[WN] [RT] hoe beginnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heididvs

[RT] hoe beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 18:26

Ik ben van plan om met onze arabische ruin, van inmiddels 12 jaar, te beginnen met western rijden. Hij hoeft voor mij niet op top niveau te kunnen presteren, het gaat mij erom dat het dier het volgens mij ontzettend leuk zal vinden en ik er ook plezier aan beleef. Hij is Hempfling getraind en ingereden en doet het daar subliem op. Hij is ontzettend lief, werkwillig en betrouwbaar.

Nu is mijn vraag hoe ik het beste kan beginnen en of jullie eventueel websites weten waar ik informatie vandaan kan halen over het aanleren en over de principes van deze discipline.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, want ik ben een leek op dit gebied. Ik rijd engels, ijslands en met het arabiertje bitloos en "hempfling", dus voor zowel mij als onze mooie man wordt het een uitdaging denk ik.

DubbelFun

Re: [RT] hoe beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:04

Een aanrader is het boek van Antje Holtappel "Go West". Hierin staat op een duidelijk manier de basis beschreven tot de wat moeilijker oefeningen.
Helaas is het boek moeilijk te krijgen (niet meer in de handel), maar soms zie je nog een 2e hands exemplaar, of anders in het Duits als je dat machtig bent.

Een andere optie is om eens bij een westernmanege langs te gaan, te luisteren naar een les of zelf een paar lessen te nemen op een goed getraind paard.
Als je de mogelijkheid hebt om een instructeur aan huis te laten komen is dat natuurlijk ook handig.

heididvs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 19:46

Bedankt voor je reactie DubbelDun!

Ik heb het boek bij de bibliotheek gereserveerd en als het wat is zoek ik hem in Duitsland wel op.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:29