verschil in prijs startkaart endurance - end/dressuur???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo_Wystan

verschil in prijs startkaart endurance - end/dressuur???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 06:42

Gisteren in vaassen de kennismakingsklasse gereden... het was echt geweldig! Ben helemaal trots op mn paardje en hij heeft het super gedaan...

Nu wilde ik heel graag gelijk een startkaart aanvragen; zodat we 10 mei weer kunnen starten.

Maar ik twijfel. Wat heb je allemaal nodig voor een endurance startkaart en wat heb je nodig voor een combi endurance/dressuur startkaart??? Is er veel verschil in prijs? Ik weet dat je bij dressuur ook lid moet worden van dat blad (weet even niet meer welk blad, maar ik weet dat ik niet in het geld rondzwem en dat het toch allemaal weer centjes kost..., maarrr moet dit bij een endurance startkaart ook)

Weet iemand hoeveel het prijsverschil ongeveer is?

Ik twijfel namelijk, als het niet veel verschil is, dan neem ik misschien nu al een dressuur startkaart erbij, om eind van het jaar te starten... anders doe ik dit pas volgend jaar.

alvast bedankt, marjolein

Jamika

Re: verschil in prijs startkaart endurance - end/dressuur???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 07:35

De prijzen voor een startkaart weet ik niet uit mijn hoofd, maar een endurance startkaart is wel een paar euro goedkoper dan een gecombineerde startkaart. Maar als je allebei wil starten dan moet je ook lid zijn van twee rijverenigingen, de KNHS Endurance vereniging voor je endurance wedstrijden en een plaatselijke rijvereniging voor je dressuurwedstrijden. Bij een gecombineerde startkaart hoort inderdaad ook een abonnement Paard & Sport, is rond de 45,- per jaar dacht ik.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 08:17

Dank je voor je reactie!

Ik weet wel dat een gecombineerde startkaart iets duurder is, maar ik bedoel idd meer de dingen er om heen. Waar moet je allemaal lid van zijn als je alleen endurance wil gaan starten. Waar moet je allemaal lid van zijn als je endurance en dressuur wil gaan starten. Voor endurance alleen moet ik toch ook lid worden van de plaatselijke rijvereniging?

Moet je bij alleen endurance ook zo'n abonnement Paard en Sport?

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:39

Voor Endurance moet je lid zijn van de KNHS Endurancevereniging (www.deronline.nl) Als je daarnaast ook nog dressuur wil rijden moet je ook lid zijn van een plaatselijke vereniging...als je allebei wilt rijden moet je dus altijd lid zijn van 2 verenigingen. Bij aleen Endurance krijg je geen Paard en Sport.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:25

Laatste is niet helemaal correct. Bij Endurance heb je de keuze of je de P&S wel of niet wilt. Het kan dus wel, maar is geen verplichting zoals bij de standaard startkaart.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:50

Waar kun je eigenlijk aangeven of je Paard en Sport wilt krijgen?
Ik heb hem namelijk automatisch gekregen vanaf dat ik mijn startkaart binnen had.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:50

Djilan schreef:
Laatste is niet helemaal correct. Bij Endurance heb je de keuze of je de P&S wel of niet wilt. Het kan dus wel, maar is geen verplichting zoals bij de standaard startkaart.

Sorry, dat bedoelde ik ook inderdaad Knipoog
Als je alleen lid bent van een rijvereniging voor lessen bijv. is ie ook niet verplicht, alleen bij een algemene startkaart.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:25

Silence, bij de KNHS. Als je hem krijgt terwijl je hem niet wilt kun je hem voor 2009 opzeggen. Mailtje naar KNHS en CC naar ledenadministratie van de endurancevereniging.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 12:15

oke wat ik dus bedoel is dat je voor alleen een startkaart dressuur nodig hebt:
startkaart 41,25
lid worden rijvereniging (in mijn geval 17,50)
lid knhs dressuur 19,00
paard en sport 28,00
registratie persoon 3,10
registratie paard 22,75
Startcoupons 16 stuks 17,50

(ik zal er een paar cent naast kunnen zitten hoor Haha!)

Maar nu vraag ik me af, wat moet je hebben voor Alleen een endurance startkaart en wat heb je nodig als je een combi wil.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:40

Heb jij een rijvereniging gevonden waar je maar 17,50 per jaar betaalt voor lidmaatschap??

Als je een combi wilt hoef je alleen ook nog lid te worden van de end.ver. Kost: 51 0f 46 euro (bij AI) extra.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:51

De algemene startkaart zelf is 15 euro duurder dan de endurance startkaart

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:54

Voor endurance hoef je alleen lid te worden van de KEV en een endurance startkaart op te vragen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:04

Klopt, maar je betaalt wel ook administratiekosten voor je startkaart jaarlijks. Iets in de 2 euro. Maar dat zal bij de dressuurkaart niet anders zijn.
En als je paard nog niet bekend is bij de KNHS ook die registratiekosten Knipoog