Onze eerste officiële wedstrijd...
Vrijdagavond was mijn groom al gekomen en het verzorgstertje van Silence (zij gaat verhuizen in de meivakantie en ging als afsluiting een dagje mee). Vrijdagavond alles klaar gemaakt en de auto ingeladen.
Om 5.00 ging de wekker en konden we ons klaarmaken.
Om 6.00 naar stal gegaan, Silence klaargemaakt en gewacht op de trailer.
Deze zou om 6.30 komen. Maar om 6.45 ging de telefoon....wegafsluiting dus ze moesten omrijden. Het bleek achteraf een flinke omleiding te zijn, waardoor ze pas tegen 7.30 op stal waren. Gelukkig stond Silence met een paar minuutjes op de trailer dus konden we snel vertrekken.
Onderweg begaf de Navigatie het dus raakte we verdwaald en konden Kootwijk maar niet vinden. Uiteindelijk toch een bordje gevonden en rond 10.00 waren we op het terrein.
Silence laten keuren (was nog even spannend met zijn hartslag) en door naar de Locomotie. De vet vond hem heel netjes lopen en we kregen dus een A. Door naar de start om een starttijd aan te vragen.
(Doordat alles wat hectisch verliep was ik compleet vergeten om op zoek te gaan naar mijn rijmaatje. Heb wel gekeken, maar wist ook niet echt naar wie ik zocht. Volgende keer toch wat beter regelen en telefoonnummer meenemen als ik dat krijg)
Om 11.00 naar de voorbespreking en de grooms zouden ondertussen Silence klaarmaken.
Om 11.30 mochten we dan van start. Silence vertrok heel rustig, tot hij een paard hoorde hinniken. Toen begon hij aardig te stuiteren.
Al snel werd ik ingehaald door 2 andere klasse 1 ruiters. Maar dat was geen succes. Vorig jaar al niet en dit keer dus ook weer niet. (met één van hun had ik vorig jaar de kennismakingsklasse gereden en dat zorgde al voor de nodige problemen. Vooral in snelheid)
Toen het helemaal niet goed ging, ben ik met Silence achtergebleven.
Iemand was zo aardig even bij ons te blijven tot de andere uit het zicht waren. Toen weer vrolijk verder gestuiterd. Tot we een paar km verder waren. Daar werd ik ingehaald door twee klasse 1 ruiters. Eén had er een flink tempo in, maar de tweede vond het iets te snel gaan.
Ze remde dus af en kwam naast ons rijden.
Nadat we even gekletst te hebben en nadat we erachter kwamen dat de paardjes erg rustig op elkaar reageerde hebben we samen verder gereden. Het ging allemaal heel lekker.
Zelf had ik wel even een aanvaring met haar paard, waardoor ik er naast lag. Maar er weer op nadat mijn been weer goed voelde en verder gegaan.
Op de P/A aangekomen niet meteen aangeboden. Toch was Silence erg rustig ondanks de open ruimte en wind dus vrij snel toch aangeboden. En hij had een hartslag van een hele nette 52. Dat was echt een verrassing. Super netjes dus. Helaas moest mijn rijmaatje wel 10 minuten wachten dus dat heb ik ook gedaan. Zij heeft immers ook op mij gewacht toen ik ernaast lag en ik wilde niet op snelheid rijden zo´n eerste wedstrijd (ging mij echt om het goed uitrijden en samen plezier hebben), dus heb ik op haar gewacht. Kon ik ook wel gebruiken, had flink kramp in mijn been, die brandde gewoon en twijfelde dus echt of ik verder zou gaan. Toch besloten verder te gaan.
Na die 10 minuten mocht ze verder, dus daar gingen we weer.
Al snel haakte er nog een (ik denk) klasse 2 (rood hesje) aan met een Fries met motivatieproblemen als hij alleen liep.
Hij paste er qua tempo goed bij, dus een flink stukje samen gereden.
Na dat stuk weer met z´n tweetjes verder gereden.
Ging heel lekker allemaal, was gezellig tussen ons en de paardjes leken ook goed samen te klikken. Ik bleef wel kramp houden in mijn been, maar nu waren we er bijna dus dat kleine stukje kon er nog wel bij.
Bij het laatste groompunt een heel klein beetje gekoeld.
En nog een klein stukje verder in draf.
2km voor de finish gaan stappen.
Aangekomen bij de Finish was Silence heel erg rustig. Het laatste stukje (langs springbalken, opwaaiende plastic) vond hij toch wel heel erg spannend en daar vreesde ik dus voor zijn hartslag. En inderdaad, 78.
Na 10 minuten weer laten checken en toen precies 60.
Helaas was de hartslag van het paardje van mijn rijmaatje ook toen weer te hoog.
Na een half uurtje door naar de voorkeuring en daar helemaal goedgekeurd met wederom een A voor locomotie en een proficiat van de Vet.
Silence goed verzorgd en om 17.00 naar de prijsuitreiking.
Vet kaart gehaald en toen zat onze eerste wedstrijd er weer op.
We wilde nog iets eten, maar aangezien dat niet ging op het terrein zijn we richting huis gegaan. Een kleine 2 uur later waren we weer thuis.
Moe maar voldaan.
We waren wel te langzaam met een snelheid van 7.6km per uur, maar het ging ons allebei om het uitrijden van de wedstrijd en dat is ons gelukt.
Ik ben dus ontzettend trots op Silence, ik heb genoten van onze eerste wedstrijd. Silence kwam voor de eerste keer echt op wedstrijd (met trailerreis erbij, Kennismakingsklasse zijn we te voet heen gegaan) en hij heeft zich geweldig gedragen. Hij was de rust zelve en leek het ook echt naar zijn zin te hebben. Super dus.
Complimentjes aan de organisatie, het was super gezellig en de route was heel erg duidelijk. (was nog de vraag of alles goed zou gaan, eerste keer zelf op lintjes rijden, maar het gaf nergens problemen zo duidelijk was het), de vets voor de keuringen en alle mederuiters die we onderweg tegenkwam voor de gezelligheid. En natuurlijk mijn rijmaatje voor de gezellig rit samen.
Gelukkig hebben we nog wat foto´s als herinnering van deze leuke dag.
Allemaal samen Silence klaarmaken:

Laatste zaakjes op orde maken voor we gaan losrijden:

Klaar om te starten, Silence hoorde vanalles:

Aankomst bij de P/A:

Van concentratie ga je soms wat moeilijk kijken
ps: :
Bijna bij de finish:

De hartslag meten bij aankomst:

En klaar om uit te rusten en te knabbelen aan het hooi:

. Ik vind Silence trouwens nog steeds zo'n mooi beestje he
Dank je wel. Leuk om te horen.
Nu jij nog je cap recht en jullie zien er proffie uit!

toch maar even een beter maatje vinden want dit vind ik echt geen gezicht , een beetje scheef ala, Vraag me ook af of hij dan wel goed werkt als je wel op je hoofd valt (het is natuurlijk niet de bedoeling dat je valt, maar het kan gebeuren)