[WN] Horsemanship clinic met een lichtelijk dwarse Tinker...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Haarbal

Horsemanship clinic met een lichtelijk dwarse Tinker...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 19:15

Vandaag (2e pinksterdag) organiseerde Johanna Vellinga (johanna29) een kleine clinic Horsemanship (en een beetje pleasure). We zouden met 2 Tinkers en 2 Quarters zijn, maar een van de Quarters had "ponykamp" Haha! dus die was niet van de partij.

Sheek en ik hebben er nog maar 4 lesjes opzitten bij Johanna, maar het gaat in stap en draf al erg goed. Galop hebben we nog niet gedaan, en de galop is al jaren een probleem bij Sheek... We hebben de patterns wel meegereden, maar sommige galopdelen in draf gedaan. Dat ging prima! Sheek vond de vreemde omgeving allemaal wel een beetje spannend...

Tips altijd welkom, mits bruikbaar. Punten waar we aan werken (o.a): op tijd kijken waar je heen gaat, rechtop zitten, gehoorzaamheid en buiging.

Afbeelding

De line up. Van links naar rechts: Paulien (geloof ik) met Rox, Nienke met Asterix en ik met Sheek.

Afbeelding

Een klein Tinker-onderonsje in de line up.

Afbeelding

Ik hang er een beetje raar bij... Bloos Even geen brug in mijn teugels omdat dat bij meningsverschillen over richting niet zo handig is.

Afbeelding

Uitleg! Vork

Afbeelding

Johanna deed sommige patterns even voor Haha! , zodat we precies wisten wat we doen moesten...

Afbeelding

Cirkel

Afbeelding

Cirkel

Afbeelding

Halthouden "op" de pion (wat Sheek nog wel eens een tikje te letterlijk wil nemen...)

Afbeelding

Braaf paard!

Afbeelding

Maar niet meer zo heel braaf als we galopperen...

Afbeelding

Meningsverschil over de richting...

Afbeelding

Lekker over de schouder weglopen...

Afbeelding

En dan even met het gas vol open op je instructie afcrossen, als "braaf paard" Tong uitsteken

Afbeelding

Dan maar even zijwaarts, want wat moest je ook al weer doen op beendruk? (is niet na bovenstaande foto's hoor, dan zou ik de verkeerde kant op gaan, haha). Juist, wijken!

Al met al was het erg erg leerzaam, en ik vond het lang niet slecht. We hebben erg lang recreatieruiter gespeeld, en de galop is een bekend probleem dat we nog niet in de les aangepakt hebben. Lachen

Anoniem

Re: Horsemanship clinic met een lichtelijk dwarse Tinker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:45

Afbeelding
Volgens mij zit ze in de verkeerde galop! Haha!

Ziet er weer gezellig uit! Heerlijk die kleinschalige clinics, dan krijg je tenminste de aandacht die je als ruiter verdient, dan haal je d'r ook het maximale leereffect uit.
Sheek ziet er goed uit Haarbal, en zo te zien.... nog altijd even eigenwijs! Tong uitsteken

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 19:50

*LOL* Volgens mij ook, de rechtergalop was niet te doen i.v.m knie Tong uitsteken Clown

Sonja, er valt wel mee te sturen nu, stukken beter dan een paar jaar terug (toen ik uit ellende ook het rijden in de bak maar opgegeven heb...), maar hij probeert het nog wel. Johanna pakt hem echter goed aan, en hij had vandaag op een gegeven moment echt zoiets van, oliebol, ze hebben me door! Ik ben dus heel tevreden, het wordt nog wel wat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:52

Haha arme Sheek, ze hebben 'm door en nou moet 'ie aan de bak Nagelbijten / Gniffelen
Lekker voor je dat je nu goede les hebt, daar wordt het rijden heel veel leuker van!

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:55

Sheek!! Lovers Ik vind hem nog steeds gaaf!! Ik vond het nog wel aardig goed gaan hoor! We hadden allemaal zo onze puntjes, dus wat maakt het uit! Ik vind het wel leuk dat het steeds beter gaat, op het laatst had je hem echt gaaf aan het lopen hoor! Het was iig ontzettend gezellig!

Trouwens charmante foto van Johanna, zal ze blij mee zijn!! Haha! Sheek en Asterix staan tijdens het tinkeronderonsje er ook bij alsof ze het erg boeiend vinden... Clown Dromen

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 20:57

Zzzzz inderdaad, en Rox maar wiebelen en de oren in de nek gooien, hahaha!

Ja, het was gezellig, binnenkort weer?

(Asterix trouwens blij om weer thuis te zijn na zijn logeerpartij? Oh, en ik wil wel foto's zien van de 18e hoor, ik ben stiekem best blij dat ik toch maar niet start!)

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:06

Rare Rox... Ach, volgens mij had hij het wel naar zijn zin op zijn logeeradres. Maar erg vond hij het iig niet. Hij liep rechtstreeks naar zijn voerbak, dus dan zal het wel goed zijn.
Ik heb er op zich wel zin in, zondag. Maar ik vrees het ergste. Ach we zien wel wat er gaat komen. Is goed, als ik wat mooie foto's heb krijg je ze te zien! En zodra het met jou en Sheek ook goed gaat moet je ook starten hoor!! Knipoog

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 21:10

Ik wilde L5 starten zondag, maar als dat harige zwarte stuk plakband van me elke keer richting line-up wil, dan oefen ik liever nog een maandje thuis, haha! Mezelf voor banketstaaf zetten kan ik ook nog wel als ik wat meer controle heb Tong uitsteken

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:18

Ja, daar heb je wel gelijk aan. Er is toch niets mis met een maandje door oefenen? Als ik kijk hoe Sheek aan het begin van de clinic was en aan het eind dan gaat dat wel snel vooruit! Ik vond het wel knap van je trouwens. Ik zou mezelf niet eens willen zien op een tinker zoals Sheek...

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 09:55

leuke foto's!
dat lijtk me een leuke clinic! en wat een leuke instructrice haha ze doet het goed voor zie ik!