Mee fietsen endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dancer_joey

Mee fietsen endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 16:09

Weet iemand hier of het toegestaan is dat er iemand mee fiets met een endurance rit?(klasse 1).

Nicole85

Re: Mee fietsen endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:11

Vraag me af of dat gaat.
Zie nog niet iemand meefietsen in het bos in (mul) zand of modder...

Dancer_joey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 16:12

Ja maar met dat mulle zand en modder valt bij de achterhoekse paarden dagen wel mee.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:36

Er zijn wedstrijden waarbij je groom prima kan meefietsen. In het verleden is dat ook gedaan (bijvoorbeeld in Holten). De meningen lopen erover uiteen en het reglement is er niet heel duidelijk in. Het kan gezien worden als extra hulp van derden (buiten de groomplaatsen om) omdat je dan voortdurend steun hebt aan iemand die geen deelnemer aan de wedstrijd is.

Dancer_joey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 16:59

Oke dus het staat niet echt ergens precies vast of het nou wel of niet mag? Dus dan zou ik er toch niet gediskwalificeerd om kunnen worden?

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:01

Ik denk dat je dat moet vragen aan de organisatie van de wedstrijd in kwestie... Als zij het toestaan, heb je iets om op terug te vallen.

Groeten, SuSEQ

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:30

Waarom zou je dat willen? En wat zou de fietser dan moeten doen? Als het is omdat het paard anders niet braaf genoeg is, tja, dan denk ik dat je beter (nog) niet kan starten. Verder denk ik dat het inderdaad behoorlijk pittig is voor de fietser.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 07:06

Karin schreef:
. Het kan gezien worden als extra hulp van derden (buiten de groomplaatsen om) omdat je dan voortdurend steun hebt aan iemand die geen deelnemer aan de wedstrijd is.

Caro kreeg een waarschuwing ervoor. Fietsen naar groomplaatsen over een andere route is geen probleem maar de route zelf meefietsen wel. Is idd hulp van derden omdat de knol echt wel weet dat ie bij de fietser moet blijven en daar dus voordeel van zou kunnen hebben.

Dancer_joey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 21:52

carola schreef:
Waarom zou je dat willen? En wat zou de fietser dan moeten doen? Als het is omdat het paard anders niet braaf genoeg is, tja, dan denk ik dat je beter (nog) niet kan starten. Verder denk ik dat het inderdaad behoorlijk pittig is voor de fietser.

Nee hoor mijn paard loopt ook prima alleen het is alleen dat mijn vriend mee wil en ik dacht het is leuker voor hem dat hij mee kan fietsen dan dat hij met mn moeder mee moet in de auto, zeker omdat in zelhem wel goed te fietsen paden zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:11

Lijkt me niet zo geslaagd, je bent niet de enige die op die paden rijdt / het kan best druk zijn hier en daar!
Misschien een idee om een fietsroute uit te stippelen naast de paardenroute? Dan kan het natuurlijk prima. Maar op het pad zelf lijkt me redelijk onverantwoord eerlijk gezegd. Een stalen ros is toch echt wat anders dan een echt ros Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:12

Als er fietspaden parallel aan de wedstrijdroute lopen (zoals in Holten) dan kan het prima. Dan rijdt niemand elkaar in de weg. Of het ook gewenst is, is een tweede.

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:15

Mijn vriend heeft regelmatig per fiets gegroomd. En daar waar ruiterpad en fietspad naast elkaar lopen, reden we dan wel eens een stukje met elkaar op. Tja, dat komt dan toevallig zo uit Schijnheilig Ik wéét dat mijn pony het gemakkelijker heeft als ze een stukje mag aanhaken aan een bekende, of dit nou een paard, een fiets of een wandelend persoon is. Dus het is logisch dat het "hulp van derden" genoemd wordt en dus reglementair niet is toegestaan. Als het gedurende een paar honderd meter even zo uitkomt, prima. Je haakt immers ook aan aan mededeelnemers zo af en toe. Maar de hele route samen oprijden lijkt me geen goed plan (stap-tempo is overigens oervervelend voor de fietser. Dus of je zal jezelf te weinig rust geven en/of een te hoog tempo aan houden of je vriend heeft reden om dit een "eens maar nooit weer" te laten zijn Knipoog ) Gewoon lekker per fiets laten groomen en af en toe een stukje samen op rijden. Dat is echt voor beide partijen de meest prettige oplossing (en in Zelhem kan het prima!).

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 06:47

Ik heb wel eens een wedstrijd gereden waarbij iemand die vlak voor mij gestart was iemand op de fiets meehad. No hard feelings naar diegene toe, maar ik vond het niet prettig rijden; elke keer een fiets voor je neus, en soms reden ze naast elkaar en als je dan in wilde halen....
Nee, laat de fiets lekker thuis of rij in de tussentijd gewoon een ander rondje.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 07:35

Jorie schreef:
Karin schreef:
. Het kan gezien worden als extra hulp van derden (buiten de groomplaatsen om) omdat je dan voortdurend steun hebt aan iemand die geen deelnemer aan de wedstrijd is.

Caro kreeg een waarschuwing ervoor. Fietsen naar groomplaatsen over een andere route is geen probleem maar de route zelf meefietsen wel. Is idd hulp van derden omdat de knol echt wel weet dat ie bij de fietser moet blijven en daar dus voordeel van zou kunnen hebben.

Klopt helemaal, meefietsen de hele route mag idd niet en wordt gezien als hulp van derden.

Sankzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:17

Ik dacht ook dat het niet mocht!