[WN] Beppy al weer drie keer naar de JPK stables geweest.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Beppy al weer drie keer naar de JPK stables geweest.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 18:59

Gelukkig had ik deze keer mijn fototoestel weer in orde.

Voor een Cremello Quarter merrie redelijk schoon.

Afbeelding

Samen met Mandy gelukkig weer vaste grond onder de hoefjes.

Afbeelding

Samen met Mandy wachten totdat JP klaar was met de les.

Afbeelding

Voor de 2de keer het zadel op.

Afbeelding

En toen was de les weer afgelopen.

En dan moet een cremello kleurig paardje ff rollen.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ariebren op 31-01-08 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

johnpppp

Re: Beppy al weer drie keer naar de JPK stables geweest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:25

leuke fotoos
john

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:17

Zo die ziet er echt niet uit:D
Lekker rollen:-)

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:48

aaaaa!!!
daar is de knapste pony van de GCR Haha!
wat doet ze het super!!
een welverdiende beloning dat ze mag rollen

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:14

daar was ze dus ik dacht al gister ik mis een quarter Haha! ze ziet er super uit henk en die bokjes grrrr haal dat zadel eraf Stoom uit je oren haha.
en nu moet je verzorger dat vieze beest weer schoon krijgen dat is weer het vervelende aan een cremello veel poetswerk ROFL maar wel een superpaardje OK dan! .

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:33

Niks knapste pony van de GCR, dat is dat rare Chestnut gevalletje zonder aftekeningen Clown Knipoog Haha!

Leuke foto's Ariebren, maare waar blijft de fotoshoot van dat Chestnutje Tong uitsteken

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:40

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:40

Wat een leuk dier. Hoe oud is ze?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:57

ben ik nu de enige die het filmpje helemaal niet leuk vind?
ik zie een paardje met een enorm zadel wat totaal niet is voorbereid op het gewicht van het zadel en de singel
ik heb maar ervaring met 6 paarden zadelmak maken maar heb nog niet meegemaakt dat een paard zo deed
allemaal accepteerde ze het zadel als redelijk normaal, niks geen gebok

heeft dit paardje al ervaring met een longeersingel en een dekje daar onder?
is dit zadel eigenlijk wel passend op het paard?
en hoe is de verdere voorbereiding met betreft het stuurwerk of wordt er straks gelijk een bitje ingehangen en hup erop

ik heb niks tegen JP maar dit zie ik niet graag, hoe kort zoiets ook duurt

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:36

@Spatter, ik heb het filmpje niet gezien Knipoog Gaat hier nl niet met mijn geweldige verbinding. Ik heb alleen op de foto's gereageerd. En die vind ik leuk.
Kwa filmpje en wat jij beschrijft, geloof het of niet maar ik heb ondanks heel veel voorwerk (pads met singel ed) echt wel meer paarden gehad, die dan op het moment van zadel zulke rodeopartijen gegeven hebben. Clips was daar ook een ster in Haha! Knipoog Maar goed ik heb het filmpje dus niet gezien en kan niet oordelen over hoe en wat.

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:07

Ik vond het filmpje wel reuze mee vallen... Bij die van ons ging het ook af en toe met pieken en dalen. er staat ook dat het paardje pas voor de 2e keer onder het zadel is, ja, dat is dan ook nog wel erg spannend. elk paard reageert er anders op.

knuffelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:48

Ik had het anders gedaan ik had haar in haar stal opgezadeld en haar daar een uurtje laten staan want dat is de meest vertrouwde en veilige plek voor haar waar ze bekend is en dit een paar dagen zo doen en dan een week later pas in de binnenbak maar dan alleen zonder al de andere paarden en voetvolk erbij omdat dat haar veels te veel afleid van de persoon die met haar bezig is ze word er bloed nerveus van en ze moet teveel dingen om haar heen in de gaten houden zo word ze alleen maar onodig bang gemaakt en dat kun je heel duidelijk in haar ogen zien zij is echt bang ik herken dit want mijn bolle had deze blik ook in zijn ogen toen ik hem ophaalde bij de fokker en hem mee naar huis nam hij was panisch dus ben ik de hele reis naar huis bij hem gebleven ik durfde hem onder geen beding alleen te laten en doordat ik de hele reis bij hem gebleven bent heeft dat een unieke band gesmeed waar ik toto de dag van vandaag geen spijt van heb want jij geeft op dat moment je paard het vertrouwen omdat jij niet bang bent en dus als leider dienst doet en ze volledig op jou kunnen leunen Afbeelding

