[WN] Western NF itp, voor de tweede keer erop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kukkie

Western NF itp, voor de tweede keer erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 21:13

Hallo allemaal,

Omdat mijn pony nog jong is en ik nog niet rij, postte ik hier zelden. (kijk wel vaak mee Haha! )
Maar nu ik er voor de tweede keer op heb gezeten en een tweedehands boomloos westernzadel heb aangeschaft, is het misschien tijd om ons even voor te stellen.
Fliecka is een kruising New Forest van nu 3 jaar. Ik heb haar een half jaartje terug gekocht als schuw en bang ding. Ze is inmiddels een enthousiaste, zelfverzekerde merrie geworden met een gelijkmatig en rustig karakter. Altijd nieuwsgierig naar alles en iedereen en ook al erg verkeersmak.

Ik ga nog niet echt rijden of werken, maar gewoon af en toe even erop en veel buiten wandelen. Tegen de tijd dat het weer winter wordt hoop ik dat ze haar balans onder het zadel een beetje heeft gevonden en dat ze netjes kan stapen, draven en sturen. Dan wordt het zoetjes aan tijd voor wat serieuzer rijden.

Even wat games vooraf
Afbeelding
Ff hupsen en hangen om te kijken of het okee is
Afbeelding
En... we zitten! Voor de tweede keer
Afbeelding
Vriendin springt even bij bij het omdraaien
Afbeelding
Even heel RB kijken naar langskomende aangespannen pony
Afbeelding
Helemaal happy
Afbeelding

mehlika

Re: Western NF itp, voor de tweede keer erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:15

Super foto's kukkie! ze ziet er geweldig uit Knipoog

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:58

Leuke fotos! Wat heeft je paardje een geweldige bos manen!! Haha!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:00

Gaaf paardje! Haha!

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 22:03

Dankjulliewel!

Ze heeft idd dikke woeste manen, zeker als je een quarter gewend bent. Kan er helemaal niets mee, maar het is best handig met opstappen, ben ik vandaag achter gekomen. Clown Het staartje is daarentegen nog steeds amper aan het groeien, na een afkauwactie in de kudde waar ze vandaan komt, haha. Maar ook dat zal wel een keer goed komen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:55

Hey leuk zeg nog een NF in de western.......Ik heb een hele bos hele lange manen en is best mooi hoor. de staart had wat minder gemogen, dat is een heel onderhoud en past niet 1 vlecht in, maar moeten er 3 in.
Ze gaat het vast super doen, ik heb hiervoor verschillende hele leuke paardjes ook gehad, ook aantal x New Forest, NRPS, draver en Quarter, maar ik ben helemaal happy met mijn huidige New Forest ook. Heel veel plezier en succes

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 23:55

Wauw! Super, wat een goed gevoel moet dat zijn, zeker na wat je hebt meegemaakt met Fliecka. Echt geweldig. Jij en Fliecka zijn een prachtig voorbeeld voor mij en Sense.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:56

Ik vindt haar verschrikkelijk leuk !!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:35

Hele leuke pony zeg, gaat helemaal goed komen met jullie Pling

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 21:56

Bedankt voor de lieve complimentjes!

@ superpony: gaat het western rijden goed met je NF? Dit is mijn eerste NF (achtige, ze is een kruising). Heb eerder arab gehad, heerlijk! Maar heel bewerkelijk en altijd veel bravoure. Wilde nu een heel coole pony. Quarter had me het leukst geleken, maar de types waar ik dan op val zijn heel duur en hoewel ik dat geld ook niet heb of had, zou ik het er ook niet voor over hebben gehad. Deze merrie was een toevalstreffer. De blik in haar ogen en haar bouw deden het 'm. Volgend jaar zal pas blijken of ze western ook kan en leuk vind. Maar stiekum denk ik nog steeds dat het een springpony is, haha.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 00:04

Hoi, ik heb vroeger een NF/arab gehad, ideale pony ook.
Daarna een draver 2x NF en een quarter.
Deze pony kocht ik toen ie 4 was. Hij had nog wel babbels. Het heeft wattijd gekost, maar hij is zeker cool en heeft een perfect lichaam ook voor western hoor.
Hij doet zeker niet onder voor een gemiddelde quarter. En als ik morgen mag ruilen, gaat hij er ook zeker niet voor weg.
Hij is van Jasper en kan goed springen. Ik laat hem weleens vrijspringen bijv, dat kan altijd. En ik ga niet heel hoog, gewoon voor de afwisseling.
Ook spring ik weleens onder het (western) zadel. dat gaat prima. Tenminste...Mijn pony springt goed. Ik heb goed springles gehad en we gaan niet hoger dan 80cm.

Mijn voorkeur is reining en dat kunnen ze best. Maar ik merk ook wel dat ie een fijne jog heeft. Hij is nu 9 en super braaf ook. Ik train niet op trail, maar doe wel rustig een hek open en kan overal over heen lopen, gewoon ook doen voor het bomproof rijden en eens iets anders doen.

Ook al hadden we wat start problemen en moest ie even puberen, loopt ie nu zelfs een periode, vanwege mijn rug, als brave pony in de les. westernles voor hooguit 1of 2 personen.

Ik heb echt heel veel plezier van hem( zie onderschrift, hahaha)

Succes met die van jou!!