oefen endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

newton

oefen endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 16:44

Wordt er wel eens een oefen endurance gehouden?
Lijkt me erg leuk om deze tak van paardensport te proberen.
Rij onder het zadel en aangespannen en vooral veel buiten in het bos of langs de weg.
Nu hebben wij een E pony kruising KWPN X Draver.
Ze is erg enthousiast en heeft ontzettend veel uithoudingsvermogen met rijden in de bak doe je haar niet echt een plezier dus leek het me leuk om samen met haar eens kennis te maken met het endurancerijden.
iemand tips????

upendo

Re: oefen endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:46

Ik dacht pas dat ik er ergens wel over gelezen had.. Ik weet niet precies meer waar het was, maar het was een jaarlijks endurance-event..

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:48

Je kunt gewoon aan een wedstrijd meedoen en dan starten in de kennismakingsklasse. Die is er speciaal voor zodat je kunt kennismaken met de sport. De snelheid die je moet rijden ligt dan iets lager en je kunt eventueel met iemand meerijden die al meer ervaren is. Zoek even naar meer info op het woord kennismakingsklasse.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:23

Op www.deronline.nl vind je de wedstrijdkalender voor 2008.

Iedere wedstrijd met een klasse 1-afstand (tussen de 25 en 40 km) biedt ook de mogelijkheid om in de kennismakingsklasse te starten (over diezelfde afstand).

newton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 15:17

ok zal eens even gaan kijken of het hier in de buurt een keer gehouden wordt bedankt alsvast

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 14:25

hallo alllemaal,

ik ben ook erg in voor lange afstanden maar heb dat nog nooit in een wedstrijd vorm gedaan...
Mn ouwe topper heb ik vorig jaar inlaten slapen en heb nu een jong dier van bijna 4.
nu vroeg ik me af of er ook een leeftijd aangebonden is wanneer een dier mee mag lopen??
weten jullie dat??

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 14:33

Minstens 4 jaar om te mogen starten en dan mag je tot 40km rijden. 5 jaar mag tot 60 km, 6 tot 80km, 7/8 tot 100km.

Groeten, SuSEQ

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:43

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 08:54

SeSEQ: wat jij zegt is hoe het in Belgie geld. In Nederland mag je vanaf 4 jaar klasse I starten (tot 40 km), vanaf 5 jaar klasse II (40-80), vanaf 6 jaar klasse III (tot 120) en vanaf 7 jaar klasse IV (tot 160).

Maar goed, voor de nieuwelingen is het inderdaad handig om www.deronline.nl eens goed te bekijken.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:47

Dat weten we dan ook alweer... Lachen 'k Had niet gedacht dat ze hier voorzichtiger zouden zijn.

Groeten, SuSEQ

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:28

Heb vorig jaar ook voor het eerst aan een endurence rit meegedaan, ook zonder startkaart om kennis te maken met de endurencesport met mijn kruising Fries/Arabier via de DER. Je kunt dan altijd wel ergens redelijk in de buurt een rit vinden waar je aan mee kan doen (klasse I). Ik vond het vooral erg prettig dat je dan eens kunt bekijken of het geschikt voor je paard is en voor jezelf, voor je meteen lid moet worden. Mij is het erg goed bevallen maar wat ook meteen bleek is dat ik mijn paard nog meer moest trainen hiervoor. Daar kun je dan aan werken voor je er serieus werk van gaat maken en daar ben ik toen ook mee begonnen zodat ik er dit jaar "serieus" werk van kan maken.
Succes!

rachelmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:49

carola schreef:
SeSEQ: wat jij zegt is hoe het in Belgie geld. In Nederland mag je vanaf 4 jaar klasse I starten (tot 40 km), vanaf 5 jaar klasse II (40-80), vanaf 6 jaar klasse III (tot 120) en vanaf 7 jaar klasse IV (tot 160).

Maar goed, voor de nieuwelingen is het inderdaad handig om http://www.deronline.nl eens goed te bekijken.

En volgens mij geld ook nog eens dat het in het jaar waarin ze 4/5/6/7 worden (eigenlijk logisch aangezien alle paarden officiëel op 1 januari jarig zijn Tong uitsteken ). Maar dat wil zeggen dat je met jou jong paard (die nog net geen 4 is) ook gewoon een klasse I mag starten.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:09

carola schreef:

Voor klasse IV hoeft een paard geen 7 te zijn, mag met 6, net als klasse III.

arrash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:25

hallo allemaal.

ik ga in oktober een kennismaking endurance wedstrijd mee doen in brabant.

heeft iemand ervaring daar? hoe is het om daar te rijden?
ik heb een arabiertje van 4 jaar. en ben al aan het trainen ervoor. het gaat super.
ik ga samen mee doen met een tinker van 7.

vind het leuk van endurance dat je het met meerdere mag doen. tis wel een wedstrijd, maar meer onspanning en lol!!

groetjess danielle

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:52

ik moest laatst voor een werkstuk ook nog wat informatie hebben over endurance, er stond erg veel op de site van de KNHS. (geloof ik) Misschien heb je daar wat aan:) Succes!