[WN] Tinker Asterix verteld...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nienke_92

Tinker Asterix verteld...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 12:53

Joehoe (western)ruiters!

Kennen jullie mij nog? Sommigen misschien wel, anderen misschien niet! Nou vooruit, ik zal me nog 1 keertje voorstellen: Ik ben Asterix, een tinkerruin van 9 jaar oud. Ik ben nu al zo'n 4.5 maand in het bezit van de Familie Budding, wat eigenlijk best wel gezellig is!! In die 4.5 maand zijn er wel wat foto's van mij gemaakt, en ik heb ook gehoord dat hier ook al wat topics over mij liepen. Maar goed, zaterdag 16 februari kreeg ik visite. Dat waren de nichtjes en de oom en tante van Nienke en Manon. Ontzettend gezellig natuurlijk! Maar de oom van Nienke kan ontzettend mooie foto's maken, dus moest ik eraan geloven! En omdat baasje de foto's zo mooi vond geworden, vroeg zij mij of ik misschien een topicje wou typen op bokt! Sorry trouwens dat de foto's zo onscherp zijn geworden, uploaden wou alleen maar via mijnalbum.nl. Normaal gesproken ben ik daar niet zo fan van, maar goed voor deze ene keer!

Afbeelding
Nou eerst maar eens een foto van mij, dan weten jullie tenminste waar dit topic over gaat! Op deze foto lijkt het alsof ik een beetje sjaggie ben, maar dat valt wel mee hoor! Op dit moment stonden er 4 dametjes om mij heen te poetsen, te knuffelen en te aaien. En dan krijg ik vanzelf zo'n genietende blik, daar kan ik helaas ook niets aan doen!

Afbeelding
Ook nog een foto van mij en mijn baasje samen. Dit doe ik eventjes omdat mijn baasje op die dag een beetje anders eruit zag dan normaal. Zo was ze bijvoorbeeld vergeten haar bril op te zetten en had ze zo'n raar petje op. En ik heb gehoord dat ze die week nogal druk had gehad, dus kreeg mijn baasje last van eczeem. Vandaar die lelijke, opgezwollen ogen! Maar dit zeg ik eventjes, omdat jullie anders niet weten dat dat mijn baasje is!

Afbeelding
Toen mocht de echte shoot beginnen! Sommige mensen zeggen dat ik soms zo ordinair ben. Ik was het daar niet echt mee eens, maar als ik deze foto zo zie begin ik daar toch een beetje over te twijfelen...

Ook zeggen mensen dat ik soms wel erg slijm met mensen! Ze gebruiken daar zo'n mooi woord voor, maar dat vind ik niet erg netjes om dat zomaar hier neer te zetten. Dus had ik mij voor genomen om vanaf dat moment iedereen te negeren en helemaal niet meer te slijmen. Maar goed zoals jullie zien kon ik het onder het foto's maken toch niet laten! Bloos
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zoals jullie hier zien zijn mijn sokken enorm gegroeid, tot opluchting van mijn baasjes! Toen ik bij mijn nieuwe baasjes kwam waren mijn sokken, maar ook mijn snorretje en haar onder mijn kin weggeschoren. Maar mijn baasjes vonden mij niet mooi zo zonder dat haar en hebben het gewoon lekker laten aangroeien. Nu heb ik weer mooie sokken die maar blijven groeien en ik krijg echt een hele mooie snor! Wel moest ik eventjes wennen hoor, het tochtte helemaal niet meer langs mijn benen!!

Afbeelding
Toen moest mijn andere baasje ook op de foto! Toen stonden er ineens twee dames bij mijn hoofd en toen vond ik het genoeg! Dit vond ik echt te ver gaan hoor en dacht er niet aan om lief te kijken! pfff... fotogeniek zijn is toch wel erg vermoeiend...

Toen vroegen de mensen die op visite waren of Nienke misschien op mij ging rijden. Maar gelukkig had Nienke daar niet zoveel zin in! Totdat ik erachter kwam wat we toen gingen doen: zonder zadel rijden!

Afbeelding
Hier zat Nienke net op mij zonder zadel. Ik wist niet echt wat ik er van denken moest. Ik vond het maar raar aanvoelen. Bij mijn andere baasje deden we dat nooit, dus dacht ik dat ik met mijn kont moest gaan draaien. Totdat Nienke zei dat er niets ernstigs ging gebeuren, gelukkig maar!

