Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Spatter schreef:Wees 'blij'de leden hebben nog altijd geen "ja" voor aansluiting gegeven maar het bestuur werkt alsof die er al is
nu weet je tenminste wat je kunt verwachten mocht het straks goedgekeurd worden op de ALV. Men heeft al kunnen 'proefdraaien' 

Paintless schreef:Een bestuur zit daar omdat de leden dat zo gewild hebben, mocht er onverhoopt reden zijn om dat niet langer te willen is daar ook een mogelijkheid voor.als er een ALV gehouden wordt en daar wordt gestemd, luister daar dan ook naar. wil het meerendeel van de leden geen aansluiting, sluit je dan daar niet bij aan, maar zoek alternatieven.

) c.q. in een aparte zending voor je verzenden (liefst vóór de ALV
en tegen betaling uiteraart, maar daar vind je vast wel sponsors voor
)

Anya schreef:Leuk Cherokeechum.. krijgt de KNHS het andersom toch nog drukker.. want waar moet je heen zonder qpa?? DRHA kan, maar de meeste niet-qpa's zijn geen reiners van nature.. Blijft Duitsland of Belgie over.. Recrearidder worden, of toch weer dressuur.

Rietveld schreef:Het verzekeringsverhaal is nu ook al grondig uitgezocht door enkele leden, ook dat hoeft de toekomst van de WRAN dus niet in de weg te zitten. Ook ik heb mijn verzekering gebeld en ook ik ben gedekt (ziektekosten) als ik geen cap draag. Zelfs als dit hoofdletsel is. Ook heb ik bij mijn aansprakelijkheidsverzekering nagevraagd als iemand zonder cap op mijn paard een ongeluk krijgt of dit gedekt was. Ja hoor, geen probleem. Wordt dit misschien in de toekomst aangepast (hoezo slapende honden wakker maken)?. Maar nee, het risico wordt door mijn verzekering te klein geacht!
Hier het zelfde gedaan. Moet ik helemaal zelf weten of ik een cap draag of niet.
Ik wil gewoon lekker rijden met mijn knollebollie. Ik heb er hard voor moeten werken om 1 van mijn dames een beetje zover te krijgen dat ze showwaardig aan het worden is. Dan hoop ik wel dat ik tegen die tijd op een leuke manier een wedstrijdje kan pakken!
rosanja schreef:Maar goed, vooruitkijkend wil ik de volgende aandachtspunten noemen:
- Gestructureerde en open communicatie van de vereniging/bestuur met alle leden (niet ad hoc en ‘lollig’ via een forum, een verouderde website of een krantje wat je maar moet zien te verkrijgen maar persoonlijk geadresseerd)
- Het nemen van besluiten voorzien van een duidelijke motivatie (desnoods in Jip en Janneke taal ipv onbegrijpelijke lappen tekst vol taalkundige en spellingsfouten op een voor mij nog steeds ‘onofficieel’ communicatiemiddel maw het SWRN-forum)
Natascha dH schreef:Nee, wel als agendapunt aangebracht " de communicatie van de WRAN naar de leden". (nu alleen door een krantje waar je zelf achteraan moet en een onoverzichtelijk internetforum, waar je ook zelf naar de informatie moet zoeken, en internet hebben)
IMO moet een vereniging bij belangrijke bestuursbeslissingen die de leden direct aangaan de ledenACTIEF informeren. Heb bevestiging van Brigitta, het is een agendapunt.
Rietveld schreef:Het verzekeringsverhaal is nu ook al grondig uitgezocht door enkele leden, ook dat hoeft de toekomst van de WRAN dus niet in de weg te zitten. Ook ik heb mijn verzekering gebeld en ook ik ben gedekt (ziektekosten) als ik geen cap draag. Zelfs als dit hoofdletsel is. Ook heb ik bij mijn aansprakelijkheidsverzekering nagevraagd als iemand zonder cap op mijn paard een ongeluk krijgt of dit gedekt was. Ja hoor, geen probleem. Wordt dit misschien in de toekomst aangepast (hoezo slapende honden wakker maken)?. Maar nee, het risico wordt door mijn verzekering te klein geacht!
Citaat:Door het veiligheidscertificaat in het leven te roepen verplicht men manegebedrijven om aan bepaalde veiligheidseisen en voorzieningen te voldoen. Indien men daar niet aan voldoet geven zij geen dekking bij ongevallen e.d. Zo is men o.a. verplicht om een veiligheidscap te dragen.