Blubberend door Vaassen maar geslaagde rit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

evita_

Blubberend door Vaassen maar geslaagde rit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 19:04

Afgelopen week liep Arabel niet zo goed. Beetje stijf in het schouder leek het. Ik was bang dat ik de wedstrijd af moest zeggen maar ben blij dat ik toch gegaan ben!

De laatste maanden niet veel gereden, steeds geen tijd of er kwam wat tussen dus echt getraind waren we niet. Vaassen was een trainingsrit dus voor ons.

Vanochtend ging alles goed, auto was al ingepakt, paard liet zich makkelijk laden (voor het eerst in nieuwe trailer) en het weer leek ook mee te werken.

Aangekomen op het wedstrijd terrein werden we prima naar een parkeerplek geleid door de vrijwilligers. Gelijk maar naar de voorkeuring voor het geval ze afgekeurd zou worden...
Op weg ernaar toe een stukje draf gedaan en eigenlijk wist ik toen al na 3 passen dat ze goedgekeurd zou worden. Het was een flink stuk lopen naar de manege maar ze had er zo'n zin in! Voorkeuring ging ook goed, ze was ontzettend hengstig en ging er even lekker voor staan toen ze aan haar flanken voelden..viezerik Haha!
Locomotie een A, ze zweefde erover...

Helaas was het begonnen met regenen zodra ik opstapte en omdat ik te vroeg bij de start was moesten we nog even wachten. Hierdoor had ik de eerste 5 km echt moeite om dr op gang te houden. Ze wilde niet echt en ik overwoog om te stoppen. Niet dat ze slecht liep maar echt lekker ging het niet. Ik ben even gestopt om mijn beugels wat aan te passen...en ineens hadden we een lekker galopje te pakken.

Op een 4 splitsing reed ik verkeerd, baalde ik flink van dus eerste groompunt gelijk doorgereden. Vlak voor de p/a kwam ik iemand tegen waarmee ik nog een stukje ben opgereden. Dit ging lekker al was Abel nog steeds een beetje sloom (hengstigheid of toch last ergens van?). In een mooi drafje op weg naar de p/a..groompunt 2 hadden mn grooms gemist omdat ook zij verkeerd waren gereden.

Te laat gaan stappen voor de p/a en te snel aangeboden waardoor de hartslag 62 was. Ik chagarijnig, koud door de regen en nog steeds twijfel of het wel zo verstandig was om door te rijden....

Na de p/a veranderde het ineens. Paardje ging lekker lopen, nog even voluit laten gaan samen met degene waar ik ook voor de p/a mee had opgereden en dat was de spirit. Ze had er zin in en wilde alleen nog maar lopen! Na het 2e hek ben ik alleen verder gegaan in een heerlijk galopje en alleen nog gedraafd en gestapt op het laatste stuk voor de finish. Wat een glibberige modder maar de baggerde er vrolijk doorheen. Laatste groompunt nog even snel gekoeld maar Abel wilde verder en was helemaal vrolijk.

Bij de finish maakte ze zich nog even druk en was de hartslag net 60..
Nakeuring verliep ook prima en bij het voordraven gaf ze nog even een showtje weg..huh nog niet moe?? Helemaal goedgekeurd mocht ze ook nog even rollen (bedankt Vets, daar had ze zo'n zin in!).

Er zijn leuke foto's gemaakt, ze ging wel 3 keer liggen. Tong uitsteken

Nu weer lekker thuis in de loopstal met dr vriendinnen. Veel nieuwe indrukken weer, positieve, veel geleerd.. en organisatie bedankt!

Jamika

Re: Blubberend door Vaassen maar geslaagde rit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:21

Gefeliciteerd met je goed uit gereden rit! Leuk verslag en super dat Arabel goed liep!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:59

goed gedaan hoor

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:29

knappe Arabel... heeft ze het toch weer voor je gedaan Lachen ben wel benieuwd naar jullie blubberkopjes Tong uitsteken

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:31

had jij dat schimmeltje dat lag te rollen?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 11:34

Ja, daar zijn foto's van die ik graag zou zien! Lachen

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:45

Knap gedaan, gefeli!
Mijn schimmel ging ook wel 10 keer liggen Knipoog

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:47

zag je rollen toen ik mijn paard liet meten

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:47

Wie wij? Zag je mij rollen! Haha!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 12:31

Ik was heel blij dat dat mocht. Ze vond het zo lekker!

En voor mij een goed teken dat ze zo op dr gemak is ergens anders dat ze er gewoon voor gaat liggen.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:34

Ja lekker dat het mocht he! Alleen Zjief begon te schrapen en hij zat direct op de bodem, dus ik heb het snel weer vlakgemaakt! Schijnheilig

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 12:38

haha ja ik dacht ook; niet te veel schrapen want dan mag het straks niet meer. Ze plofte zo neer. Haha!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:43

Mag ik een foto van jou en je paardje zien. Ik ben nu wel heel nieuwsgierig! Knipoog

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 12:47

Houwen en keren op t laatste stuk...
Afbeelding

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:50

daar is ie wel erg nat. Ik herken je niet echt. Ga je Ommen rijden? Ik zal de volgende keer opletten. JIj hebt ook een schatje! Ik ben dol op schimmels Lachen

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 13:03

Dankje, er waren veel schimmels op Vaassen vond ik!

Ja we waren zeiknat..je hebt pb.