[WN] magere Peps Sweet Lady

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

billykid

magere Peps Sweet Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 19:07

Velen zullen het de laatste 4 jaar al zijn opgevallen,en er het zijne of hare al van gedacht hebben dat onze Peps Sweet lady zo mager is en blijft.
Wij hebben er alles aan gedaan om haar dikker te krijgen,maar alle pogingen mislukten!
Wat kan dit nou zijn:meerdere veranderingen van stallen,heimwee naar mijn te vroeg overleden hengst Teedee,niet genoeg te vreten,verkeerd eten.
Toen van alles geprobeerd mais,maispap,slobber,voedingssuplementen,paardebloemen,tandartsen, verschillende bitten,preparaten door het water(teveel om op te noemen)rust,met als gevolg spierbevangen,mestonderzoek,bloedonderzoeken......................
zwetend van de trailer,vaak wisselen van rustbeen,vaker liggen,ongecontroleerd door de bak jagen.
Om werkelijk moedeloos van te worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Na de Northern Trail Ride een gesprekje gehad met Romkabouter en Susan,die mij het nummer gaven van een alternatieve dierenarts,afspraak gemaakt en vanmiddag zijn we geweest.
Diagnose EMND ,niet blij!!!! Paul en Susan bedankt voor de tip!!!
Richard zal voorlopig geen wedstrijden op haar rijden en moeten we er het beste maar van hopen.
Groetjes, Jan

Rijlaarsdam

Re: magere Peps Sweet Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:09

waar staat emnd dan voor als ik vragen mag?
gr.

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 19:12

@kvika,moeilijk woord, ff googelen,staat gewoon onder EMND en paard

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:28

@Billykid: wat een afschuwelijk nieuws Verdrietig
Ik moest EMND eerlijk gezegd ook opzoeken Bloos maar ik lees dat de prognose over het algemen slecht is Scheve mond
Hopelijk wordt jullie Peps Sweet Lady weer beter!

Heel veel sterkte iig Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:35

He jakkes Richard en Jan, wat een rotdiagnose... Ik hoop dat jullie tot de uitzonderingen gaan behoren en dat ze geholpen kan worden door bv vitamine E-injecties. Het is zo'n lief beestje...
Ik ga jullie heel eigenwijs gewoon heel veel beterschap wensen voor haar. Bij deze!

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:01

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 21:32

tja,ik ben me ook de pleuris geschrokken!!Het was de DA een raadsel dat ze nog zo "goed "is.
Meestal takelen ze binnen een paar maanden zeer snel af,en dit speelt bij haar al minimaal 4 jaar.
Het is gewoon niet te bevatten dat ze nog zoon goeie conditie heeft en steeds weer zin heeft om te werken.ik hoop dat haar wilskracht,onze liefde en de kundigheid van de DA haar weer beter maakt!!
groetjes, Jan

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:49

Wat is dit kl**te zeg. Boos!
Laten we inderdaad maar hopen ,zoals Sonja al zegt, dat die vitamine E injecties wel aanslaan bij Peppy.
We leven erg met jullie mee, veel sterkte. Ach gut

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:00

Dat is een heel naar bericht. Ik duim voor een herstel van Peppy.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 23:03

Jeetje Jan, dat is nogal wat, balen zeg! Ik hoop dat jullie inderdaad een uitzondering gaan worden.......!

Hoe is het tot die diagnose gekomen, met een EMG?

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 07:42

Nee Rob,de alternatieve geneeswijze werkt ff anders.
Ik was hier al een beetje in thuis,maar voor iemand die dit voor het eerst ziet komt het mischien wel wat vreemd over.ze werken daar met noord en zuidpolen van magneten en verschillende ampullen met informatie,verder heeft ieder orgaan een bepaalde frequentie en die dingen gaan ze afstemmen.
klinkt als abrakadabra maar ik geloof er wel in.
groetjes, Jan

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 08:48

Wat een vreselijk naar nieuws Jan.. Dat je nu de oorzaak weet van het vermageren is dan een hele schrale troost. Ik duim voor jullie en Peppy..

