Als ze buiten staan gaat het er rustiger aan toe, dan laat iedereen elkaars gang gaan, en staat ze ook te snuffelen met de dominante merries, maar die hoeven maar 1 onverwachte stap te zetten en Sense is weg. Van de week wilde ik haar uit de paddock halen, maar dat was onbegonnen werk, Sense achterin, en in stond met de 2 andere merries.
Ik weet dat het er niet altijd aan toe gaat zo, gister stonden ze namelijk weer rustig met z'n allen te eten. Maar zodra ik me er in meng, gaat het mis. Inprincipe wil ik haar niet verhuizen, maar aan de andere kant, ik weet niet wat er gebeurd als ik haar daar laat staan. Ze blijft zo onzeker, en leert ze op dit moment wel van 3 andere kleuters, en hoeveel stress heeft ze?Nu heb ik de mogelijkheid om haar naar een pensionstal te verhuizen per 1 mei. Daar gaat ze dan meteen met een kudde 24/7 het land op. Deze kudde bestaat uit 2 oudere ponys (22 en 22+) , een pony is Perdy, van mijn beste vriendinnetje. Verder staan er nog 3 andere ponys in, hun leeftijd weet ik niet. Ik hoop dat als ze in deze kudde komt, dat deze kudde stabieler is, dat ze meer rust vind en dat ze ook hier opgevoed wordt door de wat oudere merries. Ze is op dit moment zowiezo de jongste in die kudde, er komen ook zomergasten bij voor alleen de weidegang, en daar is op dit moment nog niet van te zeggen wat er bij komt te staan. In het winterseizoen zou ze dan een box voor zich alleen hebben, zodat er ook geen gevecht meer is om eten. En overdag een dagdeel met de groep in de bak. Bijkomend voordeel is dat ze op deze stal veel makkelijker in de hand kan zijn, en ik denk dat dat hard nodig is aangezien ze alles nog zo ontzettend spannend vind, en nog steeds geen fan is van poetsen en aanraken. Nouja, ik heb er al een topic over geopend, dus ik ga er hier niet te veel meer over zeggen. Maar alle input van jullie kant is welkom, want ik ben er nog steeds niet uit

Genoeg gekletst, wat foto's van Sense

Eerst verstop ik me natuurlijk achter vriendinnetje Bibi

En hier ben ik dan, tadaaa.. knap ben ik aan het worden he?

Ook wordt ik langzaam aan wat voller, maar ik heb nog wel mijn wintervacht op mijn buik.
Even ter vergelijking (
) 5-2-2008: