Endurance zadel vraagjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CxX

Endurance zadel vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 07:38

Ik ben opzoek naar een fijn endurance zadel die je ook op (onderlingen)dressuur wedstrijden mag gebruiken.
Ik zat zelf te kijken naar de thotwgood en de Massimo Trail maar ze verschillen nog al in prijs. En ik heb er geen ervaring mee. Ik zou graag wat advies van jullie willen. Of nog wat andere merken. Ik vind het trouwens erg fijn om een wat lichter zadel te hebben

Dan had ik ook nog een vraagje. Ik heb 31 mei de eerste endurance wedstrijd ik heb nu een veelzijdigheidzadel maar dit zadel is eigelijk iets te groot en daarom heb ik er een staartriem bij. Mag dit wel op een wedtrijd? want bij de dressuur en het springen mag dit volgens mij niet meer.

PBA_

Re: Endurance zadel vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 20:05

zelf rijd ik nog altijd op een dressuur zadel vind het zelf prettig dus laat het nog even zo. een veelzijdig zasdel mag gewoon en dat het groter is maakt niet uit. Als het zadel maar past een staart riem is geen bezwaar. Het zadel is in welk opzicht te groot. Voor het paard? dan zou ik er niet meer mee rijden

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 10:21

splash1999 schreef:
zelf rijd ik nog altijd op een dressuur zadel vind het zelf prettig dus laat het nog even zo. een veelzijdig zasdel mag gewoon en dat het groter is maakt niet uit. Als het zadel maar past een staart riem is geen bezwaar. Het zadel is in welk opzicht te groot. Voor het paard? dan zou ik er niet meer mee rijden

Met groot bedoelde ik meer dat ie iest te breed is. Hij schuift naar voren vandaar ook de staartriem en daarom ben ik ook opzoek naar een nieuw zadel. Maar omdat ik graag een endurance zadel wil waar je ook dressuur mee kunt rijden vroeg ik me af of hier mensen waren met een fijn zadel Knipoog Omdat je veel zadels ziet die iets weg hebben van een dressuur zadel.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:23

Ik heb zelf een thorowgood griffin gehad. Nog nooit op een de endurance versie van thorowgood gereden. Maar op die thorowgood griffin zou ik geen eens een klasse 1 wedstrijd op uit kunnen rijden Nagelbijten / Gniffelen

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:24

Er staan hier meerdere topics ivm zadels; minstens eentje over de massimo trail en eentje over podium gerief... Zoek het eens op en je zult ze wel vinden.

Groeten, SuSEQ

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:18

Staartriem is geen probleem.

Het verschil tussen Torowgood en Massimo is natuurlijk dat de een van kunststof is en de ander van leer en niet iedereen zit lekker op kunststof.
Zeker als het wat warmer weer is gaat het eerder zweten en heb je weer grotere kans dat je je doorrijdt.

Als je een zadel wilt wat je voor endurance en dressuur wilt gebruiken en je budget laat het toe dat zou ik echt voor een Massimo gaan.
Ik heb hem nu 1,5 jaar en ben er super tevreden over.