elastosteps wat zijn jullie ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

elastosteps wat zijn jullie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 10:51

elastosteps van greendistance wat zijn jullie ervaringen
ik heb met lange buitenritten vaak last van zere knieen door de kontinu draaide beweging en slaapvoeten

of anders welke komen meer goed uit te test voor mensen met zulke klachten?
de gm beugels heb ik even 5 min mee gereden toen ze de zadels pasten zaten ook wel lekker maar ben bang dat ik daar toch last van mijn knieen in krijg

carola

Re: elastosteps wat zijn jullie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 11:10

Ik heb er (nog) geen ervaring mee. Ik heb ook altijd veel last van mijn knieen maar ook van mijn enkels en slapende voeten. Ik schijn het Loge-syndroom in mijn voeten te hebben. Ik rij nu al jaren met EZ-rides, maar daarbij heb ik dus last. Overigens is dit veel veel mensen al een hele verbetering als je van 'gewone' standaard beugels af komt. En een heeeeel stuk goedkoper in elk geval!

Binnenkort ga ik de K'vall beugels (van goedhard) testen. Bij deze beugels is je hele voet ondersteund, dit zou vooral moeten werken tegen de slapende voeten / enkelprobleem. Dit heeft mijn prioriteit, omdat dat loge-syndroom toch wel serieus genomen dient te worden volgens m'n fysiotherapeut.
Maar als deze beugels niet bevallen wil ik ook de elastostaps proberen, dus ik lees even mee in dit topic!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:19

Ik heb helaas ook geen ervaring, wel ervaring met Flexrides.. Ik heb hele zwakke knieën, en ik heb erg snel last, maar met de Flexrides gaat het na een flinke rit op tempo prima doordat ze zo goed veren! Ja Echt een aanrader als je het mij vraagt!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:21

carola schreef:
Ik heb er (nog) geen ervaring mee. Ik heb ook altijd veel last van mijn knieen maar ook van mijn enkels en slapende voeten. Ik schijn het Loge-syndroom in mijn voeten te hebben. Ik rij nu al jaren met EZ-rides, maar daarbij heb ik dus last. Overigens is dit veel veel mensen al een hele verbetering als je van 'gewone' standaard beugels af komt. En een heeeeel stuk goedkoper in elk geval!

Binnenkort ga ik de K'vall beugels (van goedhard) testen. Bij deze beugels is je hele voet ondersteund, dit zou vooral moeten werken tegen de slapende voeten / enkelprobleem. Dit heeft mijn prioriteit, omdat dat loge-syndroom toch wel serieus genomen dient te worden volgens m'n fysiotherapeut.
Maar als deze beugels niet bevallen wil ik ook de elastostaps proberen, dus ik lees even mee in dit topic!

ik heb een ander soort beugels die je hele voeten ondersteunen maar wat een uitvinding!
Echt een oplossing voor mij voor zere enkels en slapende voeten.
Voor mijn knieën helpen deze beugels niet echt dan helpen de verende beugels beter maar dat is persoonlijk. (mijn beugels veren dus niet omdat ik daar een achilespees blessure van opliep)De pijn in mijn knieën is dus wel terug gekomen

maar ik denk dat het ook een beetje uitproberen is wat jezelf fijn vind rijden

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 21:26

lars schreef:
ik heb een ander soort beugels die je hele voeten ondersteunen maar wat een uitvinding!
Voor mijn knieën helpen deze beugels niet echt dan helpen de verende beugels beter maar dat is persoonlijk. (mijn beugels veren dus niet omdat ik daar een achilespees blessure van opliep)De pijn in mijn knieën is dus wel terug gekomen

Welke heb jij dan Chantal? Zijn die op internet te vinden?

Doei, Susan

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 06:24

sjuutje schreef:
lars schreef:

Welke heb jij dan Chantal? Zijn die op internet te vinden?

Doei, Susan

ja ben ik ook erg benieuwd naar maar denk toch dat ik voor de gmbeugels ga Knipoog

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 07:35

nee zijn niet op internet is een prive productie wordt niet zo verkocht Knipoog maar deze ondersteund netzo als de K'vall beugels de hele voet. Yvonne v/d velde heeft ze ook dacht ik .

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 13:34

houd dit even in de gaten. Tot nu toe ben ik nog blij met de flex rides maar daar kan uiteraard vreandering in komen

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:06

Ik krijg binnenkort Elastopsteps. Lachen

Ik heb ze vorig jaar uitgeprobeerd, ik vond ze erg fijn, maar ook erg duur... Iets te duur voor 'gewoon fijn'. Of ze echt mijn kniepijn konden voorkomen heb ik niet kunnen ervaren, omdat ik door omstandigheden die week net geen lange rit kon maken. Ik heb ze toen dus niet gekocht.
Nu hebben we er een paardje en een zadel bij, en moest ik toch nog nieuwe beugels kopen. Dus ben nu toch maar gezwicht voor de Elastosteps... Schijnheilig Als dit niet helpt voor mijn knie dan weet ik het ook niet meer...

Ik heb al jaren EZ Rides trouwens, ook heerlijke beugels hoor. Maar qua vering absoluut niet te vergelijken met de Elastosteps.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:44

Ik heb de flexrides en die helpen ook heel goed tegen zere knieen. Slapende voeten heb ik wel, maar dat komt denk ik doordat ik chronisch logesyndroom heb.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 19:47

ik heb toch de gm beugels gekocht
dat hoop ik dat ze helpen tegen mijn slaapvoeten
de knieen even afwachten

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:33

Lenneke: ik heb dus ook dat loge-syndroom, maar volgens mijn sportfysio is het echt heel belangrijk om er niet mee door te rijden (met dat slapende gevoel). Het kan namelijk zo erg worden dat je voeten dan altijd blijven 'slapen', ook in het gewone leven. Dus tja, daarom ga ik nu de K'valls uitproberen.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:54

stomme vraag maar wat is loge-syndroom? mag ook over pb als het te veel afwijkt...

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 18:05

ja ben ik ook erg benieuwd naar hoe weet je dat je dat hebt?
mag ook via pb Bloos

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:18

Ik heb het alleen aan m'n rechterbeen. Eerst gaat m'n voet slapen, vervolgens gaat m''n scheenbeen heel erg pijn doen (die spier die aan de voorkant loopt), dan wordt m'n hele onderbeen 'dood' en vervolgens m'n hele rechterbeen tot aan m'n heup. In begin kwam het pas na 20 km, maar nu soms al na 10 minuten. Afhankelijk van hoe lang ik ermee door rij blijft het dode gevoel enkele uren tot enkele dagen na het rijden.

Ik ben eerst bij een sportarts geweest, die heeft me toen doorverwezen naar het sportmedischcentrum voor een druk meting. Dan meten ze de druk in de spier in rust en na inspanning. Ondanks dat ik er toen geen last van had (zou je altijd zien) was de druk na het hardlopen toch te hoog.

Ze gaan nu het kapsel om de spier een stukje open maken zodat de druk niet meer opgebouwd kan worden.
Ik kon ook kiezen voor fysiotherapie, maar volgens de sportarts ben ik er op deze manier het snelst vanaf.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 21:29

Jeetje, wanneer ga je onder het mes Lenneke?
In ieder geval heel veel beterschap met de "revalidatie" toegewenst en dat je weer helemaal de oude mag worden!