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 09:06

jeetje jan wat een vreselijk nieuws, dit was niet wat we voor ogen hadden toen we de hol da aanraden Verdrietig ook al is het nu misschien 'fijn' om te weten dat jullie alles geprobeerd hebebn voor haar het blijft gewoon kl*ten
hopelijk is zij een van de uitzonderingsgevallen en mogen jullie nog heel lang van haar genieten..
sterkte Verdrietig

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 10:00

Jeetje, ook ik schrik van dit nieuws! Ik hoop dat het allemaal nog meevalt...veel sterkte gewenst!

Over de alternatieve geneeswijze heb ik wel een vraag...deze ziekte kan ook regulier ook aangetoond worden toch?
Laat je haar dan nog wel verder onderzoeken of ga je helemaal voor de holistische dierenarts nu?
Ik zou met deze diagnose toch gaan kijken of hetzelfde resultaat gegeven word met de reguliere onderzoeken...dat is dus wat IK zou doen hé!
En eigenlijk alleen maar in de hoop dat er iets uitkomt wat minder ernstig is...

Nogmaals veel sterkte en wijsheid gewenst voor jullie!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:31

billykid wat een vervelend nieuws is dat zeg, te hopen dat ze er weer helemaal boven op komt

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:25

Jan en Richard wat een kalote nieuws!!! Maar iig weten jullie nu hoe of wat, en fijn dat jullie het wouden delen!

1dreamteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:49

mag ik vragen wat de afstammelingen zijn van dit paard?
ik heb ook een quarter met de ziekte emnd dit was geconstateerd door utrecht en vraag me ook af wat ze jou hebben aangeraden voor medicijnen? veel sucses ermee

1dreamteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:53

mijn quarter hengst komt wel aan ik moest hem van utrecht min. 4 kilo bix en hele dag door hooi/kuil geven daar naast krijgt hij van mij ook musley enzo.

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 16:02

1dreamteam schreef:
mag ik vragen wat de afstammelingen zijn van dit paard?
ik heb ook een quarter met de ziekte emnd dit was geconstateerd door utrecht en vraag me ook af wat ze jou hebben aangeraden voor medicijnen? veel sucses ermee

de vader is colonel rey cricket en de moeder sand candle van peppy san badger.
ik heb druppels gekregen en mag 2 kg voer geven per dag.Ik ban als de dood om meer voer te geven omdat ze daar al een keer spierbevangen door is geworden.
Hoe is de situatie bij jouw,gaat hij vooruit??
groetjes Jan

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:15

Kun je het voer niet langzaam aan opbouwen tot 2 kilo, kan me wel voorstellen dat je bang bent om meer te gaan voeren

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 16:18

MSQuincyTE schreef:
Kun je het voer niet langzaam aan opbouwen tot 2 kilo, kan me wel voorstellen dat je bang bent om meer te gaan voeren

ze krijgt nu 2 kg plus 1 kg kruidenmeusli.over 6 weken moeten we terug komen en zien dan verder.

1dreamteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:19

nee en ja ik rij hem haast niet meer maar daar door is hij spring levend voelt naar mijn idee geen pijn omdat deze ziekte dus al zijn energie reserves op eet moeten die dus goed aan gevult worden en daarom zoveel bix en hooi/kuil en liefst hele dag buiten voor voldoende beweging maar pas op met kou. hij is een boston dee bar x sure enough imprest met impressive als opa en hypp n/h en heb daar door ook mijn twijfels of dit niet daarmee te maken heeft omdat bijna alle symtonen daar ook op lijken.

1dreamteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:20

de symtonen lijken op elkaar

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 16:27

wat voor medicijnen heeft jouw paard gekregen??

1dreamteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:40

vitamine e en nog een spulletje weet de naam even niet meer. die ik inmiddels al een tijd niet meer geef heb het netjes afgebouwd en hij gaat vanaf dat moment met sprongen voor uit.