[WN] Dandy Breeze Cash

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Taniya

Dandy Breeze Cash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 20:57

Een beetje jammer dat er een slotje op gezet werd vandaag, er zijn ook nog mensen die de hele dag werken en niet achter de computer zitten dan en dus ook niet kunnen reageren. Voor alle duidelijkheid dat ben ik dus zelf.Dat mensen speculeren kan ik niets aan doen, dat doen de mensen nu eenmaal allemaal zelf.
Maar hier wat uitleg dan:
Breeze staat weer op de stal waar hij thuishoort,hij heeft genoeg meegemaakt en dat heeft NIETS met de vorige eigenaar te maken, laat ik hier heel duidelijk over zijn.want die hebben hem ontzettend goed behandeld en alles voor hem gedaan, maar ook deze mensen zijn door anderen gebruikt door diegene die op het idee was gekomen om Breeze op een bijzondere manier te ontfutselen en helemaal uit zijn element te trekken. En die persoon heeft al meerdere paarden en mensen kapot proberen te maken.
Wij hebben zeer goed contact met de vorige eigenaar en alles goed overlegd en besproken. Zij zullen Breeze zeker missen, maar wilden zelf ook graag dat Breeze weer gelukkig was tussen zijn oude maatjes. En wij zijn hem daar heel dankbaar voor.
En ja, hij staat bij Dineke Jonker op stal, en enkele sponsors hebben ervoor gezorgt om dit mogelijk te maken.
Geen vage verhalen dus maar even nu pas de gelegenheid om te reageren.

Paintlinger

Re: Dandy Breeze Cash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:06

Duidelijk verhaal Lachen
Hij is weer blij, bij zijn vriendjes...

[edit] Het vorige topic was inderdaad erg onduidelijk..
Laatst bijgewerkt door Paintlinger op 07-02-08 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:07

Heel goed van je om even te reageren...schept weer een hoop duidelijkheid.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:59

Nou, dit is toch prima om te lezen.
Sorry maar je eerdere bericht was een beetje knullig in elkaar gezet. Dit suggereerde wat anders.

Nu denk ik er heel anders over.
Veel sterkte en succes met je paardje.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:04

Jemig, zo vaak is hij toch niet verkocht in het afgelopen jaar dacht ik? Wij missen hem wel op stal hoor, in het halfjaar dat ik hem dagelijks de hele dag zag, zag ik hem zienderogen opknappen, je kon zien dat hij een hevig verleden heeft gehad wat niet zo goed voor hem was geweest!! Ook ging hij steeds beter lopen, steeds ruimer en minder naaimachine-achtig, wat stond ie slecht op de benen zeg, gelukkig knapte dat goed op door gecontroleerd en aangepast naar zijn kunnen te rijden. De laatste eigenaren, toen hij bij ons stond, heb ik in ieder geval niet zo vaak gezien in dat halfjaar, maar als ze er waren kreeg breeze altijd wat lekkers en een aai, dat kon ook, want ze wisten dat hij supergoed verzorgd werd, en ze hadden het uiteraard druk zat thuis met de andere paarden. Dat wist hij ook precies hoor als iemand voor hém kwam, net als wanneer ik aan het uitmesten was, dan kreeg hij ook altijd wat extra's (iedere dag opnieuw dus)! Hij vond het fijn hier, dat kon je merken, hij werd iedere week meer levendig en meer hengst! Toen hij opgehaald werd liet hij dat nog even zien ook, dat ie een echte hengst is! Waar hij tussentijds heen is gegaan weet ik niet, maar zo te horen was dat niet veel soeps
Ik weet niet hoe en wat en waar hij gestaan heeft e.d., ik ben totaal niet thuis (en wil dat ook niet zijn) in andere rassen dan de AV's, dus ik bemoei me daar ook totaal niet mee, maar ik heb wel verstand van benen en karakters, breeze is een echte goedsul, ik hoop dat hij de ruimte blijf houden om zichzelf te kunnen tonen, dat heeft ie nodig, maar die benen, ik koop zeker geen paard dat zo slecht gereden is dat zijn benen er krom van slaan!! Ik hoop dat de goede manier van rijden, zoals hij hier gereden werd, blijft doorgaan, want dat heeft hem echt enorm geholpen om weer recht te gaan lopen!
Veel plezier met hem!! En geef hem maar een dikke knuffel en veel aandacht, dat heeft deze jongen zeker verdient!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:09

@ShamalArabs : volgens mij zit er tussen het verhaal wat jij vertelt en de plaats waar hij nu staat geen andere eigenaar/eigenaren.
Je verhaal geeft dus wel een heel andere kijk op een aantal zaken als die anderen ons willen doen geloven Knipoog

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:36

Nu nog het verhaal van Niels en dan zijn we - hopenlijk - helemaal compleet.

