Sense is een schimmelbonte merrie, van 1,5 jaar met 2 felblauwe ogen omringd met zwarte randen. Ze is een papierloze kruising, maar dat maakt haar er echt niet minder mooi op.
Om 09:45 zijn ik, Frank en Romana (Yellowfish) vertrokken richting Haaksbergen waar ze stond. Om 11:45 aangekomen en toen werd Sense uit het land gehaald en even op stal gezet. Na een half uurtje was de dierenarts er en toen is ze klinisch gekeurd. Eerst werden ogen, oren en mond bekeken. Daarna het gehele lichaam, incl. hoeven en toen was het tijd om te monsteren. Eerst 2x heen en weer stapen, en daarna heen en terug draven. Brave Sense had het allemaal nog nooit gedaan, maar deed het zo lief. Daarna nog stappen op de volte, en draven op de volte maar vooral dat laatste was erg lastig voor haar, maar ze deed het allemaal goed.

Mond bekijken
Sense is dus goedgekeurd, met als enige aandachtspuntje dat ze even goed ontwormt moet worden en dat ze goed ondersteunende voeding moet krijgen, omdat ze dat wel heeft misgelopen. Maar verder, verder is ze een heel gezonde jaarling! Dus meteen geeent, Equimax erin gedaan en toen was het tijd om haar op de trailer te zetten.

Trotse ik

Even wachten

Sense kent geen trailers, door het te grote halster lijkt het wat onaardiger dan het is

Na een knuffel en wat aanmoediging stond ze er zo op.

Zus en Mama kijken vol interesse

Sense vind het allemaal reuze interessant

Meteen lekker eten
Sense begon meteen te eten van haar hooi, en heeft de hele rit geen kick gegeven. Wel even halstertje gewisseld want de beige was wat te groot. Onderweg bij Stroe nog even bij de McDonalds gestopt om te kijken of Sense nog leefde. Deurtje open, en daar trof ik een lief hinnikende Sense aan
Heel relaxed, niet nat, warm, gestressed of iets dergelijks, zo lief. 
Toen doorgereden naar de opfok en daar hadden we meteen veel bekijks, ze is de mooiste van allemaal, en je pikt haar er zo tussen uit. Ze heeft buiten gestaan met 3 van de 4 jaarlingmerries waar ze vanaf nu mee in de kudde komt. Toen ik wegging stond ze nog buiten en zou ze straks naar binnen gaan. Voor mij, Frank, Romana en Sense een ontzettend lange dag, maar o zo mooi.

Aangekomen op de opfok

Sense

Sense is blij, en ik ook

Lekker met haar nieuwe vriendinnetjes even in de paddock.
Morgen ga ik weer lekker naar haar toe, dan krijgt ze even een vitaminespuit en ga ik het Soulmate supplement brengen, want wat extra ondersteuning kan ze zeker wel gebruiken. Ik heb haar nog maar net, maar ik vind haar nu al zó leuk.
Frank, ontzettend bedankt voor alles, je bent een topper! En Romaan, je bent mijn allerliefste vriendinnetje! Bedankt.
And now, now it all makes Sense again

[Edit] Werd net nog even gebeld door de opfok waar ze staat, wát een lieve mensen. Het gaat allemaal goed met haar, ze eet ontzettend goed, ze doet het prima nu in de groep, echt.. heb er al het vertrouwen in