[SGW] B/c-pony @ sgw?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Geak_Nena

B/c-pony @ sgw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 09:23

Hallo allemaal,

Ik bekijk vaker de sgw topics, en eigelijk kom ik nooit een b of c pony tegen.
Nou was mijn vraag, Mag je niet met een kleine pony sgw starten of zijn er gewoon niet zoveel mensen op bokt die dit doen? Bloos
Ik zou namelijk best eens met mijn B/c welsh eens een sgw parcour willen afleggen Bloos

Alvast bedankt

Scum

Re: B/c-pony @ sgw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 09:57

Ik zie wel vaker C pony's op een reguliere SGW. B pony's zelden. Soms worden daar wel speciale terreinritten voor uitgeschreven.

Ik neem aan dat je wel al je winstpunt in het springen hebt gehaald?

Margot__X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 09:59

ik heb wel met mijn c pony cross gereden !
maar je moet wel eerst een winspunt is het springen hebben

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:59

Er zijn maar heel weinig parcoursbouwers die de moeite willen nemen om het te verlagen voor de ABC-tjes. In Noord Holland zijn de wedstrijden waar Jan Beukers bouwt iig wel voorzien van een aparte klasse. Dus iig Wieringerwerf en Texel, volgens mij Oudkarspel ook. Bathmen is er 2 jaar geleden ook mee begonnen, vorig jaar ook maar ik weet niet wat ze dit jaar doen.

Ik vind het een gemiste kans dat er niet voor de hele kleintjes gebouwd wordt, je stuurt die kleine pony's niet voor de eerste keer over een D-pony cross.

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:02

Ja ik heb ondertussen 6 winspunten met springen

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:23

Ik heb vroeger ook met mijn C-ponietje gecrosst Ja

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:25

Misschien zijn hier ook gewoon weinig verlsagen van c-pony's omdat die kinderen niet op Bokt zitten of niet in dit stukje van Bokt komen?
Er rijden er wel regelmatig mee in de pony groepen bij Rob...

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:20

Afgelopen weekend werd er pas vanaf de C's gebouwd. A en B-pony's konden niet deelnemen. Dit is vooral omdat op deze pony's erg jonge kinderen meerijden die nog niet toe zijn aan SGW's. Als ze wat groter zijn, krijgen ze vanzelf een D of E en dan kunnen ze meedoen.

Ben er zelf niet zo'n voorstander van als erg jonge kinderen SGW's rijden. Hun balans is nog niet optimaal ontwikkeld en ook hun inschattingsvermogen is nog erg beperkt. Het blijft een sport met risico's die je moet kunnen inschatten en alleen maar rondraggen zoals vaak gebeurt, is gevaarlijk voor pony en ruiter.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:07

zie mijn verslagen met gerald...

gerald is een B-pony... hij is een welsh....

heb net een nieuw topic geopend

zelf ben ik 14 jaar

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:15

Ibonn schreef:
Afgelopen weekend werd er pas vanaf de C's gebouwd. A en B-pony's konden niet deelnemen. Dit is vooral omdat op deze pony's erg jonge kinderen meerijden die nog niet toe zijn aan SGW's. Als ze wat groter zijn, krijgen ze vanzelf een D of E en dan kunnen ze meedoen.

Ben er zelf niet zo'n voorstander van als erg jonge kinderen SGW's rijden. Hun balans is nog niet optimaal ontwikkeld en ook hun inschattingsvermogen is nog erg beperkt. Het blijft een sport met risico's die je moet kunnen inschatten en alleen maar rondraggen zoals vaak gebeurt, is gevaarlijk voor pony en ruiter.

Ho,ho hier moet ik toch even op reageren.Op 7 jarige leeftijd is mijn dochter ,Robin ,begonnen op een B pony'tje van 117.5 cm.Dus maar net een B pony.We wonen aan de rand van het bos dus die ervaring had ze.We begonnen met haar de allereerste wedstrijd in Heino,mooi makkelijk om te beginnen en ook doen er meerdere A./B tjes mee.Daarna volgden Ambt Delden,Ede,W'werf noem maar op.
Na heel wat winstpunten is ze L gestart.Helaas was ze toen de enigste met een B pony en reed ze mee met de D/E.Nooit problemen gehad,pony kon het aan en Robin ook.
Hierna kwam de overstap naar de D ponys,ze had toen al zo'n voorsprong en ervaring in het samengesteld.Wat uitgroeide naar een plaats in het kader en een EK wat ze gereden heeft.
Hier geldt dus ,jong geleerd oud gedaan.Ik zou proberen een foto uit die tijd te plaatsen.

