[SGW] Ervaringen met TACX stiften

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Ervaringen met TACX stiften

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 20:21

Hoi!
Ik zag op de site van Canter iets staan over TACX stiften. Aangezien mijn stiften nooit lang goed blijven en ze heel snel verroesten, vraag ik me af of die stiften nou echt fijner zijn. Hebben jullie ze ook? En wat vinden jullie ervan?
En tips om stiften goed te houden zijn ook welkom Tong uitsteken
Brand maar los Haha!!
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 27-03-08 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

A_n_n_e_

Re: Ervaringen met TACX stiften

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:24

Ik ben er helemaal blij mee Haha! ik heb ze van Canter.
Roesten niet snel..en een hele handige draaier!!
helemaal super..!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:36

Ik heb ze ook. Doe er nu 2 seizoenen mee en ze zijn niet geroest. Dat zelftappen vind ik heerlijk makkelijk. Dat kleine beetje rommel dat niet uit de gaten te poetsen is, maakt met draaien niet uit! Alleen had ik gewone punten gekocht. Heb er van de 10 nu nog 8. Als ik toe ben aan aanvulling koop ik met verharde punten. Die ik nu heb slijten wel snel bij kleine stukjes op asfalt...

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:39

Het zal wel aan ons liggen maar bij mij breken ze steeds af met als gevolg dat de hoefsmid er bij moet komen.Zelfs op het EK hadden we dat probleem er waren echt niet blij dat we het ijzer moesten verwisselen met heel veel gepeuter hebben we de stift er uitgekregen.Volgens mij komt het door de uitsparing in de stift. Stiften krijg je roestvrij door een nachtje in de cola te leggen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:46

helemaal super, ik wil nooit mer anderen.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:06

Het beste van deze stiften vind ik de ratelsleutel. De stiften slijten relatief snel, ik heb veel stiften gehad waarvan stukken van de schroefdraad wegbrokkelden.

Ik houd mijn stiften goed door ze in een bakje olie te bewaren.

Groeten, Paul

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:28

vindt ze super, makkelijk in te draaien en er weer uit, roesten niet. ideaal Haha!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 22:29

Bedankt voor de reacties Haha!
Ik denk dat ik ze toch aan ga schaffen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:03

Wij hebben ze ook. Vorige week nog een extra setje bijgekocht. Ze zijn echt ideaal.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:07

Ik heb ze ook en ben er ook erg tevreden over. Maar je moet wel opletten, want je hebt ze die niet roesten en ook die langzaam toch nog gaan roesten is mij toen verteld. Ik heb degene die eigenlijk niet moeten gaan roesten. En dat hebben ze tot nu toe ook nog niet gedaan Bloos

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:44

ze zijn best prijzig niet?
ik ben van plan er ook zo te kopen...
maar op 2x crossen verloor ik namelijk 8 tappen (van 2 pony's die enkel vanvoor zijn beslagen)

ze zitten er hard genoeg in, maar tog vallen ze eruit....

als ik dat tegenkom bij de Canters, zou het jammer zijn dat ze er zomaar uitgezogen worden, want aangezien de prijs twijfel ik erover....

blijven ze bij jullie goed zitten?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:00

Wij zijn er in 2 jaar tijd nog geen kwijt geraakt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:08

ik wel een paar maar alles bij elkaar mss 10 met 3 paarden in talloze crossen en trainingen.

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:12

Wij hadden (een hele tijd geleden) al een artikel gelezen waar deze stiften gepresenteerd werden. Mijn man heeft toen in onze bestaande stiften gleufjes gefreesd en het werkt perfect. Ervaring met de echte Tacx stiften heb ik dus nog niet maar het systeem werkt erg goed. Trouwens ze zijn van Tacx idd verkrijgbaar in 2 kwaliteiten waarvan de duurdere RVS zou moeten zijn. Hier in de buurt kosten ze per 10 stuks RVS € 21,= en de andere € 12,= dus dat scheelt nogal wat. Pling

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:37

Ik heb ze ook, gewonnen bij SGW Vlietland 2 jaar geleden Haha!
Ik vind ze heel handig, ze roesten niet en ze zijn lekker makkelijk in te draaien Lachen

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:11

cobrst55 schreef:
Mijn man heeft toen in onze bestaande stiften gleufjes gefreesd en het werkt perfect.