Ik vind het wel een wazig geheel ondertussen....

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 00:35

Even reageren op shamalarabs:
Je hebt je verhaal heel mooi verteld alleen weet je er niets van en een beetje min om te zeggen dat het paard slechte benen heeft wat absoluut niet waar is.
Ik weet niet wat je hiermee wil bereiken maar niemand zat op jouw verhaal te wachten.
Misschien moet je eerst even lezen om te kijken waarom dit geschreven is.
Ik zal het even voor je uitleggen.
Dit is geschreven om te vertellen waar Breeze op dit moment is en dat het goed met hem gaat en tevens om de vorige eigenaar te bedanken voor het feit dat hij het allerbeste voor zijn paard wilde.
En wij heel blij zijn dat wij de kans kregen om dit geweldige paard te kopen met elkaar en hem bij de diegene te stallen die hem zo goed kent en ook op de juiste wijze met hem omgaat en rijd.
Ik hoop dat het nu duidelijk is voor jou en grijp niet deze kans aan om andere mensen af te zeiken want daar ben jij mee bezig toch?????
Maar ja misschien gebruik jij Bokt wel voor zulke opmerkingen maar daarmee doe je heel veel mensen tekort.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 06:50

westerninfo schreef:
Helemaal weer goedgekomen dus.....hartstikke fijn voor Breeze en zijn eigenaren! OK dan! gr

Fijn dat Breeze weer boven water is gekomen. Of het helemaal goed komt ik hoop het van ganser harte want dit paard heeft het verdient!
Iedereen is weer gelukkig en ik heb weer geleerd hoe hypoctriet mensen toch kunnen zijn. Mijn adresboek is binnen een jaar wel een heel stuk dunner geworden! Haha!
(Verder heb ik geen behoeft nog een keertje te reageren.)

Onderstaat een paard foto's die door Reindert Jansen begin september 2007 zijn gemaakt vlak voor dat hij weg ging. De andere staan in het foto topic.

Afbeelding

Afbeelding

Breez, bedankt voor de geweldige tijd die we samen hebben gehad. Toen je in januari 2007 bij mij op stal kwam was je geestlijk en lichamelijk een wrak. Je ijzers zaten helemaal vergroeid in je hoeven, je kon nauwlijks normaal lopen en je stond als een zombie in je stal.
Het onbeschrijfelijke gevoel dat jij mij gaf toen je je mij voor het eerst accepteerde in de roundpen zal ik nooit meer vergeten. Je durfde te ontspannen en je begon mij als een puppie mij te volgen! Ook tijdens de lessen met Loes hebben we heel veel lol gehad.
Breeze, het ga je goed.

gr. johanna

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 09:52

En om het verhaal kompleet te maken kan iedereen hier de oorsprong van het geheel lezen:
[WN-AM] Mijn nieuwe quarter!

Desalniettemin wens ik Breeze ook een hele fijne toekomst toe.

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 11:52

Breez, bedankt voor de geweldige tijd die we samen hebben gehad. Toen je in januari 2007 bij mij op stal kwam was je geestlijk en lichamelijk een wrak. Je ijzers zaten helemaal vergroeid in je hoeven, je kon nauwlijks normaal lopen en je stond als een zombie in je stal.
Het onbeschrijfelijke gevoel dat jij mij gaf toen je je mij voor het eerst accepteerde in de roundpen zal ik nooit meer vergeten. Je durfde te ontspannen en je begon mij als een puppie mij te volgen! Ook tijdens de lessen met Loes hebben we heel veel lol gehad.
Breeze, het ga je goed.
Hierboven het verhaal van Johanna 29

