[WN] Westernles voor beginners

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cellavie

Westernles voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 19:15

Al enkele jaren loop ik met het idee rond om westernlessen te gaan nemen.
Ik heb een dressuurmatige achtergrond en ook in de springsport heb ik enige tijd vertoefd.
Echter, western heb ik nog nooit gereden,maar het lijkt me werkelijk ge-wel-dig!!

Wie heeft er voor mij een adres waar je echt (beginners)les kan nemen ergens tussen Rotterdam en Breda??
Iemand gaf mij de tip Peter Simons in Hoeven, maar ik kreeg van zijn website de indruk dat dat alleen kan met een eigen paard?

Ik hoor heel graag van jullie!

MSQuincyTE

Re: Westernles voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:44

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:09

Bij Jan Pieter Koopman in Oud Gastel. Is goed te doen vanaf Dordrecht. Als je interesse hebt, kan ik je wel zijn telefoonnummer pm-en.

johnpppp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 22:43

das een toppertje hoor en als iemand je kan leren rijden is hij het.
john van de johnnies

MichelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 20:30

ga ik ook even kijken

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:40

Als je Z1 dr bent en M spr zou ik niet in een beginnersles western gaan, dan verveel je je de t*ring Haha!

CustomSAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:47

Manege Dorst in Dorst, dat ligt tussen Breda en Oosterhout. Alphons Dikhooff geeft daar les, hele aardige kerel en geeft leuk les. Maakt weinig uit of je een beginner of gevorderder bent.

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 18:54

Romkabouter schreef:
Als je Z1 dr bent en M spr zou ik niet in een beginnersles western gaan, dan verveel je je de t*ring Haha!

Ik kreeg juist het idee dat als je altijd Engelse stijl hebt gereden dat je voor het westernrijden totaal moet worden omgeschoolt!!

Ik ga trouwens 1 juni naar een opendag op een ranch net over de grens in Belgie (is voor mij een half uurtje rijden)
Ik heb manege Dorst al enige tijd geleden een email gestuurd maar helemaal niks op gehoord!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:26

cellavie schreef:
Ik kreeg juist het idee dat als je altijd Engelse stijl hebt gereden dat je voor het westernrijden totaal moet worden omgeschoolt!

Ach welnee, dat willen als die westernruiters juist graag, anders blijkt plotseling dat ze gewoon aan het paardrijden zijn en niet meer "apart" Knipoog

haffienadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:45

nee valt echt mee ik heb jaren engels gereden en doe nu 1 jaar westernrijden. en gaat super goed Tong uitsteken

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:54

cellavie schreef:
Romkabouter schreef:

Ik kreeg juist het idee dat als je altijd Engelse stijl hebt gereden dat je voor het westernrijden totaal moet worden omgeschoolt!!

Ik ga trouwens 1 juni naar een opendag op een ranch net over de grens in Belgie (is voor mij een half uurtje rijden)
Ik heb manege Dorst al enige tijd geleden een email gestuurd maar helemaal niks op gehoord!

Naar welke ranch ga je kijken?

Ikzelf heb 16 jaar engels gereden, en rij nu 8-9 maanden western en de overschakeling ging heel vlot. Als je na een paar lesjes het sturen onder de knie hebt gaat de rest heeeel snel.

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:00

Ik heb (bijna) 4 jaar terug mijn paard gekocht bij Claudia Rosel, die gaf toen ook western lessen in Breda (ze heette toen slidinghorses geloof ik). Ik heb er alleen al heel lang niet meer gesproken, dus ik weet niet of ze er nog steeds zit..

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:01

Ik had ook eerst 10 jaar dressuur gereden op M niveau daarna beginnerscursus western. Het is even wennen net iets andere hulpen. (een paar dingetjes je eigen maken, wat dingetjes afleren..) Maar je weet al hoe een paard reageert, je kan dingen al aanvoelen aan je paard, je bentn iet bang. Dan pik je het snel op hoor! Het is even wennen maar zodra je de klik hebt en het kwartje valt dan blijtk alles zoveel logischer en natuurlijker te zijn. En eigenlijk ook zo simpel..
Succes! je wilt vast niet meer terug als je het eenmaal een beetje doorhebt!

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 16:59

Chiba ik ga kijken bij de ranch die ik via pb van iemand doorkreeg; de two lazy seven ranch..
Iemand ervaring hier?? Ze doen behalve western volgens mij ook natural horsemanship

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 23:03

Ik heb dressuur gereden, geen superniveau hoor, maar het principe van 'trainen' is je toch bekend. Ik rijd sinds kort Western en rijd mijn pony Western in. Het sturen vind ik soms nog lastig, en er zijn natuurlijk nog wel een paar dingetjes. Maar je bent wel bekend met zitten, meer gevoel voor evenwicht en het idee achter sommige oefeningen is je toch bekend. Ik denk dat dat toch een voordeel is tov bv mensen die nog amper gereden hebben. Je moet wat gewoontes veranderen maar niet alles is nieuw. Lachen