Onze eerste offiële wedstrijd is een feit.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Onze eerste offiële wedstrijd is een feit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 12:07

Ook voor ons was het gisteren tijd om naar Kootwijk te gaan.
Onze eerste officiële wedstrijd...

Vrijdagavond was mijn groom al gekomen en het verzorgstertje van Silence (zij gaat verhuizen in de meivakantie en ging als afsluiting een dagje mee). Vrijdagavond alles klaar gemaakt en de auto ingeladen.

Om 5.00 ging de wekker en konden we ons klaarmaken.
Om 6.00 naar stal gegaan, Silence klaargemaakt en gewacht op de trailer.
Deze zou om 6.30 komen. Maar om 6.45 ging de telefoon....wegafsluiting dus ze moesten omrijden. Het bleek achteraf een flinke omleiding te zijn, waardoor ze pas tegen 7.30 op stal waren. Gelukkig stond Silence met een paar minuutjes op de trailer dus konden we snel vertrekken.

Onderweg begaf de Navigatie het dus raakte we verdwaald en konden Kootwijk maar niet vinden. Uiteindelijk toch een bordje gevonden en rond 10.00 waren we op het terrein.

Silence laten keuren (was nog even spannend met zijn hartslag) en door naar de Locomotie. De vet vond hem heel netjes lopen en we kregen dus een A. Door naar de start om een starttijd aan te vragen.
(Doordat alles wat hectisch verliep was ik compleet vergeten om op zoek te gaan naar mijn rijmaatje. Heb wel gekeken, maar wist ook niet echt naar wie ik zocht. Volgende keer toch wat beter regelen en telefoonnummer meenemen als ik dat krijg)
Om 11.00 naar de voorbespreking en de grooms zouden ondertussen Silence klaarmaken.

Om 11.30 mochten we dan van start. Silence vertrok heel rustig, tot hij een paard hoorde hinniken. Toen begon hij aardig te stuiteren.
Al snel werd ik ingehaald door 2 andere klasse 1 ruiters. Maar dat was geen succes. Vorig jaar al niet en dit keer dus ook weer niet. (met één van hun had ik vorig jaar de kennismakingsklasse gereden en dat zorgde al voor de nodige problemen. Vooral in snelheid)
Toen het helemaal niet goed ging, ben ik met Silence achtergebleven.
Iemand was zo aardig even bij ons te blijven tot de andere uit het zicht waren. Toen weer vrolijk verder gestuiterd. Tot we een paar km verder waren. Daar werd ik ingehaald door twee klasse 1 ruiters. Eén had er een flink tempo in, maar de tweede vond het iets te snel gaan.
Ze remde dus af en kwam naast ons rijden.
Nadat we even gekletst te hebben en nadat we erachter kwamen dat de paardjes erg rustig op elkaar reageerde hebben we samen verder gereden. Het ging allemaal heel lekker.
Zelf had ik wel even een aanvaring met haar paard, waardoor ik er naast lag. Maar er weer op nadat mijn been weer goed voelde en verder gegaan.

Op de P/A aangekomen niet meteen aangeboden. Toch was Silence erg rustig ondanks de open ruimte en wind dus vrij snel toch aangeboden. En hij had een hartslag van een hele nette 52. Dat was echt een verrassing. Super netjes dus. Helaas moest mijn rijmaatje wel 10 minuten wachten dus dat heb ik ook gedaan. Zij heeft immers ook op mij gewacht toen ik ernaast lag en ik wilde niet op snelheid rijden zo´n eerste wedstrijd (ging mij echt om het goed uitrijden en samen plezier hebben), dus heb ik op haar gewacht. Kon ik ook wel gebruiken, had flink kramp in mijn been, die brandde gewoon en twijfelde dus echt of ik verder zou gaan. Toch besloten verder te gaan.

Na die 10 minuten mocht ze verder, dus daar gingen we weer.
Al snel haakte er nog een (ik denk) klasse 2 (rood hesje) aan met een Fries met motivatieproblemen als hij alleen liep.
Hij paste er qua tempo goed bij, dus een flink stukje samen gereden.

Na dat stuk weer met z´n tweetjes verder gereden.
Ging heel lekker allemaal, was gezellig tussen ons en de paardjes leken ook goed samen te klikken. Ik bleef wel kramp houden in mijn been, maar nu waren we er bijna dus dat kleine stukje kon er nog wel bij.

Bij het laatste groompunt een heel klein beetje gekoeld.
En nog een klein stukje verder in draf.

2km voor de finish gaan stappen.
Aangekomen bij de Finish was Silence heel erg rustig. Het laatste stukje (langs springbalken, opwaaiende plastic) vond hij toch wel heel erg spannend en daar vreesde ik dus voor zijn hartslag. En inderdaad, 78.
Na 10 minuten weer laten checken en toen precies 60.
Helaas was de hartslag van het paardje van mijn rijmaatje ook toen weer te hoog.

Na een half uurtje door naar de voorkeuring en daar helemaal goedgekeurd met wederom een A voor locomotie en een proficiat van de Vet.

Silence goed verzorgd en om 17.00 naar de prijsuitreiking.
Vet kaart gehaald en toen zat onze eerste wedstrijd er weer op.
We wilde nog iets eten, maar aangezien dat niet ging op het terrein zijn we richting huis gegaan. Een kleine 2 uur later waren we weer thuis.
Moe maar voldaan.

We waren wel te langzaam met een snelheid van 7.6km per uur, maar het ging ons allebei om het uitrijden van de wedstrijd en dat is ons gelukt.

