welke schoenen voor lange afstanden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

welke schoenen voor lange afstanden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 11:09

graag zou ik een foto willen zien of link welke schoenen geschikt zijn.
ga volgende maand nieuwe schoenen kopen amar heb geen flauw idee welke ik het beste kan kopen
ik rij voornamelijk buitenritten van een uur tot 3 uur

Djilna

Re: welke schoenen voor lange afstanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:31

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:07

Om toch maar eens te antwoorden: ik rijd altijd met Blundstone #500 jodhpurs. Binnenin zijn die vrij breed (brede stijgbeugels nodig, dus), zodat je veel plaats hebt. Misschien wat weinig steun voor/achter, maar daar heb ik geen last van. Een stukje meewandelen is geen probleem. Ook verkrijgbaar met stalen tippen. Ondertussen zit ik aan mijn 2e paar; van het oude paar waren de zolen afgesleten door veelvuldig gebruik. Lachen

Groeten, SuSEQ

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:24

Ik rij met Puma's
Tot nu toe bevallen deze mij het beste. Ik hou niet van die logge schoenen, heb graag bewegingsvrijheid bij m'n enkels en heb een hekel aan warme voeten. Dus hoge schoenen vind ik niks.

Ik weet alleen niet of deze nog te koop zijn. Ze zijn aan vervanging toe, maar zie ze nergens meer in de winkel.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:57

Ik rij ht liefst met mijn mountain horse schoenen, in zomer vind ik die vaak te warm en dan rij ik met Ariats!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:58

Ik rijd met mijn legerkisten. Ze zijn origineel en van heel soepel leer. Inmiddels rijd ik er alweer bijna drie jaar mee, trainingen en wedstrijden. Zelfs een 120 km. Ze zitten heerlijk en het zijn ook meteen mijn fijnste wandelschoenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 07:29

Ik rij het liefste met mijn ariats, vind ze heerlijk. Maar wel goed onderhouden, ze gaan wel snel kapot volgens mij.

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:08

puma's en ariats! gesloten beugels vind ik niet fijn dus laatste jaren voornamelijk ariats, de H20 roper is een fijn kort laarsje en ik ben van plan de zomerschoenen te gaan bestellen.
niets rijdt zo fijn als de 'gymschoenen' maar ja met open beugel moet je iets met een hak gaan zoeken.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 07:28

Ik rij altijd met Lowa bergschoenen. Ik vind ze heerlijk zitten en je hebt er nooit last van.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:29

rijd op dit moment met puma's voorheen had ik hochky schoenen. Tot mijn hond ze ook erg leuk vond om te spelen

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:59

Karin schreef:
Ik rijd met mijn legerkisten. Ze zijn origineel en van heel soepel leer. Inmiddels rijd ik er alweer bijna drie jaar mee, trainingen en wedstrijden. Zelfs een 120 km. Ze zitten heerlijk en het zijn ook meteen mijn fijnste wandelschoenen.

Mountain Horse en Ariat. Maar ik wil zeker eens een paar legerkisten proberen.

combo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:46

Jorie schreef:
Karin schreef:

Mountain Horse en Ariat. Maar ik wil zeker eens een paar legerkisten proberen.

Ik heb juist sinds ik mijn Ariats heb mijn legerkisten niet meer aangeraakt om te rijden. Ik vond ze te zwaar aan mijn voeten. Toevallig in Drenthe de kisten aan met groomen maar ik had hele zere voetzolen aan het einde van de dag. Beetje verwend door de lekkere zool van de Ariats.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 08:41

O echt? Ik heb zelf snel het doorgezakte voeten gevoel. Ik dacht dat kisten ook wel goed liepen qua zool. Maar dat valt dus tegen?

combo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:48

Jorie schreef:
O echt? Ik heb zelf snel het doorgezakte voeten gevoel. Ik dacht dat kisten ook wel goed liepen qua zool. Maar dat valt dus tegen?

Hele stugge zool. Dus wel veel stevigheid maar weinig vering. Ik heb er een leer zooltje in liggen. Misschien met een gelzooltje erin dat het wel weer lekker zit. Ga ik maar eens proberen!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:17

Ik rij met Ariats en Mountain horse. Bevallen allebei prima!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:39

Mijn kisten hebben juist een vrij soepele zool. De nóg soepeler zool van mijn Australian working boots (waar ik eerder mee reed) bleek op de langere afstanden niet veel steun meer te geven, ik had iets meer nodig. Kan me voorstellen dat het met een echt stugge zool ook niet fijn rijdt, maar die van mijn kisten is prima.

Overigens kreeg ik gisteren na 45 km ineens wel last van mijn beide kleine tenen en daarmee van de gehele voorkant van mijn voet, aan beide kanten. Maar volgens mij lag dat meer aan de algemene slechte doorbloeding van mijn voeten op dit moment dan aan mijn schoenen, ik heb er nl. al probleemloos meerdere klasse 3-wedstrijden en een klasse 4 mee gereden.

combo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:44

Toch ga ik dus nu maar weer eens mijn kisten proberen omdat ik dus zo'n last van mijn voet krijg als Isk zo fanatiek is. Dus misschien is juist het stuggere van mijn kisten iets wat mij kan helpen...dus weer terug naar de kisten. Wellicht met een iets lekkerder voetbed erin Haha!

En misschien moet ik mijn eerdere post even verduidelijken. Ik bedoel dus niet dat de zolen stug zijn in hun afrolling maar wel in de vering. Dus het voetbed is hard!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:35

Dan is het gewoon met de 1 rijden en dan de andere aantrekken na de wedstrijd!!

combo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:46

Jorie schreef:
Dan is het gewoon met de 1 rijden en dan de andere aantrekken na de wedstrijd!!

Ook een mooie optie! Haha!