Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
shasta schreef:Het belangrijkste van een endurance paard is dat hij sterk is in de botten en pezen.
Dit kan je trainen door veel te stappen en later te draven op een verharde weg. (Langzaam opbouwen)
) hebben nogal de neiging om een endurancerit als een race te zien, en juist bij die paarden moet je op tijd ingrijpen om te voorkomen dat ze zichzelf over de z**k helpen.

Ook dichterbij de gemiddelde wedstrijd.. Maar, hoe gaat het met Ommen dan? Organisatie moet het zonder jouw hulp doen aankomend seizoen?? 
) te krijgen. Fitzroy schreef:Hoe weten jullie dan hoeveel km je rijdt, vraag ik me af?

Citaat:Komt dat wel vaker voor? Paarden die alleen galopperen en stappen maar niet draven?
Poohbeer schreef:Draven op het harde is toch ook juist goed voor de pezen??
Citaat:Hebben jullie eigenlijk een speciaal zadel voor??
Poohbeer"]
Ik ga igg maar eens kijken op die site, misschien dat we van de zomer
[/quote]
Leuk!!! nog meer belangstellenden!!!
[quote="Poohbeer schreef:ergens kunnen starten. Hebben jullie eigenlijk een speciaal zadel voor??
) en doe ik het meerendeel in draf. Op een wedstrijd van 35 km zal ik misschien 5 km galoperen in totaal, zo´n 4 á 5 stappen en de rest draven (afhankelijk van de conditie, hou ik dit aan dan zit ik op een gemidde4lde parcours al óver de 15 km/u).
), maar met slaan of prikken kom ik niet vooruit, hooguit in een sloot/greppel/benauwde situatie. Misschien een idee dit probleem anders aan te pakken? Als het echt angst is, ben ik persoonlijk geen voorstander van "dwingen", als ik het zo even mag noemen, maar moet dit in mijn ogen geregeld worden met respect, geduld en vertrouwen. Overigens heeft Navy ook haar kuurtjes
Dan is ALLES eng, speelt ze gewoon een spelletje met me.
Overigens is een GPS ook een optie.