Paarden die voor het eerst een hoofdstel met oogkleppen om krijgen blijven in hun box en daar lopen ze dan een uurtje of korter (hangt van het paard af) en dan gaat het hoofdstel weer af en dit word een week of zo zo gedaan en waarom? hun box is het meest vertrouwde plekje en ze kennen de box en ze lopen minder snel kans er vandoor te gaan uit angst en ergens tegen op te lopen.
Na een week mogen ze a/d hand mee naar buiten en daar word het langzaam opgebouwd maar de mens kan tegenwoordig niet meer wachten en ze heeft het geduld niet meer dus alles moet nu snel en gehaast.

Wat spatter zeg ben ik het volledig mee eens het zadel is veels te groot en wiebeld heen en weer en hoelang kent ze de longeer lijn al en en brandende vraag waarom doe je dit zelf niet ze vertrouwd jou het allermeest maar nu moet een vreemd het doen en die moet ze ook maar even klakkeloos vertrouwen en ze word uit haar vertrouwde omgeving gerukt! wist je dan niet dat witte, cremello's en snowcaps gevoeliger zijn dan donker gekleurde paarden dat is algemeen bekend dit soort paarden vereist een veel zachtere en anders denkende aanpak dan een bruine of een zwarte.

Vergeet niet dat haar huid extra gevoelig is de mijne heeft dat ook die is extra gevoelig op de huid omdat hij 3kwart wit is en wit is nou eenmaal een zwakker kleurgen dan bruin grijs zwart vos of wat dan ook.

Ik zou het zelf doen als ik jou was en daarnaast bouw je een veel hechtere band met je paard dan dat je het door een ander laat doen dat is het zelfde als met inrijden doe het zelf met een persoonn erbij die weet wat hij/zij moet doen als er onverwachtse dingen gebeuren en die ook weet hoe om te gaan met zulk gevoelige paarden want niet iedereen kan daar mee overweg ze zijn moeilijker in omgang dan een normaal gekleurd paard. kijk maar naar albino's de kreet " Witte peerden vereisen veel stro" word niet zomaar uitgesproken het is nog waar ook en niet omdat ze sneller vies worden maar omdat hun huid 10x gevoeliger is dan normaal en daarom zie je ook niet zoveel witte paarden.

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 15:28

mee eens Knipoog

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 15:55

nou, ik denk dat je JP best kan toevertrouwen je paardje in te laten leren
maar als ik het goed begrijp wordt het paard er 1 x per week? heen gebracht voor een lesje en betekent het dat je thuis ook aan de gang moet gaan en al zijn geweest ter voorbereiding

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 15:58

ach het is weer typisch bokt.... Knipoog

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:08

Wou ik net zegen Silas Haha!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:12

ach ik ken JPK en ik ken topicstarter!!
dus beppy krijgt de beste opleiding/verzorging die een paard zich kan wensen!!!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:29

Vind het er leuk uitzien, en snap niet waarom er commentaar wordt gegeven op het feit dat het paard zich een beetje nerveus en zenuwachtig gedraagt. Ik heb zat paarden gezien die voor het eerst een zadel ophadden, en die lieten me dan een paar rodeo bokken zien! Beppy doet het juist hartstikke netjes, maar het is allemaal wel nieuw natuurlijk.
Wat betreft het zadel ben ik het wel met spatter eens: het lijkt me echt veel te groot. Het dekje en het zadel komen iedere keer helemaal los van de rug tijdens het draven, het geeft gewoon geen prettig beeld. Hier zou ik wel naar kijken als ik jou was! Lachen
Tja en verder ben ik het helemaal met Silas eens: ik ken JPK ook, waardoor ik iedereen hier kan verzekeren dat het paard een hele goede opleiding krijgt. Ja

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 17:42

Ach de beste stuurlui staan nog altijd langs de kant.

En ik geloof dat een paar schrijvers hier totaal niet weten wat een western zadel is.

En het bitje is hierna ingehangen.