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:37

ik rij ook met mijn haflinger van 1.35 (c pony) cross

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:42

Toen ik 10/11 was, heb ik ook een cross gereden met een A-pony. Volgens mij was dat in Heino.. weet het niet meer helemaal zeker.
Ik heb rond die tijd ook een keer met een B-pony een cross gereden, in Ambt Delden.
Het kan dus zeker wel! Lachen

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:48

Aangezien het Carrie niet lukte de foto te plaatsen, bij deze..
Afbeelding
(foto kan een beetje raar zijn ivm vergroten voor uploaden)

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:13

damour schreef:
Ibonn schreef:

Ho,ho hier moet ik toch even op reageren.Op 7 jarige leeftijd is mijn dochter ,Robin ,begonnen op een B pony'tje van 117.5 cm.Dus maar net een B pony.We wonen aan de rand van het bos dus die ervaring had ze.We begonnen met haar de allereerste wedstrijd in Heino,mooi makkelijk om te beginnen en ook doen er meerdere A./B tjes mee.Daarna volgden Ambt Delden,Ede,W'werf noem maar op.
Na heel wat winstpunten is ze L gestart.Helaas was ze toen de enigste met een B pony en reed ze mee met de D/E.Nooit problemen gehad,pony kon het aan en Robin ook.
Hierna kwam de overstap naar de D ponys,ze had toen al zo'n voorsprong en ervaring in het samengesteld.Wat uitgroeide naar een plaats in het kader en een EK wat ze gereden heeft.
Hier geldt dus ,jong geleerd oud gedaan.Ik zou proberen een foto uit die tijd te plaatsen.

Uitzonderingen bevestigen altijd de regel en daar ben ik blij om Knipoog

Wrs hebben jullie zelf wel ervaring met de paardensport Damour maar de meeste jonge ruiters van tegenwoordig hebben ouders die er maar bar weinig van af weten.

Afgelopen zaterdag stond ik bij de waterbak in C'ray en daar liep het lang niet altijd goed hoor ! Heb vele ruitertjes de fout zien ingaan doordat er weinig nagedacht werd en de kinderen ook niet goed geinstrueerd waren van te voren over hoe ze best op het water konden aanrijden.

Ben het wel met je eens dat het kan onder goede begeleiding en zo had ik het niet geschreven. Maar niet voor het gros van de jonge ruiters Knipoog

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:32

Ik ga toch ook met Carrie mee. In W'werf wordt er altijd gebouwd voor de kleine pony's. Er is daar deskundige begeleiding en de kinderen hebben hebben ook een voorsprong. Als er wel onverantwoord gereden wordt worden ze meteen door iemand aangesproken. Ook de posters bemoeien zich ermee.

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:45

Wij proberen het SGW de promoten op de club.Op de clunles hebben ze de ene week dressuur en de andere week springles.1x per jaar gaan we met de ponykinderen naar Ermelo voor een crosstraining ook de beginnelingen.Het gaat allemaal heel spelender wijs.Meestal zet ik er één voorop met ervaring en dan gaat de rest er achter aan.En we hadden nu zelf een oefencross een maand geleden.
Zo proberen we de sgw te promoten bij de kinderen.

Ik ben er wel mee eens dat kinderen en ouders moeten weten waar ze mee bezig zijn.Hoorde bv een kind die zei ik ga voor het alternatief terwijl pa zei als je recht door gaat krijg je € 20,--.Daar zet ik dan mijn vraagtekens bij.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:39

Hey, ik heb zelf met een B-ponytje gecrosst.

Meestal kon ik wel meedoen, alleen dan kan het dus wel zijn dat je de hoogte van andere pony's springt (maar dat is prima te doen). Het is wel al wel een aantal jaren terug dus het kan zijn dat er inmiddels weer wat regels bij zijn gekomen.

Een keertje kon ik niet meedoen (SGW Roden) want daar wouden ze dat jaar geen cat. B pony's hebben.

C pony's zie je best wel veel laatste tijd. Dat kan dus uiteraard wel Lachen

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:00

ik doe vaak met mijn B-pony crossen voor paarden 80cm mee, dus lukt perfect!
jumpings springt hij 80-90cm

en hij is zelf 1m23

Afbeelding

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:39

Ik start nu met een D pony bij de paarden deze is 1.43. Ik heb ook nog een E van 1.51, maar het is best wel te doen om wat hoger te rijden dan je eigen categorie, dus een B kan best wel meekomen bij C of D als een kleine D dat ook bij de paarden kan.