[WN] Cattle drive in montana

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

catalyst1

Cattle drive in montana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 14:21

Ik heb een heel gaaf kado gekregen van mijn man:Een ticket naar de USA.
Toen ik het vertelde tegen mijn vriendin was haar antwoord....Super... wanneer gaan we dan die cattle drive doen. Vorig jaar hadden we het er namelijk al over gehad om een echte cattle-drive te gaan doen,maar toen had ik de finaincien nog niet zover.
Nu hebben we dus besloten om 12 mei te vertrekken richting montana, big belt mountains. We hebben een super gave cattle drive geboekt op de Flynn Ranch, geen dude ranch,maar een echte working cattle ranch. We hebben er echt helemaal zin in.
Maar na die week blijven we nog een week in montana. We willen in ieder geval naar yellow stone park maar hebben jullie nog tips om daar wat te bezichtigen cq te doen?
Alvast bedankt

Shotime

Re: Cattle drive in montana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:54

Super, dat ben ik al jaren van plan, komt er alleen telkens niet van...

Ben een expert op het gebied van west-amerika's national parks Cool als je de kans krijgt en je hebt niets tegen
lange afstand, dan zou ik zeker ook Glacier national park bezoeken, veel wildlife en mooie (ijskoude) meren.
http://www.nps.gov/archive/glac/home.htm
De Going-to-the-Sun Road is echt heel gaaf, hebben jullie rental car of motorhome? want met dat laatste kan het
volgend mij niet en nu ik eraan denk, veel ik niet of die in mei al open is, even opzoeken...

Echt heel mooi, Yellowstone is veel toeristischer, al zal je daar in Mei nog niet zoveel last van hebben, als je perse
bizons wilt zien is dat wel the place to be trouwens, in de zomermaanden zijn vaak grote delen van dit park afgesloten door bosbranden...

Verder zijn de mensen uit montana (en de meeste noordwestelijke staten) echt heel anders dan het standaard type
Amerikaans volk dat je vaak op tv ziet, wij vragen de mensen daar vaak wat er te doen of te zien is en ze vertellen
altijd graag wat je nou echt gezien moet hebben. Heel erg hartelijke en leuke mensen over het algemeen.

DixievdKaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:12

Gaaf ingrid , neem je cat mee ?
Gr henk

cowgirl74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:37

oh wat gaaf dat zou ik ook graag willen ben wel een beetje jaloers nu hoor!

spinninggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 09:06

wauw wat gaaf! Pling alvast heel veel plezier gewenst.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 14:04

Veel foto`s plaatsen!

kirsten19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:17

Bryce canyon is misschien iets uit de richting, maar prachtig om te zien. Als je de kans hebt, kun je Yellowstone (volgens mij de westzijde) te paard verkennen. Hebben mijn man en ik ook gedaan en dat is de reden waarom ik nu western rijdt. Was trouwens in 1994. Over Yellowstone: in mei zou er nog sneeuw kunnen liggen. Toen wij daar waren, waren alleen de "hoofd"wegen open. Verder 3 meter hoge sneeuw!!!! Glacier is ook fantastisch. Nu ik het erover heb: aan 2 of 3 weken heb je niet genoeg, hoor! In ieder geval heel veel plezier daar en inderdaad: foto's plaatsen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:56

kirsten19 schreef:
Nu ik het erover heb: aan 2 of 3 weken heb je niet genoeg, hoor! In ieder geval heel veel plezier daar en inderdaad: foto's plaatsen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Exact mijn gedachte, veelste kort Knipoog
In Glacier kun je ook paardrijden, heb ik destijds ook gedaan, is wel een standaard kop-staart rit maar langs stijle
bergwanden wil je aan de andere kant ook niet in volle galop denk ik Clown

D'r zijn zoveel leuke parken in het westen, alleen dan heb je eigenlijk minimaal zo 3 tot 6 weken nodig wil je het allemaal echt goed gezien hebben Cool

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 09:45

Bedankt voor de tips. tja, voel me al zo gelukkig dat ik 2 weken weg kan. Dat is al een grote stap voor mij hoor.2 weken zonder kinds,man en paarden,maar ik ga er vanuit dat de cattledrive dat helemaal goed gaat maken.
Ik was eigenlijk op zoek naar grote fokkerijen of shows o.i.d. daar in de buurt waar we naar toe zouden kunnen. Yellowstone gaan we ook zeker bezoeken en we willen naar cody,dat schijnt een echt western stadje te zijn.
Dixievdkaal: nee helaas kan cat niet mee,dat zou wel de ultieme catleldrive zijn!!.

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:40

Cody is inderdaad ook leuk, Wyoming is dat, daarvoor moet je een behoorlijk eind door de woestijn.
Het plaatsje is bekend van de Cody nite rodeo, daar hebben ze elke avond een rodeo show,heb ik nog een buckle
van Clown Verder tientallen winkels met hoeden, laarzen en wat allemaal niet meer, heb ik mijn stetson gekocht Knipoog

Das één van die dingen waar wij toen bij uit zijn gekomen door een Amerikaans gezin, stond reclame voor een ranch
lang de kant van de weg, dus toen zijn we daar heen gereden, heel leuke mensen, zijn we de halve dag geweest,
eerst hebben ze laten zien hoe ze hun paarden zadelmak maakten en daarna lieten ze ook nog hun logbuilding
werkplaats zien, echt kei leuk, die vertelden ons toen ook dat je in Cody elke avond een rodeo had.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:16

lees even mee. Na 12 jaar zeuren ga ik ook eindelijk in September naar Montana een kudde koeien van het zomergebied naar het wintergebied drijven.
Daarna nog een week rond cruisen maar waar en hoe en wat heb ik ook nog geen idee van.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 09:58

WAUW!!!! Wat gaaf, ben een beetje jaloers.....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 10:04

Zou eigenlijk wel willen weten wat de prijs is van zo'n cattle drive in amerika.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 09:55

duur die van ons is 1600 dollar per persoon per week excl reis

jortella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:48

ooh.. wat heb ik zin om mee te gaan. Lijkt mij super om de hele dag in het zadel te zitten. Ga misschien volgend jaar met goede kennissen naar Amerika voor een cattle drive. Laat veel fotos zien als je terug bent. Hiermee wens ik je al veel plezier.... en wij zijn natuurlijk stik jaloers Stoom uit je oren

groetjes Doei, doei

Yuma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:43

Als je in Montana bent in de buurt van Yellowstone en COdy, dan ben je ook daar waar de kudde paarden uit het boek the Horsewisperer leven. Het gaat hier om echt wilde paarden. Ben er geweest en het is er bijzonder mooi en de paarden heel apart.

Heza_Yankee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:41

Wauw, dat is absoluut de ultieme droom van de meeste western bokkers denk ik. Van mij in ieder geval wel! Heel veel plezier en ik ben nu al nieuwsgierig naar de foto's

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:22

Daar in de buurt,, (Idaho) heb je nog een mustang-reservaat... zou ik zeker heen gaan, en the rockys niet te vergeten

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:24

kreeg ik zo'n ticket maar eens van vriendlief Bloos
wat leuk!!! en ik ben er zeker van dat die 2 weken zo gevuld zullen zijn!
ik volg even mee want wie weet **--ooit--** Clown
iig veel plezier daar!!

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:26

Wouw wat een gaaf cadeau!!!! Super hoor! Heel veel plezier daar! En ik lees/zie graag een reisverslag.. Voor als ik ooit ook ga.. Knipoog