[WN] Wat is voor jullie de reden geweest?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yentl_

Wat is voor jullie de reden geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 20:23

Wat is voor jullie de reden geweest om de overstap te maken van dressuur naar western?
Ik ben namelijk heel erg aan het twijfelen, mijn pony is er zeer zeker geschikt voor.
ik hoor het wel,

groetjes

_Linda

Re: Wat is voor jullie de reden geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:02

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 23:44

Ik reed dressuur (nou ja, manege-dressuur Haha!) en ging met een vriendin van de manege op paardrij-vakantie in de ardennen. Daar werd western gereden, dus maar een paar lessen genomen van tevoren, en ja... verkocht natuurlijk Haha!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 23:58

Ik wou gewoon eens een keer wat anders proberen en het sprak mij wel aan. Het paard loopt meer op eigen benen en geen druk op de teugels (daar had ik altijd al een probleem mee). Verder ben je gewoon met een paard bezig en daarmee aan het rijden, het lijkt in grote lijnen wel op dressuur.
Er zit trouwens aardig wat verschil tussen de verschillende western-onderdelen, dus ook daarin valt veel te kiezen. Het ligt ook aan de aanleg/bouw/karakter van je paard welke onderdelen het makkelijkste op te pikken zijn.

Ik denk dat als je twijfelt je het beste gewoon een keer een proefles kan rijden, wedstrijden bezoeken e.d.
Laat je iig voor aanschaf van bijv. een westernzadel goed informeren!!

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 08:40

bij mij waren het rugproblemen en ik was al een beetje uitgereden in de dressuur..

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 09:20

Zoals aangegeven is er al een topic over dit onderwerp dus kan hier een slotje op Lachen