Bij TACX hebben ze niet veel anders gedaan hoor! Als je de mogelijkheid hebt om dit zelf te doen kun je idd geld besparen.

Het grootste voordeel vind ik de tijdbesparing op wedstrijden en als je met een training twee paarden gelijktijdig moet opzadelen. Bij het gebruik van een tapijzer ben ik altijd bang dat hij halfweg het draaien de hoef uit mijn handen rukt en ermee gaat lopen.

Skaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:36

Mijn verzorgpaard heeft erg weinig geduld met kalkoenen indraaien. Hyper! Zijn geduld is eigenlijk al op als je met die tap aankomt.. Ik ben ook altijd bang dat hij zijn voet wegtrekt als die tap er nog in zit! Misschien dat ik toch maar eens naar deze kalkoenen ga kijken... Ik lees er nu zoveel positieve berichten over! Ja

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:27

Ik heb ze nu 1 seizoen gebruikt, en vind ze ook ideaal!
Met normale stiften was elke wedstrijd er wel 1 of 2 kwijt, en van deze nog geen een, dus uiteindelijk zijn ze voor mij goedkoper dan normale.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 07:42

hier ook een gebruiken van tacx ( gewoon in dressuur en springsport) wij draaien ze aan met dopsleutel 14 uit de ratelset) dat gaat ook nog veel sneller.
Bevallen erg goed en blijven mooi ( maar ik spring en dressuur en cross dus (nog) niet)

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 13:45

wij hadden nog een setje van de eerste versie tacx punten.. Echter draaide we het schroefdraad kapot (bij de opening waar het zand weg kan) waardoor we ze niet meer in konden draaien omdat ze dan dol worden en doordraaien..

gebruik nu weer gewoon oude roestvrije, gaat bij me altijd wel goed. Gewoon strak aandraaien

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:02

Ga er ook maar eens over denken om ze aan te schaffen na het lezen van al deze positieve ervaringen.
Vind het geen heel geweldig idee om bij Velvet met een tap die schroefgaten schoon te moeten maken, vrees dat ze zo haar voet wegtrekt, omdat ze eerder ook niet al te makkelijk was bij de hoefsmid.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:05

Miky0 schreef:
wij hadden nog een setje van de eerste versie tacx punten.. Echter draaide we het schroefdraad kapot (bij de opening waar het zand weg kan) waardoor we ze niet meer in konden draaien omdat ze dan dol worden en doordraaien..

gebruik nu weer gewoon oude roestvrije, gaat bij me altijd wel goed. Gewoon strak aandraaien

Als stiften heel strak aangedraaid zitten en ik moet ze er zelf uit halen (vaak helpt mn vader me) dan draai ik altijd mijn knokkels op het ijzer kapot als die vaste stiften dan ineens los schieten als ik er kracht op zet...
Voor mn eigen gevoel gebeurt dat met de stacx minder omdat ik die in de eerste plaats veel minder vast hoef te sjorren.
Daar staat tegenover dat ik er in alle crossen van vorig jaar wel 2 verloren ben...

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 07:11

Zou ik de sleutel anders vast pakken.

Als je met de palm van je hand tegen het uiteinde van de sleutel drukt kun je eventueel met je vinger nog het ijzer beet pakken. Als je sleutel dan los schiet of de schroef komt los, zit jouw hand er niet tussen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:50

Nors opkijken Blond

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:55

Ik heb ze vorig jaar ook gebruikt en vind ze ideaal. Zoals hierboven al eerder gezegd vind ik zo'n tapje altijd een beetje eng als het paard ineens z'n voet op de grond zet. Dit systeem werkt prima.