Ibonn schreef:Afgelopen weekend werd er pas vanaf de C's gebouwd. A en B-pony's konden niet deelnemen. Dit is vooral omdat op deze pony's erg jonge kinderen meerijden die nog niet toe zijn aan SGW's. Als ze wat groter zijn, krijgen ze vanzelf een D of E en dan kunnen ze meedoen.
Ben er zelf niet zo'n voorstander van als erg jonge kinderen SGW's rijden. Hun balans is nog niet optimaal ontwikkeld en ook hun inschattingsvermogen is nog erg beperkt. Het blijft een sport met risico's die je moet kunnen inschatten en alleen maar rondraggen zoals vaak gebeurt, is gevaarlijk voor pony en ruiter.
Ho,ho hier moet ik toch even op reageren.Op 7 jarige leeftijd is mijn dochter ,Robin ,begonnen op een B pony'tje van 117.5 cm.Dus maar net een B pony.We wonen aan de rand van het bos dus die ervaring had ze.We begonnen met haar de allereerste wedstrijd in Heino,mooi makkelijk om te beginnen en ook doen er meerdere A./B tjes mee.Daarna volgden Ambt Delden,Ede,W'werf noem maar op.
Na heel wat winstpunten is ze L gestart.Helaas was ze toen de enigste met een B pony en reed ze mee met de D/E.Nooit problemen gehad,pony kon het aan en Robin ook.
Hierna kwam de overstap naar de D ponys,ze had toen al zo'n voorsprong en ervaring in het samengesteld.Wat uitgroeide naar een plaats in het kader en een EK wat ze gereden heeft.
Hier geldt dus ,jong geleerd oud gedaan.Ik zou proberen een foto uit die tijd te plaatsen.