1e klasse 1 in Zelhem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo_Wystan

1e klasse 1 in Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 08:21

Om 8 uur 's ochtends werd de eerste pony ingeladen in Rotterdam, Om kwart over 8 was mijn pony aan de beurt. En hij had er zin in, hij liep zo de trailer op...

Bij aankomst om kwart voor elf gelijk gaan betalen om om elf uur de voorlichting te volgen. Deze was erg uitgebreid en dat was erg fijn!

Wystan naar de keuring en hij begon al met een hartslag van 48... Ik was gelijk zenuwachtig, vorige keer had hij aan het begin 32 en als je alleen dat als vergelijkingsmateriaal hebt, dan slik je wel even als je nog 30 km moet Ja

Maar goed, de rit ging goed, we probeerden rond de 10 km per uur te halen, dit is aardig gelukt uiteindelijk 10,704 km per uur gereden! Verder was de route echt heel erg goed aangegeven, dus mijn zorgen over verkeerd rijden (zoals bij de kennismakingsklasse) waren verdwenen als sneeuw voor de 26 graden zon.

Hartslag bij de p/a was 58, pony zag er gelukkig goed uit, maar toen werd ik helemaal zenuwachtig voor de finish... Gelukkig was het laatste stuk vooral in de schaduw te rijden en ik heb wystan achter levi aangezet in de 'kachel'-modus... ( wystan wil heel erg graag voorop lopen en veranderd echt in een ezeltje die een manege lesje loopt als ik hem achterop zet, verder heeft hij best een tempo erin zitten, dus hij heeft een behoorlijk stuk voorop gelopen in de eerste 20 km. )

Dat heeft gelukkig geholpen, het laatste stuk verliep heel goed met wystan. Bij de finish aangekomen had hij precies een hartslag van 60!!! Ik was zo trots op mn fjordje, hij heeft het toch maar geflikt om op de uitslag terecht te komen!

Uiteindelijk zijn we 32e geworden, dat is laatste van iedereen in de uitslag waarvan er 47 meededen...

Ik ben mega trots op mijn (last-place-)first-place(-loser)! foto's volgen, grooms hebben er aardig wat kunnen maken Ja

evita_

Re: 1e klasse 1 in Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 09:57

Heel goed gedaan! Gefeliciteerd met de goed uitgereden rit.
Ben benieuwd naar de foto's!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:28

Knap gedaan hoor! Zeker met een Fjord in deze temperaturen! Ja

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:35

Gefeliciteerd, super gedaan!

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 17:20

dank jullie wel!!! Lachen Vanochtend al bij mn superpony geweest, geen stijfheid, alleen maar heel erg moe! Vanavond ook maar even lekker wandelen...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:42

Je hebt een topfjord hoor Marjolein! OK dan!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:13

super gedaan hoor, ik kan niet wachten wanneer ik voor het eerst ga ( 7 juli is toch nog een eind weg hoor!)

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:41

Heel mooi gedaan! Het was warm voor alle paarden, maar zeker voor Fjorden

(en voor fannetje: 7 juli is een maandag... je bedoelt vast 5 juli, Ginkelse Heide...)