Waarom zoek ik?
Ik werk fulltime, heb 3 schatten die ik allen in de Endurance uit wil brengen in 2008. Dit kost veel tijd, en elke dag 2 of 3 paarden trainen lukt niet. Vandaar dat ik iemand zoek die mij 1x per week wat werk uit handen kan nemen. Bovendien is mijn ruin Sam erg onzeker, en zou het voor mij goed zijn om ook in handen te komen van anderen. Hij is momenteel namelijk 100% op mij gericht en mist het vertrouwen in ‘vreemden’.
Wat zoek ik?
Iemand die het leuk vind om éénmaal per week mét mij een ‘echte’ Endurancetraining te maken. Deze training kan verschillen van een rit van 15km met een flink tempo, tot een langere afstand van 35km met een steady, evenwichtig en gelijkmatig tempo. Ik rijd altijd met je mee, mijn paarden zijn niet makkelijk en ik vind het mijn verantwoordelijkheid om toezicht te houden. Ook voor mijn eigen gemoedstoestand
Wie zoek ik?
Iemand die geduldig is en ervaring heeft met wat minder makkelijke paarden. Iemand die fanatiek is en het heerlijk vind om intensief bezig te zijn in een schitterende omgeving. Let dus wel; de ritten zijn intensief. Het is niet een uurtje achterover hangen en door het bos stappen. Ik zoek iemand die om kan gaan met hoog in het bloed staande paarden en niet bang is. Iemand die een vriendje maar ook een consequent baasje kan zijn. Iemand die een regenbui geenr eden vind om een paard stil te zetten. Ik zoek iemand die geen sporen draagt, zweep meeneemt of een eng bit in de mondjes van mijn paarden wil hangen.
Voor wie zoek ik?
Voor mijn Dravermerrie Navy Seasfire van 12 jaar en 157cm hoog. Navy loopt al bijna 9 jaar mee in de Endurance en wordt momenteel voorbereid op haar eerste 160er, de Fasna Trail 2008. Navy is een kanjer van een paard, maar wel een met een zeer sterke eigen wil en handleiding. Navy is erg snel (ik herhaal, ERG snel..), fanatiek, fel en pittig. Ze zal tot op de laatste meter proberen om harder te gaan, het liefst in een flinke rengalop of rentelgang. Maar Navy is ook betrouwbaar, omdat zij voorspelbaar is. Navy is geen knuffelmerrie, maar heeft een hart van puur goud. Navy gaat door het vuur. Navy zal nooit bokken, wegspringen of je eraf werken. Het is puur het sneller willen, het altijd willen rennen.
Ook voor mijn Arabische ruin Sam van 6 jaar en 154cm hoog. Sam is een extreem gevoelig paardje. Hij heeft heel wat trauma’s te verwerken gehad en begint langzaam maar zeker wat stabieler te worden. Sam is snel bang en gestresst en heeft iemand nodig die hem zekerheid kan bieden. Een angstig persoon zal hem enkel bevestigen. Sam is een schatje, heeft geen kwaad in de zin en is een echte knuffel. Maar het is wel het type dat plots weg kan springen voor een woezel in de bosjes, of een kabouter achter de boom. Hij is wat onvoorspelbaar, soms. Sam wordt getraind voor het lichte klasse II werk.
Ik zal zelf meerijden op mijn Arabische hengst Duon, of op Navy of Sam.
Wie ziet hierin een uitdaging, of misschien een goede leer? Ik kan uren kletsen
en je al mijn ervaringen delen.Groetjes,
Mandy
PS. Voor mijn paarden kun je natuurlijk in mijn profiel kijken.