[WN] [filmpje] Nou vooruit, Asterix dan maar weer!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nienke_92

[filmpje] Nou vooruit, Asterix dan maar weer!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 14:21

Hallo allemaal,

Vooruit dan maar weer, omdat ik zo trots ben op mijn westerntinker!!

Ik heb Asterix nu al bijna weer 4 maand, maar heb het gevoel dat hij al zijn hele leven bij me is. Het gaat ontzettend goed, hij vind het hartstikke leuk op stal en is een echte knuffel geworden. En gelukkig, zijn sokken beginnen heel hard te groeien! Go jij! Go jij!

Het rijden ging zo aardig dat ik 13 januari 2008 mee heb gedaan met een clinic Horsemanship van Johanna Vellinga. Het was enorm gezellig, maar Asterix liep niet zoals hij kan lopen. Maar goed, mijn vader had een filmpje gemaakt. Door allemaal omstandigheden wilde het filmpje niet goed uploaden, maar vandaag lukte het in 1x. Vandaar het latere topic.
Zoals altijd is er weer een hele hoop op aan te merken. Zo moet ik veel meer op mijn kont gaan zitten in de galop. Ook moet ik Asterix veel meer los laten, zodat hij meer kan ontspannen. Maar daar werk ik erg veel aan in de lessen thuis. Ook het achteruit gaan kun je nog niet echt goed noemen, maar ja. Het was beter dan toen hij bij mij kwam en er moet altijd wat te oefenen blijven!

Nou ja, kijk en geniet!

http://nl.youtube.com/watch?v=-lVFD5uSzVg

Groetjes van Nienke.

marie25

Re: [filmpje] Nou vooruit, Asterix dan maar weer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:27

lache filmpje
ik zou het je niet na kunnen doen denk ik, maar ik rij ook geen western Tong uitsteken

kirsten19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:56

Nou, Nienke.
Voor het feit dat je hem nog maar 4 maanden hebt, vind ik (geen prof hoor) dat jullie het netjes doen. Hij zou wat meer ontspannen kunnen lopen, maar dan moet je hem wel loslaten, inderdaad. Naar mijn mening zit je er keurig op.
Erg leuke combi! Ja
Veel plezier en succes met doorontwikkelen. Knipoog

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:32

Keurig!! Je mag trots zijn! Je tinker heeft mooi ruime gangen, porbeer dat te bewaren naarmate je hem meer naar de jog en verzameling gaat rijden! Moet je zuinig op zijn!

Let idd op je zit ( ik heb ook die neiging hihi) Niet alleen bij de galop maar ook al bij het eerste stukje in stap kom je naar voren.

Ik mis wat duidelijkheid in de hulpen, met name in de achterwaarts, dat lijkt alleen op teugeldruk te gaan en dan ook moeizaam en met verzet. Dat is misschien sterker en beter te maken met grondwerk.

Ik vind hem best ontspannen lopen, maar hij mag meer over de rug en nagefelijker op bit, maar daar kom je niet door hem ' los te laten'.

Ik vidn dat het er super uitziet voor 4 maanden een combinatie! Ga zo door!

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 17:07

Nou super bedankt allemaal!

Ik ben ook ontzettend blij met hem. Hij doet het gewoon heel goed en het gaat allemaal erg lekker. Het supere aan Asterix is gewoon dat hij ontzettend snel leert. Wat we samen vrijdags in de les nieuw geleerd krijgen, kan hij die maandag al. Ik vond dat zelf eerst nog wel wennen, omdat ik ook wel op paarden gereden heb waarbij je ontzettend lang kon oefenen en dat ze het dan nog niet begrepen/konden. Op zich best wel relaxt, al gaat het soms voor mij een beetje te snel!

Dat hij mooie ruime gangen heeft heb ik eigenlijk nog nooit gehoord (geloof ik). Wel dat hij lief is en er leuk uitziet, maar nog nooit over zijn gangen. Zal er wel zuinig op zijn!
Mijn houding zelf is soms niet helemaal goed. Maar op zich mag ik best tevreden zijn. Ik krijg nu zo ongeveer anderhalf jaar les en als je mijn houding van toen en nu vergelijkt weet je niet wat je ziet. Maar zal er idd op letten.
Duidelijkheid in hulpen is idd nog een beetje het probleem. Al is Asterix nog nooit geleerd om echt heel goed op de zit en beenhulpen te reageren. Hij is bij zijn vorige baasje altijd op een scharenbit gereden, behoorlijk hard ook. Dus soms merk je dat wel, vooral ik hem nu op een snaffle rijd. Dan loopt hij er gewoon doorheen. Daarom ziet dat achteruit gaan er ook een beetje hard uit. Maar goed, dit valt hem vast nog wel te leren.
Nu na deze clinic hebben we met de lessen veel aan de ontspanning en nagevelijkheid gewerkt en dat gaat nu al een stuk beter!

Bedankt voor de commentaar, zie soms dingen niet die anderen wel zien. Heb ik wel veel aan!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:52

Graag gedaan hoor.. het is voor mij ook leuk andere tinkers @western te zien.. heb ik ook veel aan!