En dat verhaal over witte paarden????
Waar haal je die wijsheid vandaan??

knuffelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:37

Dat is al bekend zo oud als de weg naar rome leid en spijtig voor jou weet ik helaas wel wat een western zadel is en eerlijk is eerlijk het zadel is echt a/d te grote kant alles beweegt op dat paard en schuift heen en weer en dat geeft voor het paard alleen maar meer angst en wantrouwen.

Eeen western zadel verschild heus niet zoveel van een engels of endurance zadel als het om zadel wijs maken gaat het enige verschil is is dat het westernzadel doorgaans zwaarder is dan de andere zadels en iets langer maar meer ook niet.

Je weet dat je op een forum voors en tegen te lezen krijgt dat weet iedereen en ik kan nou niet zeggen dat jou paardje er super blij mee is dat dier is doodsbang en heeft letterlijk de zelfde uitdrukking als mijn appie op de foto die was ook zo bang en dat was opweg naar huis in de trailer, noem mij gek noem me gestoord maar ik laat in zo'n situatie geen enkel dier alleen met alle gevolgen van dien want jij bent hun leidraad en niet een ander ze moeten met jou verder niet met een ander en jij rijd er straks op niet een ander dus moet het paard jou dan ook 100% kunnen vertrouwen en niet een ander en hoe meer je zelf met je paard bezig bent hoe vertrouwder de band die je samen smeed.

Ik zou over twee weken gaan beginnen met het rustig aan inrijden maar het heeft totaal geen zin want als je eenmaal begint moet je wel door kunnen gaan en zeker de eerste twee tot vier weken want dat zijn de meest crusiale daarna kun je je paard rustig een paar dagen over laten staan en dan nog alleenmaar stapwerk geen draf geen galop alleen maar stappen.
maar helaas werkt het weer nog totaal niet mee dus stel ik het liever nog even uit tot het drogere weer er is.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 19:55

Knuffelkont, alleen jouw Bokt naam zegt mij al genoeg.

Kom maar eens een dagje bij mij op stal kijken hoe wij, mijn meiden en ik, met paarden omgaan.

Afbeelding

Enne, ik en nog 2 van mijn rode kabouters staan niet op deze foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:46

Ik vind het een erg mooi paardje! En ik moet zeggen dat na het lezen van het artikel in de bit dat JPK als een deskundig iemand overkomt aan wie je het inrijden van je paardje best wel toe kan laten. Maar eerst even oefenen met longeersingel en dekje is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Nogmaals, mooi beestje en ik hoop dat je er heel veel plezier aan gaat beleven Lachen

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 20:53

Miss_Montana schreef:
Ik vind het een erg mooi paardje! En ik moet zeggen dat na het lezen van het artikel in de bit dat JPK als een deskundig iemand overkomt aan wie je het inrijden van je paardje best wel toe kan laten. Maar eerst even oefenen met longeersingel en dekje is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Nogmaals, mooi beestje en ik hoop dat je er heel veel plezier aan gaat beleven Lachen

Dank u.

Maar wat ik nu doe is helemaal geregeld met JPK.

Momenteel is Beppy, JPK zijn paardje in opleiding.
Wij hier op de GCR doen verder geen oefeningen met Beppy.
Alleen wordt Beppy elke dag lekker losgegooid met haar vriendinnen.
Zie "Merries in de blub".

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:20

Er word weer lekker overdreven door sommige personen, maar ja, dit is bokt af en toe....
Ik vind JPK een super ruiter, en weet zeker waar hij mee bezig is. iedereen heeft zijn eigen manier van zadelmak maken, en elk paard reageert er anders op... Waar het voral om draait dat je geduld hebt, en als 1 iemand dat heeft is JPK dat wel. Knipoog

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 22:05

cheeky schreef:
Er word weer lekker overdreven door sommige personen, maar ja, dit is bokt af en toe....
Ik vind JPK een super ruiter, en weet zeker waar hij mee bezig is. iedereen heeft zijn eigen manier van zadelmak maken, en elk paard reageert er anders op... Waar het voral om draait dat je geduld hebt, en als 1 iemand dat heeft is JPK dat wel. Knipoog

Ben het er helemaal mee eens.

Vooral in de eerste leerfase van een jong paardje kan een onervaren persoon heel veel fouten maken.

Daarom gewoon mijn jonge paardjes overdragen aan JPK.