Marylot Crosslink, ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole85

Marylot Crosslink, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 07:04

Wie heeft er ervaring met het hoofdstel "Marylot Crosslink"?

Ik zie op de foto een hoop, maar kan er niet zo goed uitkomen hoe het precies werkt?

Afbeelding

(foto www.goedhard.nl)

Diva

Re: Marylot Crosslink, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:26

De teugels bevestig je aan de onderste riempjes met ringetjes eraan.

Die riempjes lopen over het hoofd, kruislings onder de kaken door.

Hoofdstel is ook te gebruiken als sidepull, dan haal je de kruislinkse riemen eraf en bevestig je de teugels aan de ringetjes op de zijkanten van de neusriem.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:19

De foto ziet er gecompliseerder uit dan het hoofdstel werkelijk is, het hoofdstel is eigenlijk 3 hoofstellen in één. Een bithoofdstel, een crosslink en een sidepull. Op de foto hier zij je alle riempjes van de 3 hoofdstellen er aan bevestigd, bij gebruik kun je heel wat riempjes weglaten afhankelijk welk vorm je van het hoofdstel wil gebruiken.

De sidepull is heel simpel, de gekruisde riemen onder de kin haal je weg en de bithangers kun je ook weglaten, het bithoofdstel is het zelfde als de sidepull maar dan met bithangers. Voor de crosslink haal je de bithangers en keelriem weg. Bit en crosslink/sidepull zijn ook tegelijk te gebruiken met dubbele teugel.

Het is een fijn hoofdstel, goede kwaliteit en leuke kleurtjes. De release van de crosslink vind ik niet heel geweldig maar kan er mee door. Dit hoofdstel is ook lekker makkelijk in het onderhoud, je kunt hem zo in de vaatwasser gooien Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:26

Hier zijn echt al zoveel topics over, gebruik de zoekfunctie even.

Ik vind hem niet fijn, gebruik hem nu als side pull. Anouar raakte in de war van die crosslink, er kwam overal druk op z'n hoofd, links, rechts, achter z'n oren, op z'n neus...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:18

Ush vond de crosslink ook niets Duivel ze snapte er niets van, terwijl ze gewoon met sidepulletje super liep.
Kijk even bij naturals / van nature enz. staat van alles over bitloos.

jut87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:01

Mijn draver liep er prima op, zowel op de side-pull als de crosslink. Alleen het omdoen om het hoofd is met de crosslink iets lastiger. Het hoofdstel zelf qua materiaal is gewoon super. Lekker makkelijk schoon te maken en heel licht spul.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 10:00

ik heb er eentje, ma'k heb nog niet op de crosslink zelf gereden... enkel nog maar met bit omdat m'n paard er nog niet aan toe is om bitloos te rijden.
Maar vind het een héél fijn hoofdstel! Makkelijk in gebruik omdat je alles vlug kan los en vast klikken, en makkelijk in onderhoud. Even onder water steken en hij is weer proper Lachen