[WN] western manege

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lesley1

western manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 12:15

Hallo allemaal

Ik ben redeljik nieuw hier op bokt en waar ik ook nieuw mee ben is het western rijden.
Ik wil graag om schakelen van dressuur naar western, western lijkt me helemaal t einde.
Nu zit er hier in de buurt bij mij een manege de triple b riders, nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met deze manege.
reacties zijn van harte welkom'

groetjes j

lesley1

Re: western manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 12:22

was ik even vergeten er bij te zetten, de manege zit in bleiswijk (weet niet of er meerdere maneges zo heten Pling

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:27

Jackolena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:11

jane1977 schreef:
was ik even vergeten er bij te zetten, de manege zit in bleiswijk (weet niet of er meerdere maneges zo heten Pling

De manege die jij bedoelt is Hippisch Centrum Rottemeren. Daar wordt idd westernlessen gegeven Slim . Door drie instructeurs (dames) Er zijn een aantal quarters en 1 paint en 1 haflinger voor beschikbaar. Er worden prive lessen gegeven en groepslessen.
Ik heb er jaren geleden ook gelest. Maar nu heb ik al jaren een eigen pownie staan (ook op HCR).
Maar je moet gewoon gaan rondkijken, wat bevalt je aan paarden en mensen!.
Succes ene het is hartstikke leuk hoor, dat western! Haha!

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 07:56

Hoi Jane1977 Lachen

Zoals jackolena al zei ...Kom een keer kijken wat je er van vind. Ik ben 1 van de instructrie die daar lesgeeft en samen met mijn collega's proberen we het iedereen naar de zin te maken. voor iedereen wat wils Knipoog De lessen worden gegeven op Dinsdag t/m zaterdag.

Mischien tot ziens Knipoog

Groetjes Sarie

lesley1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 08:21

dus het is echt op de manege zelf oh die ken ik wel, vlakbij is de sauna Haha!
bedankt voor de informatie ladies, ben er erg enthousiast over geworden en kom zaterdag zeker even kijken Pling

groetjes jane

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 08:25

Hoi Jane,

Dan kom je zaterdag bij mijn lessen kijken. Ik zal je alvast zeggen. De eerste les zijn volwassenen dit is om 10 uur en de 2e om elf uur zijn kids Lachen Normaal zijn er 3 uren maar ivm vakantie zijn het er deze week even 2

Tot Zaterdag Lachen

lesley1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 10:42

ohohohoh Ach gut zie echt door de bomen het bos niet meer, ik wist niet dat er zoveel verschillende takken in de western sport waren zeg.
Is het zo dat je gelijk al moet kiezen, welke richting je op wilt?of krijg je zo en zo eerst de basis? (begin me nu pas echt te verdiepen in de verschillende takken)beetje dom he Haha!
Merk wel dat reining erg in trek is en hoe heet dat ook alweer dat je hekjes moet openen enzo, dat lijkt me trouwens ook erg leuk om te doen,voornamelijk om de communicatie (het echt samen bezig zijn met je paard) of zeg ik nu iets heel stoms

groetjes jane

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:16

Domme dingen zeggen Lachen kan niet mischien wel een dom antwoord krijgen Knipoog Als je begint met western dan gaan we gewoon met de basis beginnen Lachen de rest en interesse voor wleke tak van westernsport volgt dan vanzelf. En wat het onderdeel met hindernissen betrefd dit heet Trail Knipoog

Chex99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:38

Ik heb zelf ook op HCR gestaan en van sarie les gekregen.. Toppertje hoor!!

Succes!

lesley1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 17:07

hoi sarie

Was een beetje kort het kijken van de les, maar echt super leuk dat je gelijk al uitleg gaf over de paarden, over de karakters en het hoe en wat echt heel erg leuk.
ZO en zo kom ik met moeders volgende week zaterdag weer kijken (dan de hele les lang Haha! ) en dan zou ik gelijk een afspraak willen maken. het zag er zo gemoedelijk uit allemaal, voelde me er stiekum al gelijk een beetje in thuis.Ik probeerde het rijden te snappen maar dat lukt nog niet helemaal Ach gut daarom wil ik het graag gaan proberen. je bent natuurlijk zo anders gewend en dan kijk je naar zo n les en dan denk je hmm wat wordt het resultaat Haha! .
Maar ik ben helemaal blij en enthousiast geworden. en de andere meiden op dit forum, bedankt ook voor jullie enthousiasme aviezen en hulp, en ik ga jullie helemaal op de hoogte houden.

groetjes jane

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:06

Hoi Jane Lachen

Leuk dat je de les leuk vond en gezellie dat je as zaterdag weer komt kijken Knipoog