Ik heb een aantal vragen, voor zowel vrijwilligers, de instructie als mensen die aangepast paardrijden.
Beetje lange uitleg maar ik kan iedereens hulp hard gebruiken, dus alvast bedankt voor het lezen voor degene die het lezen!

Ik volg hier in denemarken een traject van 5 maanden waarvan 3 maanden een project beslaan. Een innovatief project. De eerste 2 maanden les zitten erop, dus we gaan nu aan het project beginnen.
Dit project houd in dat we iets gaan ontwikkelen / uitvinden / verbeteren en omdat ik de opleiding pedagogiek doe valt dit onder de categorie mensen met een lichamelijke / geestelijke beperking.
In mijn klas zit een Deense medesutdent die werkt met mensen met een ernstige psychische aandoening. (Denk aan zeer zware automutilatie, zware gevallen van borderline en spasmes en nog meer.)
Nou is het hier in Denemarken eigenlijk nagenoeg onmogelijk voor die mensen om paard te rijden (met dieren omgaan in het algemeen) Zefls voor de "lichte" gevallen. Terwijl de verdere zorg hier ongelofelijk goed is.
Een tijdje geleden hadden we het hier samen over, ik met mijn grote interesse voor paarden (en alleen maar meer gestimuleerd door het paardrijkamp waar ik vorig jaar vrijwilliger was)
En zij vanuit haar werk, en liefde voor dieren.
We vonden het eigenlijk te zot voor woorden dat het niet mogelijk is voor mensen met een psychische aandoening om paard te kunnen rijden of er mee om te gaan.
In sommige gevallen (maar zelden) is het mogelijk voor mensen met een lichamelijke handicap om paard te rijden. Maar dat is hier in de buurt alleen mogelijk voor mensen die in die gemeenschap wonen (gemeenschap van 600 mensen, en 3 paarden je raad het dus al)
Ons doel voor het innovatief project wat we willen gaan bewerkstelligen:
Wekelijkse paardrijlessen voor mensen met een (zware) psychische aandoening.
We hebben dus hulp nodig van de "experts" om het zo maar even te zeggen, want waar moeten we rekening mee houden, wat is belangrijk waar moeten we op letten?
Het zorgsysteem in Denemarken is erg goed opgezet dus financieel zou er vrij veel te regelen moeten zijn. Dit geld ook voor begeleiding, maar hoe begin je zoiets.
Dus help us en geef je ideeën, tips en adviezen!