Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
De eerste paar tricks kun je op een gewoon zadel leren maar later is het handiger om een trickzadel te hebben

Banjer schreef:ik heb jaren terug kozakkenvoltige getraind, komt aaardig overeen met trickriding... ik deed het in het Groot Russisch Staatscircus en het Staatscircus van Moskou (mijn ex werkte bij de kozakkengroep)... Ik heb overigens nooit zonder veiligheidslijn getraind (als ik dreigde te vallen konden ze me omhoog trekken)
Banjer schreef:Overigens zijn de "vrouwentrucjes" lang niet zo moeilijk als ze eruit zien... het vergt alleen heel veel spierkracht

coydog schreef:Ik had een tink die als ik in een beugel ging staan meteen stil stond, hoop voor je dat deze niet zo is
We willen natuurlijk wel foto's zien van je vorderingen hè
Is ook natuurlijk, we leren ze eerst dat ze stil moeten staan wanneer we op en af stappen en dan vervolgens maken we dezelfde beweging in de galop en dan verwachten we dat ze door blijven rennen...maar ze leren het eigenlijk best snel..wel geduld hebben, want belangrijk is dat het paard niet bang word en daarom gaat rennen ! coydog schreef:Ik had een tink die als ik in een beugel ging staan meteen stil stond, hoop voor je dat deze niet zo is
We willen natuurlijk wel foto's zien van je vorderingen hè
Je paard kun je het beste zelf trainen vind ik zodat je beter op elkaar ingespeeld bent
op rodeotrickrider.com vind je veel info en fotos
Ik ken trick riders van over de 40 dus ik denk niet dat leeftijd een probleem is. Het team waar ik in de USA mee rijd is de jongste 15 en de oudste 35 jaar
Ik doe Yoga en stretch oefeningen om flexibel te blijven en ga 3 keer in de week naar de sportschool voor conditie trainen en train ook met de gewichten. Buikspieren en opdrukken iedere dag 10 min. en veel rijden natuurlijk