herseninfarct gehad wat nu?in de toekomst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle86

herseninfarct gehad wat nu?in de toekomst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 21:37

ik heb 8 jan een cva gehad in mij rechter hersen helft en ben nu aan het revalideren kan wel al lopen maar me arm moet nog gebeuren die duurt vaak langer maar ben zooo bang dat ik straks niet meer kan rijden. nou heb ik wel een heel; lief paard dat scheelt al heeel veel.
maar toch

zijn er meer mensenb die een beroerte gehad hebben en nu weer paardrijden

winnitou

Re: herseninfarct gehad wat nu?in de toekomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:47

Je kunt nu nog niet een inschatting maken wat je in de toekomst weer kunt (evt met aanpassing). Daarnaast is het ook voor iedere CVA-er anders.
Maar je hebt in iedergeval een doel voor ogen: weer paardrijden!!
Heel veel sterkte, kracht, geduld, optimisme en doorzettingsvermogen gewenst met je revalidatie.

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:20

Hoi June,

8 januari is eigenlijk nog maar relatief kort geleden. Ik begrijp je angst heel goed,
maar geef jezelf en je revalidatie de tijd. Tijd is natuurlijk ook weer zo'n begrip......
Heb vertrouwen in jezelf!! Ik ga heel hard voor je duimen dat je over een tijdje
zover bent dat je inderdaad weer 'aan het werk' kunt met je paard.
Zet 'm op!!

Veel sterkte en kracht gewenst!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 16:48

Met een heleboel wilskracht kun je heel veel bereiken June!
Door mijn werk heb ik veel contact met mensen met hersenletsel, sommige verhalen die ik hoor zijn echt ongelooflijk. Het herstellend vermogen van een mens is soms groter dan je ooit gedacht had. Vooral mensen met een heel duidelijk doel voor ogen (vaak sporters) schoppen het heel ver na de revalidatie.
Je bent hartstikke jong en het is nog maar pas geleden dat het infarct je is overkomen, lopen kun je alweer, dat biedt denk ik ontzettend veel perspectief.
Ik wens je het allerbeste, hopelijk kun je snel weer te paard! Zet hem op! En misschien is er zelfs therapie te paard mogelijk? Vraag ernaar! Nogmaals veel succes Lachen

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 23:09

Beste june20. Bij deze wil ik je een heel goed herstel toewensen. Nu kan je het allemaal nog niet echt goed inschatten maar probeer positief ingesteld te blijven. Ik hoop dat je snel weer op je paardje kan. Ik duim voor je.

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 21:15

dankjewel voor de lieve reacties Huilen ik vecht er zeker voor hoop echt dat het goed komt me hand begint al weer een beetje te werken maar moet er heel erg bij denken Verdrietig en dat is emotioneel best confronterend ondanks dat ik nog niet echt verdrietig ben geweest om dit. niet gehuild in elk geval

maar ik ga ervoor zeker voor me paardje

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:19

Hartstikke goed dat je je hand alweer meer kunt bewegen OK dan! Goed blijven opefenen, je zult zien dat het steeds makkelijker gaat Lachen
Fijn om te lezen dat je er hoe dan ook voor wilt gaan, het is heel mooi dat je jezelf kunt motiveren!
Heb je ook een psycholoog june? Ik heb zelf ook toestanden met mijn gezondheid en ben sinds kort in therapie. Misschien heb je er nu (nog) geen behoefte aan, maar ik raad het je wel aan.
Je hoeft niet alles alleen te doen Ach gut

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:23

met een hoop doorzettingsvermogen kom je ver. en met handicap kun je ook paardrijden! ik heb ook in een revalidatiecentrum gelegen tussen een heleboel mensen met herseninfarcten, hersenbloedingen, hersenkneuzingen etc. je verbaast je hoe de meeste op kunnen knappen! sommigen hebben helemaal nergens meer last van na een tijdje. goed oefenen! sterkte!

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 16:34

ik heb ook therapie en daar hoort maatschapelijkwerk en een psycholoog ook bij dus er wordt goed voor me gezorgt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:31

mooi:) nou, succes met oefenen dan maar!

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:04

Je hebt de juiste instelling! Dat is al meer dan de helft gewonnen meid!
Houdt voor ogen dat je paardje geduldig op je wacht. Er komt een dag
dat jullie samen jullie eerste ritje weer zullen maken.

Veel sterkte en kracht gewenst! Zet 'm op!!

Groetjes,
Vlindie

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 13:25

ik heb 2006 een hefrsinfarct gehad en afgelopen 5 december links weer een .
ik heb nog geen gevoel in mijn linkergezicht kant en mijn hand .
doch ik rij eindelijk weer paard! al weer een tijdje er alleen heen gaan doe ik nog niet puur omde angst weer neer te vallen
[HAW] Sparky [FJORD] van Sparky10@work

dit is een topic van deze week , en zoals je ziet ik rij weer!!

meis de angst die je hebt die hou je nog wel even je durft niet alleen weg , zodra je hoofdpijn heb ben je angstig !
als je wilt praten kan je me altijd pm sturen
ik ben overigens bijna 26

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:27

Sorry voor mijn offtopic vraag maar hoe kan het dat mensen op zo'n jonge leeftijd een herseninfarct krijgen?

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:28

ik zelf heb een ziekte genaamd sle en dat kan dus herseninfarcten veroorzaken helaas .
bij de ts weet ik neit hoe het komt .

Anne1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:53

ik heb een herseninfarct gehad en ik rij weer gewoon paard al vanaf beginnen af aan eigenlijk.
dat is heel goed voor je herstel :j natuurlijk heb ik gerevalideerd en eerst stap en draf alleen gedaan.
maar toch! wat vooral belangrijk is is dat je doorzettings vermogen hebt dat kom je weer op het paard dat weet ik zeker. Neem een voorbeeld aan mij ik heb ook zoveel mogelijk doorzettings vermogen gegeven en rij nu op een gewonnen manege enz. ;)
het heeft ook een beetje te maken met hoe oud/jong je bent want jongen mensen herstellen wel sneller. Ik was namelijk vrij jong op me twaalfde kreeg ik dat en ik ben nu vijftien.
En er waren ook tijden dan ik bang was geweest en me afvroeg waarom ik het nou moest zijn.
wat ik je eigenlijk wil mee geven is blijf vooral doorzetten geef niet op!!
sterkte :) het komt wel goed!.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:16

Danielle86 schreef:
ik heb 8 jan een cva gehad in mij rechter hersen helft en ben nu aan het revalideren kan wel al lopen maar me arm moet nog gebeuren die duurt vaak langer maar ben zooo bang dat ik straks niet meer kan rijden. nou heb ik wel een heel; lief paard dat scheelt al heeel veel.
maar toch

zijn er meer mensenb die een beroerte gehad hebben en nu weer paardrijden

Ja, ik ook rechts en zit inmiddels weer te paard *\o/* ik had eind 2012 een zwaar infarct en mijn huidige problemen zijn niet echt lichamelijk maa juist psychisch, snel moe, vaak gedesoriënteerd, duizelig, verdraag weinig mensen om me heen (teveel prikkels) en nog meer van die ellende. Paardrijden gaat goed maar zonder hulp kom ik er niet op of af. Oh ja en heb schouder-hand syndroom gekregen in mijn linkerarm (is dystrofie) nadat verlamming weg wasen als kers op de taart rechts een frozen shoulder, dus als jouw schouders in orde zijn en blijven moet het je zeker lukken. Succes!