Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dus in dat opzicht vind ik het netjes. als ik er al op zit zit ze al op de 65 en dan doe ik nog niets altijd al zo geweest. Maar hoe kom ik dan naar de langere afstanden ik rijd ze als training en ga niet voluit. Ik zie deze ritten ook niet als wedstrijd, ze zijn mijn trainingen. Maar goed in hoeverre moet ik luisteren naar splash de afstanden worden steeds een stukje langer dus de stap periodes ook maar moet ik luisteren naar splash als ze aangeeft een beetje moe te zijn of moet ik juist nog een klein stukje door. heb nu een klasse 2 rit gereden en dat ging super bijna aleen maar draf en galop heel af en toe een klein stukje stap, het zal ook tussen mijn oren zitten ik moet ook opbouwen natuurlijk en enken dat ik niet teveel doe. De ritten bouw ik zodanig op dat ik elke keer maar een klein stukje meer rijd ik ga niet voor tijd maar om de afstand te leren vergroten nu, al ga ik niet voor de hele lange klasse 2 nog dat is pas volgend jaar. bella24 schreef:Over de hartslagen kan je zo achter de pc niet echt iets zinnigs zeggen. Je schrijft niet hoe snel je paard onder de 60 zit als je haar stil zet. Hoe lang had je nodig om aan te bieden in de vetgate?
bella24 schreef:Je zegt dat je geen zware trainingen doet tussen de wedstrijden door maar wat doe je dan wel? Er zijn geen tips te geven als je niks zeg over je voorbereiding naar een klasse II wedstrijd.
Wat bedoel je met 'ik zie het als training en ga niet voluit' ? Ik weet niet of het klopt (omdat je niks schrijft over je voorbereiding) maar ik denk dat je in Vaassen een langere afstand hebt gereden dan thuis? En een hogere snelheid hebt gereden dan thuis? Tel daarbij de stressfactoren van een wedstrijd op en je zit duidelijk op een piekbelasting. In mijn ogen kan je dat niet enkel zien als training.
Lenneke_ schreef:Je kan een wedstrijd wel zien als training, maar wanneer de wedstrijd al een piekbelasting zit je imo niet goed. Dan ga je met een paard naar de wedstrijd dat het eigelijk nog niet aan kan.
Lenneke_ schreef:Voorbeeld van een wedstrijd als training. Je wilt een 100 km rijden, je paard heeft dit nog niet eerder gelopen, dus is dit de piekbelasting. Voor die 100 km rij je een wedstrijd van 60 km, je paard heeft dit al meerdere keren goed gereden, dus is het geen piekbelasting meer. Voor een goede training zou je deze wedstrijd dan iets harder moeten rijden dan dat je op de 100 km zou willen rijden.