Twijfel wel of niet starten ivm vakantie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Twijfel wel of niet starten ivm vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 15:08

Ik twijfel even of ik me wel of niet moet inschrijven voor de mendurance in Kootwijkerbroek. Deze is namelijk 25 mei en ik ga 28 mei twee weken naar Noorwegen.
Ip heb ik nooit problemen met de pony's in de dagen na een grote rit. Echt aftrainen doe ik niet, ik rij gewoon zoals ik normaal rij.
De pony's komen gewoon dagelijks op de wei en in de nacht naar binnen.

Hetzelfde probleem met Vaassen. Die is 28 juni, dan ben ik net 13 dagen weer thuis.
Op zich hebben ze altijd wel een goede basis conditie.
Zouden ze in die twee weken snel achteruit gaan in hun conditie?
Wat zal ik doen?

PBA_

Re: Twijfel wel of niet starten ivm vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:45

voor vaassen heb je evt iemadn die ze nog even wat kan laten doen qua bewegen echt spier verlies hebben ze niet maar 2 weken ervoor al niks doen behalve buik vol eten in het land is niet echt een goede start van het seizoen. Wat KWB betrefd idem zodat iemadn alleen even een oogje in het zeil houd verder hoeven ze niks te doen

Ibbel

Re: Twijfel wel of niet starten ivm vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:17

Paarden raken pas na 6 weken conditie kwijt. Zowel spierconditie als cardiovasculair blijft lang op niveau.
Als iemand je ponies na KWB een beetje in de gaten houdt lijkt me dat ook geen enkel probleem. Eén of twee weken weidegang na een wedstrijd is sowieso redelijk gebruikelijk.