Ervaringen classificatiekeuring Nebas Nsg?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snater

Ervaringen classificatiekeuring Nebas Nsg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 13:18

Hoi,
Mijn zus heeft een lichte lichamelijke handicap aan haar been. Ze wil dispensatie aanvragen om op wedstrijden met zweepje te mogen starten. Nu moet ze deelnemen aan een classificatiekeuring van de Nebas Nsg. We dachten eigenlijk dat een verklaring van de behandelend arts wel voldoende zou zijn, voor die keuring is ze een beetje huiverig.

Weet iemand van jullie hoe dat precies in z'n werk gaat, heeft iemand dat bv al eens meegemaakt?

groetjes

Sim

Re: Ervaringen classificatiekeuring Nebas Nsg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:08

-> AP (aangepast paardrijden)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:31

ik denk dat je eens aan stableenable (of iets in die richting) moet vragen. zij weet er volgens mij vast wel iets over...

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:44

Tijdens de keuring worden er allerlei functies gemeten. spierspanning, coördinatie enzovoorts. Op basis van die keuring krijg je een pasje met toegestane hulpmiddelen. Het zijn heel aardige mensen, hoef je niet bezorgd over te zijn. Er kan uit de keuring eventueel ook een classificatie komen waarmee je mag deelnemen in de aangepaste sport als je dat zou willen. De classificatie geeft dan aan in welke grade je zou moeten starten.
Komende zondag is er een aangepaste wedstrijd op Stal Groenendaal in Bunschoten. Kom vooral eens kijken!!!! Het deelnemersveld heeft uitbreiding nodig!

Groetjes, Natascha Meijer

snater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 11:58

Hey, bedankt voor de reacties em sorry dat het verkeerd stond!

SE: Ze wil wel reguliere wedstrijden blijven rijden, maar ivm weinig kracht (ze kan niet lang haar hak uitdrukken zeg maar waardoor ze haar kuitspieren zo min mogelijk belast en daardoor heeft ze kracht verloren. Dat is dus lastig met drijven en met hulpen voor bijvoorbeeld schouderbinnenwaarts en travair). Ze rijdt al langer reguliere wedstrijden en met zweepje erbij gaat dat prima! Maar in de klasse M mag dat niet meer dus zoeken we zo een oplossing.
Volgens mij is ze een beetje bang voor het keuren zelf zeg maar, ze heeft snel veel pijn en tja, dan ik me voorstellen dat ze liever niet allerlei gesjor en getrek aan haar been heeft! De spierkracht kunnen ze wel meten denk ik, maar ze kunnen natuurlijk niet nagaan of ze echt pijn heeft bij het trainen van die spieren. Lijkt me een moeilijk vak wat die keuringsartsen hebben!