Ik ben dus ontzettend trots op Silence, ik heb genoten van onze eerste wedstrijd. Silence kwam voor de eerste keer echt op wedstrijd (met trailerreis erbij, Kennismakingsklasse zijn we te voet heen gegaan) en hij heeft zich geweldig gedragen. Hij was de rust zelve en leek het ook echt naar zijn zin te hebben. Super dus.

Complimentjes aan de organisatie, het was super gezellig en de route was heel erg duidelijk. (was nog de vraag of alles goed zou gaan, eerste keer zelf op lintjes rijden, maar het gaf nergens problemen zo duidelijk was het), de vets voor de keuringen en alle mederuiters die we onderweg tegenkwam voor de gezelligheid. En natuurlijk mijn rijmaatje voor de gezellig rit samen.

Gelukkig hebben we nog wat foto´s als herinnering van deze leuke dag.

Allemaal samen Silence klaarmaken:
Afbeelding

Laatste zaakjes op orde maken voor we gaan losrijden:
Afbeelding

Klaar om te starten, Silence hoorde vanalles:
Afbeelding

Aankomst bij de P/A:
Afbeelding

Van concentratie ga je soms wat moeilijk kijken Bloos!ps: :
Afbeelding

Bijna bij de finish:
Afbeelding

De hartslag meten bij aankomst:
Afbeelding

En klaar om uit te rusten en te knabbelen aan het hooi:
Afbeelding

Anoniem

Re: Onze eerste offiële wedstrijd is een feit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:13

Gefeliciteerd!

Heel gaaf Sandra! Baal nog steeds dat ik niet mocht van mijn ouders.

Hoe gaat het nu met je been?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 12:15

Dank je Haha!
Jammer inderdaad.

Mijn been is nu flink opgezet op die plek..
Kan er ook vrijwel niet op staan. Even vandaag afwachten, anders morgen even langs de dokter.
Dat het zo blijft branden lijkt me niet zo goed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:16

Ok beterschap dan meid!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 12:16

Dank je, komt wel goed Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:18

Ja dat zal wel Lachen. Ik vind Silence trouwens nog steeds zo'n mooi beestje he Bloos!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 12:18

Bloos Dank je wel. Leuk om te horen. Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:25

Hey wat fijn dat alles goed is afgelopen! Volgende keer niet vallen hoor! Bloos! Ik vind Silence zo lekker vrolijk kijken overal! Ja Nu jij nog je cap recht en jullie zien er proffie uit! Haha!

Op naar de volgende! OK dan!

Valerie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 14:40

Hee Sandra,

fijn dat het toch nog wel goed ging na die stres 's ochtends!
wel jammer van je val, maar goed je kan niet alles hebben eh Knipoog

Op naar de volgende keer ! Lachen

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 14:42

LEUKE FOTO'S. !!:)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 14:45

Leuke foto's zeg, ziet er naar uit dat je het geweldig vond, die ene foto met concentratie is echt grappig.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:15

Leuke foto,s gave hooizak heb je!
Jammer dat je bent gevallen maar wel super goed van je dat je de rit nog hebt uitgereden.
Ik ben jullie ook nog gepasseerd, mijn vriendin zat op de schimmel en ik op een bruine, wist niet dat jij het was van bokt.
Als je een keer samen met ons mee wilt rijden moet je het maar laten weten, wij gaan ook niet zo hard.
We hadden een gemiddelde tijd van 9,8 km per uur.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 17:47

Jeddah: Vallen was ik niet meer van plan nee Knipoog Cap viel me op inderdaad. Was nieuw, dus nog even het goede maatje vinden (is verstelbaar. Bedankt voor je reactie.

Valerie__: Niet alles kan goed gaan hé, de eerste keer Knipoog Volgende keer gaan we er gewoon weer net zo hard voor.

nicole13: Dank je wel.

Dapy: We hadden het inderdaad naar ons zin. Volgende keer maar lachen zodra ik de camera door krijg Clown

ieris: Dank je, ik vond de zak ook gaaf toen ik hem zeg. Dacht meteen,,die wil ik hebben.
Toevallig dat je ons gepasseerd hebt.
Lijkt me leuk om eens met jullie te rijden. Welke wedstrijden rij je nog meer?

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:14

ik heb je even vastgehouden toen Saskia met Symphonie weer buiten beeld waren zodat jij wat rustiger kon rijden.

Jammer dat je te langzaam hebt gereden en de hf wat hoog was. Volgende keer beter.

En die cap Ach gut toch maar even een beter maatje vinden want dit vind ik echt geen gezicht , een beetje scheef ala, Vraag me ook af of hij dan wel goed werkt als je wel op je hoofd valt (het is natuurlijk niet de bedoeling dat je valt, maar het kan gebeuren) Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 20:16

Ik dacht al dat het of iemand van bokt was, of iemand van het endurance forum aangezien je Silence herkende volgens mij Knipoog
Nogmaals bedankt voor je hulp.

Cap wordt inderdaad aan gewerkt.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:40

Hoi, onze volgende wedstrijd word de Utrechtse heuvelrug, en dan Ginkelse Heide.
Welke wil jij nog gaan rijden?

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:22

ik heb je vorig jaar in laag soeren ook al gesproken
ennnn jij bent kampioen toppics maken, dus wie herkent je niet Hyper!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 07:43

ieris: Die zaten bij mij ook in de planning, maar ik denk dat ik eerst het trailerprobleem opgeslost wil hebben voor ik weer ga starten.

stephanie81: Hyper! Tja, ik bereid me altijd graag heel goed voor op dingen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 08:58

END -> END-ITP

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:52

Gaaf Sandra!! Gefeliciteerd!!
Ben benieuwd hoe dat verder gaat met wedstrijden!!

Paars staat jullie goed *LOL*

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 06:28

Dank U Haha!