Even een korte reactie hierop:
Misschien is het voor jou ook beter om zulke reactie's er niet op te zetten. Jij weet als geen ander hoe het paard bij jou gekomen is, en dat hij als een zombie bij jou stond kan ik begrijpen, het dier is zo bij zijn eigenaar weggetrokken en ergens anders neergezet in een wildvreemde omgeving met wildvreemde mensen.Hij heeft tot de laatste dag dat ik hem bij de oude eigenaar stond een supergoede verzorging gehad. Het verhaal van dat hij zo ontspannen bij jou was heb je misschien gehoopt en gedroomd want ik en anderen weten wel beter, je kon hem bijna niet meer rijden want Breeze houd niet zo van de teugels strak trekken en hem opsluiten dat hij geen kant meer op kan en ja, hij straft je wel af en dat heb jij ook gemerkt. Dus als je nou zo nodig moet reageren, wens hem en de eigenaren dan veel geluk met hem en zet er niet zo'n banketstaaf op.
En het verbaasd mij dat juist jij dit erop zet, ik kan mij nog herinneren hoe ontdaan jij was toen iedereen vorig jaar januari reageerde op het feit dat Breeze bij jou stond.
Wat wil jij nu met dit verhaal bereiken? Wordt je agenda nog dunner.
Ik en de medeeigenaren willen genieten van dit goede en fijne paard, en dat heeft hij nu al in een paard weken laten zien dat hij weer als een volwaardig paard wordt gezien en met respect behandeld wordt.
Bedankt dat je ons zoveel plezier gunt en ons dit verhaal heb gegeven, daar kunnen we wat mee?????
Het zijn denk ik jouw eigen frustraties omdat het niet geworden is wat je wilde en verwachte.
Maar ja wat je geeft krijg je terug.!!!!!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 12:04

Hmmm vreemd topic...................

eman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 16:15

Je hebt helemaal gelijk T. We hebben wel eens uitspraken gehoord als: Hij is levensgevaarlijk, hij valt je aan, zo goed ging het met Breeze. En ja,het is
een paard en geen hond ,die moet ap-
porteren. Kom maar eens met verstandige praat!!!! Stumper!!!!

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:33

[quote="Taniya"]:
Misschien is het voor jou ook beter om zulke reactie's er niet op te zetten. Jij weet als geen ander hoe het paard bij jou gekomen is, en dat hij als een zombie bij jou stond kan ik begrijpen, het dier is zo bij zijn eigenaar weggetrokken en ergens anders neergezet in een wildvreemde omgeving met wildvreemde mensen.Hij heeft tot de laatste dag dat ik hem bij de oude eigenaar stond een supergoede verzorging gehad.

****Ja, ik weet hoe hij bij mij gekomen is, in een paardentrailer Haha! Hoe die daar ingekomen is dat weet ik niet want ik ben er NIET bij geweest toen het paard aangeschaft werd.
Goede verzorging, ach het is maar wat je er onder verstaat Knipoog

Het verhaal van dat hij zo ontspannen bij jou was heb je misschien gehoopt en gedroomd want ik en anderen weten wel beter, je kon hem bijna niet meer rijden want Breeze houd niet zo van de teugels strak trekken en hem opsluiten dat hij geen kant meer op kan en ja, hij straft je wel af en dat heb jij ook gemerkt.

****Ja, ik heb gehoopt en gedroomd dat hij weer paard zou worden en dat is ook gelukt.
Ach, heb in Deurne mij diploma met hem behaald dus zo slecht was het dus ook niet. Heb diverse clinic's en workshops bij Mark Shaffer, Tom Calie en Chris Knol gevolgt en die waren niet on tevreden hoor!!

Het zijn denk ik jouw eigen frustraties omdat het niet geworden is wat je wilde en verwachte.

****Ik wilde helemaal niks en ik verwachte ook helemaal niks. Als ik al Breeze had willen hebben dan had ik hem ZELF wel gekocht hoor. Haha! Hij stond gewoon op marktplaats te koop hoor!!!!! Knipoog

Doei, doei

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:16

Nou ja zeg Taniya!! Jij komt hier met een heel wazig verhaal. Iedereen vraagt zich af wat jij nu daadwerkelijk wilt zeggen met je topic. Steken onder water noem ik dit. En dan komen er mensen met verhalen over dit paard en dan zeg je ze het maar beter achter wegen moeten laten.........erg vreemd!!!!
Maar goed, het belangrijkste is toch dat Dandy Breeze Cash weer een fijn leven tegemoed gaat toch?

