Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Shorty21 schreef:Geen idee waarom hij begint te glijden...volgens mij is dit een paniek reactie.
Dit is enkel zo op rechts, niet op links.
Voordat hij aan de longe "gevallen" is, heb ik hier nooit problemen mee gehad.
want dit klinkt niet goed
Splash schreef:Dat had je er niet bij gezegd, dat hij sliding plates onder heeft! Dat veranderd natuurlijk de hele kijk op dit probleem.
Vaak worden de plates hoelanger ze eronder zitten hoe gladder. In sommige opzichten is dat goed maar in andere weer minder.
Shorty21 schreef:Splash schreef:Dat had je er niet bij gezegd, dat hij sliding plates onder heeft! Dat veranderd natuurlijk de hele kijk op dit probleem.
Vaak worden de plates hoelanger ze eronder zitten hoe gladder. In sommige opzichten is dat goed maar in andere weer minder.
Het ligt waarschijnlijk aan mij hoor...maar toch even een vraagje.
Je zegt,"hoelanger ze eronder zitter hoe gladder". Maar hij krijgt toch om de 6 a 8 weken nieuwe ijzers, en hij was trouwens net 3 dagen ervoor beslaan.
Dus daar kan het toch niks mee te maken hebben?
Voor de rest is vandaag de hoefsmid geweest, en hij heeft nu gewone ijzertjes op.
Voor de rest eigenlijk weinig nieuws omdat ik mijn beestje nog niet heb kunnen opzoeken...ik heb nogal veel moeten werken en een ziek kindje in huis...dus ja...
Oja, en voor ik boze reacties krijg...Hij staat hierdoor niet 24/24 op stal,hij wordt alle dagen buiten gehaald door de manege-eigenaar
MSQuincyTE schreef:Een heb je nou alweer met je paard gegalopeert
Ukkiee schreef:Mag ik vragen waarom je de plates er onder hebt? Als het geen specifieke reden heeft, zou ik ze er gewoon afhalen, zodat je de kans op nog een keer uitglijden verkleint en dan krijgt hij er misschien ook weer wat meer 'feeling' voor waardoor hij weer durft te galopperen.
MSQuincyTE schreef:Ukkiee jij begint over op jagen
Shorty21 schreef:Ik heb dit paard gekocht met als doel reining te gaan rijden, en binnen een paar jaar wil ik uiteraard ook wedstrijden starten. Hij was zo groen als gras, dus het was beginnen bij nul.
Nu, sinds enkele maanden zijn we bezig met oa side-pass, stops enz...
De stops zijn nu nog klein en zeker niet altijd even goed. Ik rij nu ongeveer 9 jaar western en er is mij toch altijd geleerd dat als je stops wil gaan doen dat je ook slideplates nodig hebt. (Wij gaan ook niet hardlopen op naaldhakken toch?)![]()
Ok, als je niet de ambitie hebt om echte goeie, lange stops te maken dan is het misschien niet nodig. Maar bij mij is dat wel mijn uiteindelijke doel, vandaar slideplates.
Shorty21 schreef:Sommige smeden gebruiken de plates vaker dan 1 keer. Dus als de smid iedere 6 tot 8 weken komt wil niet altijd zeggen dat hij ook nieuwe ijzers onder krijgt. Als ze nog niet erg versleten zijn dan gebruiken ze de vorige gewoon nog een keer.
Gewoon kwestie van misverstandje dus