
ik rij niet zo snel dus ze konden het redelijk rustig aan doen maar ze vond het geweldig! het is goed te doen maar wel belangrijkk om goed te vertellen andere grooms/paarden niet voor de voeten te lopen. en als je man verder niet veel bij de wedstrijd is lijkt het me helemaal geen punt.
eetgelegenheden zijn volgens mij overal maar in ommen zit een leuke waar de route ook een paar keer langs komt, dat is dan weer leuk Haha!