Drentsche Loo rit, overwinningen en tegen slagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Drentsche Loo rit, overwinningen en tegen slagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:41

Met de nadruk op overwinningen, wat ben ik trots op mijn dappere dodo

Na het voeren (en de helft laten liggen ) paard in laden en op weg naar de wedstrijd. Mijn vader was zich stiekem al boos aan het maken dat we straks de auto weer uit de modder zouden moeten krijgen. Daar aangekomen bleek dat ze al super bezig waren en hebben we de trailer en de auto op het harde kunnen zetten.

Losstappen en voorkeuren, alles prima HF van 40 en de standaart A. Op zadel en op naar de start. Sorry voor de mensen die omver gelopen worden bij het wachten op de start door mijn sullige knol. Hij had geen gedult, en vanaf dat moment dacht ik 'waar ben ik aan begonnen'

En na een km of drie was dat alweer duidelijk, was begonnen aan een gezellig en heerlijk buitenritje. Lekker ontspannen en op eigen tempo kwamen we er achter dat we in de kopgroep liepen. Niet mijn plan, maar zolang we maar op ons eigen tempo liepen.

Bij de vetgate kwamen we er achter dat ze stiekem alles hadden verstopt, in de binnenbak namelijk. En laat dat nou niet ons sterkste punt zijn, hij word en zenuwachtig van vind ze eng en zijn spannend. Dit in combinatie met wat te snel aanbieden hadden we HF 76 en 20 wachten. Flink eten en drinken, op nieuw aanbieden een HF van 48 en ons standaart Atje.

Na een half uur weer op pad en al snel samen met olivia gereden. Samen durven ze wel door de plassen heen.
Cloud had een best flink tempo met stukken galop er in, en liet merken dat hij nog wel even mee kon, hoewel het laatste rondje behoorlijk nat, glad en vol verstopte takken was.

In galop over de finish heen en gelijk een HF van 76. Voor de nakeuring at hij goed, dronk goed oogde nog behoorlijk fit maar vond hem niet 100% lopen. Bij de nakeuring een HF van 48 en een gevoelige rug, ik had het al gezien. En bij het voordraven vonden ook de vet's hem niet lekker lopen. Ik verwachte en B maar kreeg die niet, we waren af gekeurd. Ook zij dachten dat het wel eens vanuit zijn rug kon komen.

Waarom een stijve rug? Zijn rug is altijd zijn zwakke punt geweest, maar sinds ik hem heb al veel sterker geworden. Ben er dan ook goed voorzichig mee, maar van de week toch een regendeken op gehad terwijl hij is geschoren. Het was zulk lekker weer en hij voelde niet koud. Misschien toch een stapje teveel geweest? Toch te veel modder dat hij iets verstapt heeft, of beide?
Van de week komt de fysio om alles lekker los te maken.

Maar ondanks de afkeuring en het 20 min wachten ben ik zo trots. We hebben zonder bit het tweede rondje gemaakt, en zijn met 4 ijzers over de finish gekomen ondanks de modder. Wat betekent dat hij steeds beter leert waar hij moet lopen. Hij at super, hij dronk super en ik heb heerlijk gereden.

Eenmaal thuis drie maal rollen en eens lekker al bokkend en scheten latend door de bak gevolgen om daarna nog even lekker in het zonnentje te gaan slapen.

Een superrit welke geweldig georganiseerd is, mijn complimenten

AnneloesF

Re: Drentsche Loo rit, overwinningen en tegen slagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:47

Leuk verslag!!

Jammer van je afkeuring, maar als je zelf maar een fijne rit gereden hebt. Dat is het belangrijkste. Op naar de volgende zou ik zeggen Knipoog

Ik heb ook meegereden, het was de eerste keer maar ik vond het superleuk!
Zal ook tzt wel even een fotoverslagje maken Ja