[END]Twijfels over de planning

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

[END]Twijfels over de planning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 21:20

Ik heb wat twijfels over de planning en de doelen voor komend seizoen, misschien kunnen jullie mij helpen/tips geven.

Zoals sommige al weten heeft Anouar leverbot gehad. Hierdoor zat hij lichamelijk heel slecht in elkaar. Maar ondanks dat heeft hij wel 2 klasse 3 wedstrijden uit gelopen.
Nu is hij volledig genezen van die leverbot en fitter dan ooit. Je herkent hem gewoon niet meer terug.

Ik wilde eigelijk dit jaar de 100 km op de Fasna rijden en als voorbereiding daarvoor Helchteren 60 km en Kootwijk 82 km.
Maar nu zit ik toch te twijfelen of ik de 125 km zou kunnen rijden op de Fasna. Dat zou dan onze eerste klasse 4 zijn, maar het terrein is vrijwel hetzelfde als waar ik train, dus dat is weer een voordeel.

Ik wil verder met Anouar, zeker nu hij zo goed loopt. Wat zouden jullie doen?

Ik weet dat je voor de 125 een FEI paspoort moet hebben

carola

Re: [END]Twijfels over de planning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:18

Kun je niet beslissen nadat je Helchteren en Kootwijk hebt gereden dan? Zelf vind ik het altijd fijner om van wedstrijd naar wedstrijd te denken / trainen, er kan nog zo veel gebeuren tussendoor.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 22:41

Ik heb liever van de voren een leidraad, zodat ik ook de wedstrijden ter voorbereiding van het doel daarop af kan stemmen. Wat niet wil zeggen dat ik me blind aan die planning hou.

Maar ik zie nu dat er maar één nationale klasse 4 is en die vind ik te kort voor de Fasna. Dus dan wordt het zowiezo een FEI of een nationale in het buitenland. De Fasna enzo kost een hoop geld, dan wil ik er ook uit halen wat er in zit.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 11:22

Welke afstanden waren je eerdere 2 klasse III's? Zat er daar 1 bij van meer dan 100? Zo niet moet je je wel bedenken dat van een afstand van onder de 100km het naar 125 best een grote sprong is.

Anders ga je ervan uit dat je als doel daar de 125 hebt en dan kun je als de 2 wedstrijden en trainingen ervoor niet gaan zoals je wilt je plan altijd terugzetten naar de 100. Mocht het wel lekker gaan ben je dan nl goed voorbereid op die 125.
Dat zou ik fijner vinden werken dan uitgaan van 100, het lekker vinden gaan en dan je plannen omzetten naar 125.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 12:10

Het hoogste wat we uitgereden hebben was 90, op de 105 in Laag Soeren zijn we afgekeurd.
Maar nou is Laag Soeren natuurlijk wel heel zwaar terrein en was hij toen lichamelijk heel erg slecht. Hij loopt nu echt 100 keer beter

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 14:58

ik denk dat jij de enige bent die dat goed kan inschatten, want jij kent je paard en wij moeten op informatie van jou afgaan. Eventueel een dierenarts raadplegen?
veel succes, ben al blij als mijn kenningsmakingklasse lukt...

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:21

Laag Soeren had je wel uitgereden toch? Maar bij de nakeuring afgekeurd?

Dan zou ik inzetten op 125 bij de Fasna en zoals Djilan zegt; bijstellen als de voorbereiding minder goed ging dan verwacht. Fijner om naar beneden bij te stellen dan andersom.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 20:46

De planning is al weer omgegooid Haha!

KWB 70 ipv Helchteren 60 (eigelijk gek ook, naar Belgie terwijl er een wedstrijd hier om de hoek is), Kootwijk en dan 125 op de Fasna.

En dan verderop in het seizoen nog een CEI in Belgie of Duitsland

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:03

Lenneke_ schreef:
De planning is al weer omgegooid Haha!

KWB 70 ipv Helchteren 60 (eigelijk gek ook, naar Belgie terwijl er een wedstrijd hier om de hoek is), Kootwijk en dan 125 op de Fasna.

En dan verderop in het seizoen nog een CEI in Belgie of Duitsland

Misschien een rare vraag, maar hoe kun je dat al plannen terwijl de kalender nog niet bekend is? Ik wil ook erg graag dingen gaan overwegen en plannen, maar dit wordt mijn eerste endurance jaar, en ik heb geen flauw idee wat ik van verwachten waar en wanneer er wedstrijden gaan zijn Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 21:05

Op het endurance forum stond al een voorlopige kalender. En de wedstrijden die ik op de planning heb hebben al jaren dezelfde afstanden, dus ik had gegokt dat dat nu weer zo zou zijn (en ik heb goed gegokt)

De FEI en de Belgische kalender zijn wel al bekend

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 10:41

Lenneke_ schreef:
Het hoogste wat we uitgereden hebben was 90, op de 105 in Laag Soeren zijn we afgekeurd.
Maar nou is Laag Soeren natuurlijk wel heel zwaar terrein en was hij toen lichamelijk heel erg slecht. Hij loopt nu echt 100 keer beter

De afstand kent hij iig wel, ook al is hij afgekeurd. Het is nu nog 'maar' 20km verder dan zijn langste wedstrijd. Dat is anders dan 35km.

Overigens, de Fasna is ook redelijk heftig terrein. Vergelijkbaar met Laag Soeren, al was er voorgaande jaren meer afwisseling. Als je slecht weer hebt op de Fasna, doet dat de afstand echt verdubbelen, doordat je veel 'open rijdt'. Maar bij goed weer is het een heerlijke wedstrijd.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 16:56

Het is daar toch wel minde heuvelachtig?

Maar alsnog denk ik dat hij afgekeurd is doordat hij ziek was en niet zozeer door de wedstrijd zelf. De hartslag bleef bij de nakeuring altijd heel hoog (we hadden bijna altijd 60) De laatste wedstrijd ging het stukken beter met hem en toen had hij ook opeens veel lagere hartslagen. Natuurlijk ook wel logisch, het zieke lichaam heeft al meer moeite om zich draaiende te houden en als er dan ook nog eens een flinke prestatie wordt gevraagd