Dat mens achter die enorme camera wou ook nog graag een foto van mij en Nienke als we stil stonden. Maar ja, dan moesten mijn oortjes natuurlijk wel naar voren. Dus begonnen er 4 knappe dames voor mijn ogen te zwaaien, te springen, gekke bekken te trekken. Dus dacht ik dat er een heleboel worteltjes en appeltjes te krijgen waren, zodat ik niet meer stil wou staan... Later hoorde ik dat ik mijn oortjes naar voren moest doen... jeetje had je dat niet gewoon kunnen zeggen??

Afbeelding
Kijk dit bedoel ik nou! Doe ik eindelijk mijn best om mooi, netjes en lief op de foto te staan, gaat mijn baasje heel raar met haar voetjes doen! Mensen... ik zal ze nooit begrijpen!

Afbeelding
Toen moest ik met mijn andere baasje op de foto. Manon (manon94) is heel lief en ze heeft afgelopen vrijdag haar eerste les op mij gehad!! En Manon heeft altijd lekkere worteltjes, dus wou ik wel eventjes heel leuk op de foto voor haar gaan staan! Lovers Ze had nog zo'n mooie foto, maar die mocht ik niet van haar op bokt zetten... Boos!

Nou hopelijk vonden jullie het leuk om mij nog eens te zien! Ik zie mijn hooi al weer aankomen, dus ik ga lekker eten!! Tot de volgende keer! En oh ja, ik denk dat baasje het heel leuk zou vinden als jullie een berichtje achter laten! (het is maar een hint hoor Knipoog )
Afbeelding

Doeg doeg allemaal!! Doei, doei

Peelie

Re: Tinker Asterix verteld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:56

leuk tink... eigewijze drol is het volgens mij wel?
of niet?
Tong uitsteken

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 13:55

Bedankt!! Ligt er een beetje aan. Met poetsen en buitenritten is hij erg makkelijk en lief, alleen met rijden kan hij nog wel eens eigenwijs zijn. Verder past hij zich wel aan aan de ruiter, bij mij is hij meestal wel stronteigenwijs, terwijl bij mijn zusje hij helemaal niets doet! Mijn zusje rijdt nog niet zo heel lang, dus dan sukkelt hij maar een beetje aan, terwijl bij mij moet hij echt aan het werk wat hij meestal nogal moeilijk vindt.

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:17

Hee,
Zal ik als baasje maar even een berichtje plaatsen?
Er wordt namelijk niet veel gereageerd.
En dat terwijl Asterix toch een leuke tinker is, of niet?
Nienke, compliment voor het leuke topic... Haha!
Groetjes Manon

knuffelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:02

Leuk verhaal, mooie fotoás en vooral een mooie goed gebouwde tinker en zo te zien is het absoluut geen drukte maker en vind hij alles wel best.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:08

wateen beertje!
vind m een heel lief koppie hebben *LOL*

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 08:36

Ik vind het een ontzettend leuke tinker!!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 08:44

ik wil wel reageren hoor ik vind hem :LEUK!
Echt een onwijs lief smoeltje heeft hij.Fijn dat zijn sokken en snor weer terug komen want zeg nou zelf.......dat hoort toch bij het plaatje?

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 17:20

Bedankt voor de toch nog leuke reacties!! Was bang dat het geen zin meer had om een topic over Asterix te maken. Een berg views, maar geen reacties, vond het toch een beetje zinloos worden.

Leuk dat er meer mensen Asterix leuk vinden. Ben ontzettend gek met hem en ben super blij dat ik hem gekregen heb. In het rijden hebben we onze ups en downs, waarbij het nu niet helemaal lekker gaat. Verder speelt Asterix nu voor beginnerspaard. Mijn zusje (die normaal gesproken een beetje bang is voor paarden en gewoon Engels rijdt) heeft nu 3 lessen gehad en heeft afgelopen vrijdag voor het eerst op Asterix gegallopeerd. Toch wel knap op onze hardlopende tinker...

Zijn sokken horen er idd bij! Zo waren zijn sokken toen hij net 5 min. bij mij was: http://www.mijnalbum.nl/Foto-PGVTWDUI.jpg Zijn sokken zijn nu snel aan een wasbeurt toe, maar ben zo blij dat ze nog steeds groeien!

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:17

Heh, wat kunnen die bonte paarden toch gezellig kletsen!!
Nienke en Manon, hij is en hij blijft geweldig!!!

Have fun!!!

gr. johanna