XoNo schreef:De zitting van een reiner is vaak wat dieper dan een pleasurezadel, reiners hebben ook een wat hogere cantle, ivm de slidingstops.
Gelukkig wel,
........
Ik heb zo'n middelmaat, een kruizing reiner x reiner x pleasure, Bob Loomis boom erin en op label staat iets van de NRHA. Hij zit heerlijk, maar ik heb de billen toch iets minder dik waardoor ik niet makkelijk op 1 vaste plek blijf zitten, ik kan nog zo makkelijk heen en weer schuiven en dat irriteert mij. Laatst op het nieuwe zadel van Dineke Jonker gereden. Die had een zadel in Dld laten maken en dat ding zat toch goddelijk!!! Je werd gedwongen om rechtop te zitten in het zadel, je benen werden in de perfecte houding gedwongen en de bovenbenen hadden zowaar steun.
Ook zo'n close- contact idee wat erg lekker reed. Waar ze hem nou precies heeft gekocht weet ik niet, zal ik zeker gaan navragen. Mijn ' oude' zadel gaat dan in de verkoop, dus als er mensen zijn die geinteresseerd zijn in een mooi showzadel.....binnenkort heb ik een schitterende tweedehands in de aanbieding!