Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Karin schreef:. Het kan gezien worden als extra hulp van derden (buiten de groomplaatsen om) omdat je dan voortdurend steun hebt aan iemand die geen deelnemer aan de wedstrijd is.
carola schreef:Waarom zou je dat willen? En wat zou de fietser dan moeten doen? Als het is omdat het paard anders niet braaf genoeg is, tja, dan denk ik dat je beter (nog) niet kan starten. Verder denk ik dat het inderdaad behoorlijk pittig is voor de fietser.
Ik wéét dat mijn pony het gemakkelijker heeft als ze een stukje mag aanhaken aan een bekende, of dit nou een paard, een fiets of een wandelend persoon is. Dus het is logisch dat het "hulp van derden" genoemd wordt en dus reglementair niet is toegestaan. Als het gedurende een paar honderd meter even zo uitkomt, prima. Je haakt immers ook aan aan mededeelnemers zo af en toe. Maar de hele route samen oprijden lijkt me geen goed plan (stap-tempo is overigens oervervelend voor de fietser. Dus of je zal jezelf te weinig rust geven en/of een te hoog tempo aan houden of je vriend heeft reden om dit een "eens maar nooit weer" te laten zijn
) Gewoon lekker per fiets laten groomen en af en toe een stukje samen op rijden. Dat is echt voor beide partijen de meest prettige oplossing (en in Zelhem kan het prima!). Jorie schreef:Karin schreef:. Het kan gezien worden als extra hulp van derden (buiten de groomplaatsen om) omdat je dan voortdurend steun hebt aan iemand die geen deelnemer aan de wedstrijd is.
Caro kreeg een waarschuwing ervoor. Fietsen naar groomplaatsen over een andere route is geen probleem maar de route zelf meefietsen wel. Is idd hulp van derden omdat de knol echt wel weet dat ie bij de fietser moet blijven en daar dus voordeel van zou kunnen hebben.