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:32

Ik heb het hele topic doorgelezen en ook het topic waarin Niels Bo en Breeze heeft gekocht, maar ik snap er eigenlijk helemaal niets van.

gofast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:46

Ik heb ook de moeite maar eens genomen om alles maar eens door te lezen.
Psychologische gezien, vind ik dit een rare wereld..het hele bokt gebeuren. Maar nu werd het voor mij toch eens tijd om te reageren.
Wat wil je nu eigenlijk Taniya? Je zet jezelf wel in heel kwaad daglicht om zo tegen mensen te doen.
Ik dacht we krijgen een mooi topic over Breeze,dus dat lees ik maar eens... Hopelijk zorgen jullie goed voor hem. Want te zien is op de foto's die begin september gemaakt zijn dat hij er goed uit zag!

clint31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:39

Taniya schreef:
Breeze, het ga je goed.
Hierboven het verhaal van Johanna 29

Even een korte reactie hierop:
Misschien is het voor jou ook beter om zulke reactie's er niet op te zetten. Jij weet als geen ander hoe het paard bij jou gekomen is, en dat hij als een zombie bij jou stond kan ik begrijpen, het dier is zo bij zijn eigenaar weggetrokken en ergens anders neergezet in een wildvreemde omgeving met wildvreemde mensen.Hij heeft tot de laatste dag dat ik hem bij de oude eigenaar stond een supergoede verzorging gehad. Het verhaal van dat hij zo ontspannen bij jou was heb je misschien gehoopt en gedroomd want ik en anderen weten wel beter, je kon hem bijna niet meer rijden want Breeze houd niet zo van de teugels strak trekken en hem opsluiten dat hij geen kant meer op kan en ja, hij straft je wel af en dat heb jij ook gemerkt. Dus als je nou zo nodig moet reageren, wens hem en de eigenaren dan veel geluk met hem en zet er niet zo'n banketstaaf op.
En het verbaasd mij dat juist jij dit erop zet, ik kan mij nog herinneren hoe ontdaan jij was toen iedereen vorig jaar januari reageerde op het feit dat Breeze bij jou stond.
Wat wil jij nu met dit verhaal bereiken? Wordt je agenda nog dunner.
Ik en de medeeigenaren willen genieten van dit goede en fijne paard, en dat heeft hij nu al in een paard weken laten zien dat hij weer als een volwaardig paard wordt gezien en met respect behandeld wordt.
Bedankt dat je ons zoveel plezier gunt en ons dit verhaal heb gegeven, daar kunnen we wat mee?????
Maar ja wat je geeft krijg je terug.!!!!!

hey joh taniya wat ben jij voor zielepiet Sigaar en wie denk jij wel niet dan je bent joh!!!!!!!!! om mensen die goed hun best doen en hun werk goed doen zo af te zeiken en idd gofast....ik zal het nog iets aanscherpen....het is gewoon simpelweg ergggg zielig Hamer je zet jezelf wel ontzettend in een kwaad daglicht Stoom uit je oren Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! en moet je je eigen nou horen joh zielepiet.....bedankt dat je ons zoveel plezier gunt, daar kunnen we wat mee???? Extreme duivel Extreme duivel heb er al teveel woorden over vuilgemaakt.....en voor iedereen die het niet snapt....taniya is erggg gefrustreerd Extreme duivel Haha! en ik hoop idd dat jullie breeze goed verzorgen...

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:58

romeorowan schreef:
Ik heb het hele topic doorgelezen en ook het topic waarin Niels Bo en Breeze heeft gekocht, maar ik snap er eigenlijk helemaal niets van.

Aangenaam, alles nog een keer doorgenomen, maar weet niet wat ik er van denken moet Bloos .
Snap er eerlijk gezegd ook niet veel meer van!

Kan natuurlijk ook zijn omdat ik niet alles "achter de schermen" ofzo weet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:04

Moderatoropmerking:
Dit is niet de bedoeling, persoonlijke strubbelingen graag buiten het forum om oplossen